Re: https://victoria1920.pl/

1. Data: 2020-08-18 14:49:54

Temat: Re: https://victoria1920.pl/
Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Wzruszajace! Zydowka Miriam pomogla!

>,,Uroczystość dzisiejsza wnet stanie się świętem narodowym, dla was,
Polaków, bo w tym dniu odniesiecie zwycięstwo nad wrogiem, dążącym do
waszej zagłady". Słowa te skierowała Matka Boża do Wandy Malczewskiej w
jednym z objawień 15 sierpnia 1873 r. Dziś zgodnie z tym proroctwem
świętujemy tę datę jako Cud nad Wisłą - pisze Mariola SERAFIN

Służebnicę Bożą Wandę Malczewską czcimy jednak nie tylko dzięki jej
wizjom maryjnym i Chrystusa cierpiącego, ale i za heroiczność cnót. Za
patronkę wybrała ją dla siebie i współtowarzyszek niewoli na Syberii
Teodora Sychowska - młoda nauczycielka i harcerka. Za wstawiennictwem
Wandy Malczewskiej wymodliły sobie cud wyzwolenia z łagru.<

https://tinyurl.com/y2d9l8xr

>Historia Bitwy Warszawskiej - ,,Cudu nad Wisłą", jak ją nazwała
propaganda - stała się kamieniem węgielnym ,,legendy Piłsudskiego" i
ideologii II Rzeczypospolitej. Zwolennicy marszałka słusznie wskazywali
na patriotyczny entuzjazm, który zapewnił zwycięstwo, ale całkowicie
ignorowali prawdziwy kontekst polityczny i znaczenie bitwy. W ich
wyobraźni stało się ono kluczowym wydarzeniem historycznym, które
zadecydowało o losach Europy i całego świata. Były nawet porównania ze
zwycięstwem Jana Sobieskiego pod Wiedniem w 1683 roku.

W rzeczywistości ta bitwa, w której wzięło udział nieco ponad 200
tysięcy ludzi z obu stron, tylko na dwa dziesięciolecia zdeterminowała
konfigurację wschodniej granicy Polski i jej stosunki z Rosją Radziecką.
Nie zapewniła realizacji planów Piłsudskiego, a sama granica przetrwała
tylko 18 lat, świadcząc o własnej bezzasadności.

W Rosji Radzieckiej pewna pamięć o bitwie zachowała się w latach
dwudziestych i trzydziestych XX wieku. Były wspomnienia uczestników,
generał Tuchaczewski opublikował własną analizę przyczyn katastrofy. Ale
później pamięć o niej została całkowicie wymazana z narodowej pamięci
historycznej. Klęska Armii Czerwonej nie jest dziś postrzegana w Rosji
jako wydarzenie o znaczeniu historycznym, ponieważ los kraju nie zależał
od jej wyniku. Bitwa Warszawska blednie na tle wielkich wstrząsów
historycznych, przez które przechodziła wówczas Rosja.

Nie ma w Rosji kompleksu po klęsce, bo w efekcie Armia Czerwona jednak
wkroczyła do Warszawy, wyzwalając ją z rąk hitlerowskich najeźdźców w
1944 roku. Temat Bitwy Warszawskiej pojawia się w rosyjskiej przestrzeni
publicznej niemal wyłącznie w związku z losami wziętych do niewoli
żołnierzy Armii Czerwonej, o których najczęściej wspomina się w
kontekście zbrodni katyńskiej.

https://tinyurl.com/yywth82n
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
-------------------------------
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".

2. Data: 2020-08-18 16:31:17

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-18 14:49, silvio balconetti wrote:

> [...]
> publicznej niemal wyłącznie w związku z losami wziętych do niewoli
> żołnierzy Armii Czerwonej, o których najczęściej wspomina się w

//bylo dodac, ze gdyby nie bitwa, to nie bylo by holokaustu...!

3. Data: 2020-08-18 18:48:55

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18/08/2020 o 15:31, Ilona pisze:

> //bylo dodac, ze gdyby nie bitwa, to nie bylo by holokaustu...!

przestancie, pare dni temu Angielka mnie zapytala za kim Polska byla w
kwestii II WS, nie moglem zrozumiec o co mnie pyta, zupelnie nie
jarzylem pytania: za Niemcami czy Wlk. Brytania? jak do mnie dotarlo o
co pyta i powiedzialem, ze bylismy w kleszczach Niemcow i ZSRR to ja zatkalo

--
gazebo

4. Data: 2020-08-19 12:35:23

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-18 18:48, gazebo wrote:

> [...]
> jarzylem pytania: za Niemcami czy Wlk. Brytania? jak do mnie dotarlo o
> co pyta i powiedzialem, ze bylismy w kleszczach Niemcow i ZSRR to ja

Najwazniejsze, ze w ogole zapytala... znaczy, u niektorych, swiadomosc
siem budzi...!

//a ladna chociaz byla...?

5. Data: 2020-08-19 18:03:26

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19/08/2020 o 11:35, Ilona pisze:

> Najwazniejsze, ze w ogole zapytala... znaczy, u niektorych, swiadomosc
> siem budzi...!
>
> //a ladna chociaz byla...?

rozhisteryzowana baba z przekonaniem, ze jak Anglik splodzi dziecko z
kims z Europy to bedzie uposledzone, nie jest typowa Angielka bo pare
osob mocno sie zdziwilo, ze nia jest, egoizm do potegi

--
gazebo

6. Data: 2020-08-22 14:43:10

Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.08.20 um 14:49 schrieb silvio balconetti:

> [...]
> Teodora Sychowska - młoda nauczycielka i harcerka. Za wstawiennictwem
> Wandy Malczewskiej wymodliły sobie cud wyzwolenia z łagru.<

Cos jeszcze w temacie:

>Stulecie obchodów Bitwy Warszawskiej było doskonałym momentem na
uruchomienie zbiorowych mechanizmów psychologicznych, którymi w dość
prosty sposób można ukierunkować i wzmocnić narodową dumę, tożsamość i
morale.

Jednak - zapowiadane dwa lata wcześniej Muzeum Bitwy Warszawskiej i Łuk
Triumfalny nie powstały i nie doszło do ich odsłonięcia. W zamian za to,
władze polskie w osobie Ministra Obrony Narodowej, na stulecie Bitwy
Warszawskiej odsłoniły pocztowy znaczek... <

https://www.sluzbyspecjalne.com/znaczek-pocztowy-zam
iast-pomnika-czyli-rzecz-o-kompromitacji/

Uzupelnie to wzmianka, ze mennica polska wydala banknot pionowy dla
kolekcjonerow z motywem bitwy warszawskiej. Ludzie ustawiaja sie juz
przed bankami...

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
????????????????

7. Data: 2020-08-22 14:56:22

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Sylvio Balconetti napisał:

> Jednak - zapowiadane dwa lata wcześniej Muzeum Bitwy Warszawskiej i Łuk
> Triumfalny nie powstały i nie doszło do ich odsłonięcia. W zamian za to

http://www.ossow1920.pl/index.php/budujemy-muzeum

Klęska!

8. Data: 2020-08-24 01:19:55

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-19 18:03, gazebo wrote:

> rozhisteryzowana baba z przekonaniem, ze jak Anglik splodzi dziecko z
> kims z Europy to bedzie uposledzone, nie jest typowa Angielka bo pare
> osob mocno sie zdziwilo, ze nia jest, egoizm do potegi

//a ten egoizm to taki osobniczy, czy narodowy...?

9. Data: 2020-08-24 01:52:34

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-22 14:43, Sylvio Balconetti wrote:

> [...]
>

> Uzupelnie to wzmianka, ze mennica polska wydala banknot pionowy dla
> kolekcjonerow z motywem bitwy warszawskiej. Ludzie ustawiaja sie juz

//ale, jak by nie paczec... to dostali wpierdol... i juz...!

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_nad_Niemnem

10. Data: 2020-08-24 06:32:42

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24/08/2020 o 00:19, Ilona pisze:

> //a ten egoizm to taki osobniczy, czy narodowy...?

osobniczy

--
gazebo

podwyzki