jak powiedziec?

1. Data: 2020-08-07 20:00:00

Temat: jak powiedziec?
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

skoro nagle mowimy zamiast pani sedzia - sedzina, niektore rymuja sie
jak sufrazystka - psycholozka, jezyk sie z mienia, nie mam nic
przeciwko, ostatnio kolega znajac wyraz 'chuj' powiedzial tak o
kobiecie, 'chuica' moze? czy mam mu powiedziec, ze 'glupia cipa' brzmi
lepiej, nieee, chuica mi sie podoba, brzmi cudownie
--
gazebo

2. Data: 2020-08-12 12:12:24

Temat: Re: jak powiedziec?
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.08.2020 o 20:00, gazebo pisze:
> [...]
> kobiecie, 'chuica' moze? czy mam mu powiedziec, ze 'glupia cipa' brzmi
> lepiej, nieee, chuica mi sie podoba, brzmi cudownie

O naszym języku decydują nie praktycy a stare pierdoły w typie p
Miodka.  - Albo antypolscy propagandziści...  I z tego problem z
określeniem płci z racji wykonywanego zawodu kiedy ten kończy się literą
"a". Podobny problem z określaniem córki która nosi tzw polskie
nazwisko, czyli kończące się na  "ski" czy "cki".

3. Data: 2020-08-12 16:51:38

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12/08/2020 o 11:12, trybun pisze:

> [...]
> "a". Podobny problem z określaniem córki która nosi tzw polskie
> nazwisko, czyli kończące się na  "ski" czy "cki".

ale Miodek wlasnie akceptowal zmiany, to samo robi RJP po jakims czasie,
czym innym jest uznanie plci a czym innym nieznajomosc jezyka polskiego
przez co poniektorych, np. koronawirus, powinno byc koronowirus albo
wirus korona, jest jak jest, mamy keczup czy keczap? na dworzu czy na
dworze a moze na polu?

--
gazebo

4. Data: 2020-08-14 13:40:00

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.08.2020 o 16:51, gazebo pisze:

> [...]
> polskiego przez co poniektorych, np. koronawirus, powinno byc
> koronowirus albo wirus korona, jest jak jest, mamy keczup czy keczap?

Akceptuje także i utrwala idiotyczne "ę"  przy określaniu rodzaju
żeńskiego, podczas gdy powinno być "ą".  Tym mi podpadł najbardziej.

Coronavirus  to zdaje się zagraniczna nazwa własna. Choć słyszałem od
jakiegoś mądrali z mediów że "korona" bo istotnie ten wirus ma takie
wypustki które przypominają koronę. Tym niemniej sprawa jest niejasna,
po polsku powinno być "korono wirus"

To to już regionalizmy.

5. Data: 2020-08-14 14:37:37

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 14 sierpnia 2020 13:40:04 UTC+2 użytkownik trybun napisał:

> [...]
> jakiegoś mądrali z mediów że "korona" bo istotnie ten wirus ma takie
> wypustki które przypominają koronę. Tym niemniej sprawa jest niejasna,

KoNonowirus - niczego być nie powinno! ;))))))

6. Data: 2020-08-14 14:57:48

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Friday, 14 August 2020 at 15:37:38 UTC+3, Jakub A. Krzewicki wrote:

> KoNonowirus - niczego być nie powinno! ;))))

proponuję "łapcapus":
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/
SARS-CoV-2_video_illustration.webm
Ola

7. Data: 2020-08-14 18:26:05

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.08.2020 o 14:57, ola pisze:

> proponuję "łapcapus":
> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/
SARS-CoV-2_video_illustration.webm
> Ola

"Ola"?, to ty Olaf w kiecce?

8. Data: 2020-08-14 21:05:09

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14/08/2020 o 12:40, trybun pisze:

> Akceptuje także i utrwala idiotyczne "ę"  przy określaniu rodzaju
> żeńskiego, podczas gdy powinno być "ą".  Tym mi podpadł najbardziej.

ty nikogo i niczego nie lubisz, ale moze mi laskawie wytlumaczysz o co
chodzi bo zaskoczyc nie moge, ja chcę one chcą, nie czaje

> [...]
> jakiegoś mądrali z mediów że "korona" bo istotnie ten wirus ma takie
> wypustki które przypominają koronę. Tym niemniej sprawa jest niejasna,

nie, to mowa mediow, nikt sie nie zastanowil

--
gazebo

9. Data: 2020-08-15 12:09:18

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.08.2020 o 21:05, gazebo pisze:

> ty nikogo i niczego nie lubisz, ale moze mi laskawie wytlumaczysz o co
> chodzi bo zaskoczyc nie moge, ja chcę one chcą, nie czaje

Nieprawda - nie lubię tylko i wyłącznie qrestwa pozującego na cnotę, a
także kreatorów którzy zastrzegają że nikt im nie będzie mówił że czarne
to czarne.

Problem z 'ą" "ę" polega na tym że lingwista inaczej (m.in Miodek) mówi
np że widział TĘ kobietę a nie TĄ.

> nie, to mowa mediow, nikt sie nie zastanowil

Nie słyszałem aby w jakichkolwiek mediach krajowych poza tymi z
południowych rejonów Polski tak formułował zdanie  "idę na pole" gdy
wychodzi z domu na podwórze.

Co do Korono(a)wirusa to zgoda.

10. Data: 2020-08-15 13:37:51

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15/08/2020 o 11:09, trybun pisze:

> [...]
> to czarne.
>
> Problem z 'ą" "ę" polega na tym że lingwista inaczej (m.in Miodek) mówi

Kaszubi mowia jeszcze inaczej, nie jestem pewien czy bym zrozumial, no
ale co jest z wami/toba ludzie? jakbys napisal kurewstwo to bym
zrozumial, jak sie ubierasz w cnote i oszukujesz to nie rozumiem

> Nie słyszałem aby w jakichkolwiek mediach krajowych poza tymi z
> południowych rejonów Polski tak formułował zdanie  "idę na pole" gdy
> wychodzi z domu na podwórze.
>
> Co do Korono(a)wirusa to zgoda.

tak szczerze to ty chyba niewiele slyszales, a juz na pewno nie gwary
slaskiej przez glosniki na dworcu PKP, ciekawe czy bys wiedzial, o ktory
peron chodzi
--
gazebo

nagosc jest piekna