Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "tenax" <t...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: intuicja a nauka ;)
Date: Fri, 7 Feb 2003 15:31:01 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 36
Sender: t...@o...pl@212.87.3.185
Message-ID: <b20fv5$bp8$1@news.onet.pl>
References: <b1ti3r$cg3$1@news.onet.pl>
Reply-To: "tenax" <t...@o...pl>
NNTP-Posting-Host: 212.87.3.185
X-Trace: news.onet.pl 1044628261 12072 212.87.3.185 (7 Feb 2003 14:31:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 7 Feb 2003 14:31:01 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:186215
Ukryj nagłówki
Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości
news:b1ti3r$cg3$1@news.onet.pl...
>> eTaTa:
>> "Dlaczego wiedza, jest stanem przejściowym?"
>> :-)
Bo jest nieudolna proba opisania otaczajacej nasz rzeczywistosci.
Wiedza to modele, ktore dobrze pracuja w scisle okreslonych warunkach, ale
wystarczy zmienic jedna zmienna, warunki i caly model przestaje poprawnie
funkcjonowac.
Dlatego powstaje nastepny i nastepny. Sztandarowy przyklad elektronu - fala
czy czastka? :)
Taki model moze byc bardzo rozbudowany : fizyka klasyczna i fizyka kwantowa.
Wy moglibyscie podac tu pewnie kolejne modele, chocby zachowan.
Ciekawi mnie tylko, dlaczego tak uparcie probujemy opisac swiat, zamknac go
we wzorach i definicjach.
>Powyzej pewnego poziomu wiedza przypomina nieco szarlatanerie.
O tak.. jak usilujemy stworzyc model uniwersalny :)
To bylo troche nie na temat, wolna interpretacja pojedynczego zdania
wyrwanego z kontekstu, przeraszam :)
pzdr.
t.
|