ile czasu trwa suszenie jabłek

11. Data: 2012-05-14 14:49:25

Temat: Re: ile czasu trwa suszenie jabłek
Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:4y0aj5piw2nn.9wwdlxke6022.dlg@40tude.net...

> Jabłka suszy się na blasze/ruszcie na słońcu albo w piekarniku.

Masz jakieś dobre rady w tej kwestii, bo bym sobie trochę jabłek ususzyła?
Najchętniej na słońcu, jak już się pojawi (bo trochę prądu szkoda na
piekarnik).
Rozkładasz na jakimś papierze czy nawlekasz na nitki czy jeszcze inaczej?
Jakoś to zabezpieczasz przed wywianiem przez wiatr albo zeżarciem przez
ptaki?
I czy na słońcu wyschną tak na fest aż będą chrupkie czy raczej tylko do
konsystancji "żelkowatej"?

N.

12. Data: 2012-05-14 15:43:21

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigniew" <z...@u...uk> napisał w wiadomości
ciebie :)
> żebyś się chłopie więcej nie męczył na ciebie też założyłem :)
Pojebów nie brakuje ...

13. Data: 2012-05-14 15:44:07

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
W dniu 2012-05-14 14:07, jerzy.n pisze:

>Za to Twoja odpowiedz jest na takim poziomie, że klękajcie narody.
>No ale podobno nie masz za dużo w główce.
Pojebów nie brakuje ...

14. Data: 2012-05-14 15:47:22

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-14 13:40, zbigniew pisze:
> Jak długo suszą się jabłka w elektrycznej suszarce do owoców i grzybów.
> Może ktoś podać przybliżony czas suszenia?

Pokrojone w plasterki ze 2-3 dni po ok. 2 h dziennie, są giętkie,
aromatyczne i pyszne. Suszę ze skórka, lepsze są wtedy wg mnie. Odmiany
jakieś stare, rosną w zdziczałym sadzie, pyszne.
--
B.

15. Data: 2012-05-14 17:06:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 16:49:25 +0200, Nixe napisał(a):

> [...]
> ptaki?
> I czy na słońcu wyschną tak na fest aż będą chrupkie czy raczej tylko do

Moi rodzice suszyli - na skośnym blaszanym nachylonym do słońca dachu szopy
(blacha nagrzewa się ekstra) rozkładali ramy obciągnięte metalową siatką,
na tej siatce rozsypywali pojedynczą warstwą obrane i pokrojone w ósemki
(lub większe w szesnastki) jabłka. Przykrywali starymi firankami o rzadkim
lekkim splocie. Kilka dni upału i jabłka były suche, a jesli nie całkiem,
to dosuszane były w lekko ciepłym piekarniku, w blachach do ciasta, już
grubiej nasypane, często potrząsając blachami aby jabłka wymieszały się i
suszyły równomiernie. Powinny być elastyczne, ale przy głębokim zgięciu
łamać się.
Ważna rzecz - aby jabłka zbytnio nie ciemniały, bywały po pokrojeniu na
chwilę wrzucane do wody z kwaskiem cytrynowym, po czym dokładnie osączane i
wtedy rozsypywane na siatkach.

Takie siatki kiedyś były z drutu żelaznego czy stalowego, pomimo nawet
pomimo ocynkowania rdzewiały, ale dziś można kupić aluminiowe - nawet mam
taką rolkę siatki, kupionej kiedyś własnie z myślą o suszeniu jabłek.
Domowy majsterkowicz moze zrobić podwójne ramy obciągane tą siatką, dolna
rama służy jako ruszt pod jabłka, górna jako zabezpieczenie przed ptakami i
muchami. Może się doczekam.

W razie potrzeby poszukam, gdzie to ja kupowałam ową siatkę, bo nie pomnę
tak ad hoc. Za 10 m siatki zapłąciłam coś ok.90 zł, o ile dobrze pamiętam.
Siatka w rolce, szer. jakieś 80-90cm.

16. Data: 2012-05-14 17:26:02

Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerzy.n" <d...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag

> Użytkownik "Dawid" <x...@n...pl> napisał w wiadomości

> Pojebów nie brakuje ...
no
ale zmień nicka, jak się nazwiesz jarzy.na to będzie to odpowiadało Twojemu
IQ.
Ikselka mimo swojej specyficznej "mądrości" jest od Ciebie 1000 razy
mądrzejsza

17. Data: 2012-05-14 17:40:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 May 2012 19:26:02 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

> no
> ale zmień nicka, jak się nazwiesz jarzy.na

No proszę, skoro już tak sugerujesz, to kto tu bliżej pola... panie Niwa.

> to będzie to odpowiadało Twojemu
> IQ.
> Ikselka mimo swojej specyficznej "mądrości" jest od Ciebie 1000 razy
> mądrzejsza.

No no, to mnie zaszczyt kopsnął - naczelny autorytet się objawił z oceną...
Zachowujesz się jak gimnazjalista świeżo dopuszczony do neta 3333-)

18. Data: 2012-05-14 18:29:25

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andy Niwinski" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> ale zmień nicka, jak się nazwiesz jarzy.na to będzie to odpowiadało
> Twojemu IQ.
> Ikselka mimo swojej specyficznej "mądrości" jest od Ciebie 1000 razy
> mądrzejsza
Wiadomo ze jest mądrzejsza, ja to dawno wiem .Tobie jednak do niej sporo
brakuje. A te szczurze popiskiwania trudno nazwać dyskusja.Jesli komuś
brakuje argumentów to zaczyna "wycieczki" osobiste , ale to nie ta grupa,
zdążyłeś to zauważyć, może leki zmień :-))

19. Data: 2012-05-14 18:41:07

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-14 14:07, jerzy.n pisze:

> Użytkownik "zbigniew"<z...@u...uk> napisał w wiadomości

> Aż wyschną, nie musisz sie popisywać filtrami, nie świadczy to dobrze o
> poziomie piszczącego takie głupoty ...

Poza tym jak się kupuje jakieś urządzenie m.in tę suszarkę do owoców to
instrukcja obsługi jest. W takim razie: po co było zadane to głupie pytanie?

--
animka

20. Data: 2012-05-14 18:45:07

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-14 20:41, Animka pisze:

> Poza tym jak się kupuje jakieś urządzenie m.in tę suszarkę do owoców to
> instrukcja obsługi jest. W takim razie: po co było zadane to głupie
> pytanie?

Pytanie nie było głupie, w instrukcji nie ma podanego czasu suszenia.
Tym bardziej, ze bywa różny w zależności od stopnia wilgotności np.
grzybów. Tę wiedzę nabywa się z doświadczenia, a nie z instrukcji :)
--
B.

Kostka rosołowa, vegeta, margaryna itp.
Re: Kuriera z Siódemki
Dla wysokich i grubasów ...
AD: ~~** DownLoad floral & Ornament designs Designs for F.REE !! **~~
W kwestiach organizacyjnych...