Re: inwalida!!!

Data: 2004-08-18 17:23:45
Temat: Re: inwalida!!!
Od: Maciej Bogucki <n...@w...pl>

Użytkownik news.tpi.pl napisał:
> jestem osoba niepełnosprawną od 17 roku zycia
> mam wielka prośbę:
>
> PRZESTAŃMY UZYWAĆ SŁOWA INWALIDA, wole osoba niepełnosprawna, choć myślę
> , że to powinno byc skierowane do tych pełnosprawnych

A ja jestem 'niepełnoSPRAWNYM', 'inwalidą' i sądzę, że słowa te są
ogólnoprzyjęte bez nacechowania. 'Kaleka' - świadczy o negatywnym
podejściu i też jest, z przykrością ale, akceptowalne przeze mnie.
Zżymam się ze 'sprawny inaczej'. Wydaje mi się, że zwrot ten świadczy o
niewiedzy, strachu przed urażeniem a co dalej idzie przed samą osobą
niepełnosprawna, sztuczną, przesadną i nieprzemyślaną dążnością za
'humanitaryzmem' wypowiadającego się.

> łac. invalidus słaby, bezsilny, chory

Nie stawiaj tak sprawy bo z każdym z powyższych sformułowań można by
polemizować. Na przykład polemika do:

> - słaby owszem, ale widziałem pełnosprawnych słabszych

to temat nie złego eseju. ;) 'Gdzie jest granica niepełnosprawności?'.

--

"Prawdziwi faceci nie używają backupów,
wysyłają swoje materiały na publiczne serwery FTP