Re: instalacja elektryczna w gotowych ściankach k-g

From: "afgan" <a...@a...ajja>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: instalacja elektryczna w gotowych ściankach k-g
Date: Wed, 16 Aug 2006 08:54:17 +0200

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
news:ebq4gs$t2t$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Pomijam juz sprawy wydajnosci pradowej poszczegolnych galezi, bo cholera
> wie jak developer ma zaprojektowana instalacje, i sie okaze ze np zrobil
> 3x1.5mm2 do gniazdka pojedynczego a ty z tego gniazdka chcesz pociagnac
> na pol mieszkania...

Cała instalacja jest 2.5mm2; nie bede z pojedynczego gniazda ciagnal na pol
mieszkania tylko do kolejnych 1-2 gniazdek.

> [...]
> (pomijam ze musisz byc ginekologiem zeby to sie udalo). Tyle ze tak
> budowane sciany wychodza duzo drozej, wiec raczej sie tego nie spotyka ;)
> Inaczej mowiac, zapewne napotkasz (w najmniej oczekowianych miejsach) na
> profile rusztowania, przez ktore mozna by przejsc z przewodem tylko
> jakbys sciane rozkrecil i przewiercil profil, lub znalazl "zaslepke" na
> instalacje. A czasem moze byc przeciagniecie przewodow po prostu
> calkowicie niemozliwe - np w naroznikach lub innych miejsach gdzie nie
> ma wcale odstepu miedzy sciana wlasciwa a gipsem...

Tego właśnie się obawiałem, czyli po prostu najlepiej od razu rozkręcić
ścianę.

> Nie masz mozliwosci dogadania sie z developerem ze sam wejdziesz w
> momencie gdy beda staly rusztowania a jeszcze gipsy nie beda
> przykrecone, i wtedy rozprowadzisz sobie instalacje po swojemu ?

:-) no co ty, za dużo 'przeciw' - po pierwsze stracą zarobek, po drugie, jak
by każdy chciał im się tak kręcić po budowie to by nie zapanowali nad tym,
po trzecie jak mi się cos stanie to oni beda sie tlumaczyc...

ajja