instrukcja obsługi poduszki i ból w karku

1. Data: 2005-04-19 21:28:53

Temat: instrukcja obsługi poduszki i ból w karku
Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio, zmęczona spaniem na poduszce z pierza, po której strasznie bolał
mnie kark, zakupiłam poduszkę wypełnioną łuskami gryki i ziarnami gorczycy
(chyba tak to leciało). Nie powiem, bardzo wygodna, chociaż na początku
myślałam, że będzie zbyt płaska.
Jednakże mam wrażenie, że mimo wszystko odcinek szyjny kręgosłupa mam zbyt
wygięty, co powoduje u mnie właśnie ból karku.
Mam pytanie, czy taką poduszkę należy w jakiś szczególny sposób układać?
Wyżej pod głową, niżej pod kark czy jakoś odwrotnie?

I drugie pytanie moje brzmi: czy mam sobie zawracać głowę i iść do lekarza z
tymi bólami karku, jeśli są one przyczyną dość częstych bólów głowy, bardzo
spętych mięśni i ogólnie kiepskiego smopoczucia z powodu dyskomfortu? Dodam,
że kiedy obrócę głowę w prawo, odczuwam coś jakby blokadę, lekki ból.
Stwierdzono u mnie nieco krótsze mięśnie szyi właśnie z prawej strony.
Pytam o to zawracanie głowy, bo jak lekarze widzą osobę 25-letnią to nie
traktują jej poważnie. Raz, jakieś 5 lat temu miałam 10 zabiegów terapii
manualnej i to było cudo- wspaniale odblokowany kręgsłup na całej długości.

Maja

2. Data: 2005-04-19 21:31:14

Temat: Re: instrukcja obsługi poduszki i ból w karku
Od: "Michał" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śpij bez poduszki, na równym twardym materacu, ewentualnie z płaskim
podgłówkiem.

3. Data: 2005-04-20 07:24:53

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq4ty" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie, czy taką poduszkę należy w jakiś szczególny sposób układać?
> Wyżej pod głową, niżej pod kark czy jakoś odwrotnie?

Ja od jakiegoś czasu mam poduszkę z gryką w środku, tylko grykę kupiłem
osobno. Wsypałem tyle ile było potrzeba, aby poduszka nie była zbyt
napchana. Dzięki temu mogę ją formować tak jak jest mi wygodnie i najlepiej
wychodzi jak większość tworzy rolkę pod karkiem.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2005-04-21 14:14:39

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Śpij bez poduszki, na równym twardym materacu, ewentualnie z płaskim
> podgłówkiem.
Miałeś kiedyś dolegliwości kręgów szyjnych? Próbowałeś spać w ten sposób?
Repair

5. Data: 2005-04-21 14:19:48

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam pytanie, czy taką poduszkę należy w jakiś szczególny sposób układać?
> Wyżej pod głową, niżej pod kark czy jakoś odwrotnie?
IMHO warto kupić odpowiednio wyprofilowaną poduszkę. Trudno mi tu opisywać jak
wygląda, doradzą Ci w sklepie reh. Przy okazji nieźle zedrą niestety :-(

> [...]
> manualnej i to było cudo- wspaniale odblokowany kręgsłup na całej długości.
Sama sobie odpowiedziałaś. Warto spróbować znów terapii manualnej. Jest wiele
negatywnych opinii działań tzw "kręgarzy", ale mnie na przykład "mobilizuje"
dyplomowany ortopeda i mam do niego zaufanie.
Zwykły lekarz zapisze ci leki i żele, może ewentualnie skieruje do
rehabilitanta co też nie zawsze pomoże.
Repair

prośba o poradę i pomoc - ból spuchniętego kolana/rwa kulszowa
scany MR
slownik polsko - lacinski
Szukam specjalisty od AZS
Krople Otrivin - działanie nieporządane