ja chyba zamęczę casusa...

11. Data: 2003-10-27 21:11:34

Temat: Re: ja chyba zamęczę casusa...
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnjsq2$t23$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> no cos Ty:-)
> ucz sie od starego wygi...hahaha:-)))))

:))

> Objawy pacjent powiedzial, pisanie o 400 rodzajach metow to przesada
> deczko:-))))

OK, ponad 300 ;)

> Nie odpowiadales jednej osobie, tylko na grupe:-)))

Odpowiadalem na grupe, ale konkretnej osobie.

> polemizuje bardzo:-) doswiadczony okulista i peryferie widzi:-)
> a poza tym nigdy nie jest tak, by mety byly tylko na peryferii albo
> tylko w centrym - one sobie plywaja:-))))

Primo, OP wyraznie pisala, ze okulistka byla mlodziutka i niedoswiadczona, a
wiec potwierdzasz tu moja teze ;D
Secundo, w badaniu przy naglym wyrzucie metow nie chodziloby chyba glownie o
to, zeby poogladac same mety, tylko zeby przyjrzec sie strukturom za nimi.
Tertio, pewni okulisci ogladali moje mety w zeszlym miesiacu i dosc
dokladnie opisali mi ich polozenie. Poza tym widze, ze sa ciagle w tym samym
polozeniu - oscyluja nieco przy ruchach, ale wokol polozenia wyjsciowego. Z
licznych opowiesci pacjentow z metami wnosze, ze moje nie sa pod tym
wzgledem nietypowe.

--
Robert

12. Data: 2003-10-27 21:21:56

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnjtrq$3ju$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Po pierwsze: nie straszyc:-)))

> Niekiedy trzeba takie rzeczy przemilczec.

> Fizjologiczne? Nie. Poza tym: brak docisku szklistki do siatkowki,
> pasma szklistkowo-siatkowkowe ciagnace siatkowke, powstanie lub
> powiekszenia sie rozplywu skrzacego ( sinchisis scintilans ).
> Sprostowalem:-)

Pouczenia i sprostowanie przyjmuje z nalezna pokora :)

BTW, to Twoi koledzy walili laserem w mety?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Re
trieve&db=PubMed&list_uids=9813998&dopt=Abstract

Wiem, ze Wawie tez probowali - ma to jakis sens? Jesli, to chyba tylko przy
pojedynczych b. duzych?

--
Robert

13. Data: 2003-10-27 22:24:34

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, ponad 300 ;)

pedant:-)

> Odpowiadalem na grupe, ale konkretnej osobie.

TO gdzie ta wybiorczosc?:-)

> [...]
> polozeniu - oscyluja nieco przy ruchach, ale wokol polozenia wyjsciowego.
> licznych opowiesci pacjentow z metami wnosze, ze moje nie sa pod tym

A skad ona wie, ze niedoswiadczona?
A ze mlodo wygladala - coz, wszystkie kobiety tak wygladaja:-) Nie
przekonales mnie tym argumentem zupelnie:-))))))
Mety moga trzymac sie odpowiedniego polozenia, jesli gestosc szklistki jest
duza. Tylko sie pytam - jaki z tego masz wniosek???? Tzn co Ci daje to, ze
stwierdze ze masz nosowo 2 mety??? A nie np jeden nosowo a drugi skroniowo
gora?:-)))
Na jedno i drugie daje sie takie samo leczenie. No chyba, ze pedancik chce
wiedziec, gdzie one sa:-))))) Poprosiles o zmierzenie predkosci ich
ruchow???? :-))))))))
Sorry za ironie, ale wiesz, to generalnie nie ma znaczenia, o ile mety nie
sa wielkimi plachtami i nie trzeba przygotowywac sie do witrektomii.

casus

14. Data: 2003-10-27 22:28:24

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
trieve&db=PubMed&list_uids=9813998&dopt=Abstract

> Wiem, ze Wawie tez probowali - ma to jakis sens? Jesli, to chyba tylko

Rozmawialem kiedys z Wojtkiem Katskim na ten temat. Niekiedy strzelaja, ale
faktycznie musza one byc pojedyncze i duze, a co wazne wyraznie
przeszkadzac( byc w osi widzenia centralnego) i slabo sie poruszac. I wtedy
to ma sens. Takich przypadkow jest malo.

casus

15. Data: 2003-10-27 22:30:53

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnk5vr$12m$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> A ze mlodo wygladala - coz, wszystkie kobiety tak wygladaja:-)

Dla pacjenta z -7D to faktycznie, masz racje, wycofuje sie ;)

Nie chodzilo mi o ogladanie samych metow, tylko siatkowki.

> Poprosiles o zmierzenie predkosci
> ich ruchow???? :-))))))))

Po co? Juz dawno to sam zrobilem bardziej fachowo ;))))

--
Robert

16. Data: 2003-10-28 07:13:31

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

O Boże, dziękuję za tą debatę nad moim przypadkiem! Faktycznie się trochę
wystraszyłam ale skoro casus twierdzi że powinnam wyluzować, to chyba tak
zrobię i bedę po prostu obserwować co się z nimi dzieje dalej.
Swoją drogą, to to się nazywa pasja dla nauki!
wielkie dzięki i już nie zamęczam
agatka

17. Data: 2003-10-28 07:36:29

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnl4uj$njk$...@k...task.gda.pl,
agatka <A...@i...com>:
> [...]
> trochę wystraszyłam ale skoro casus twierdzi że powinnam wyluzować,
> to chyba tak zrobię i bedę po prostu obserwować co się z nimi dzieje

Zeby byla pelna jasnosc - ja rowniez uwazam, ze powinnas wyluzowac :)
Moja Pani doktor (okulistka) twierdzi, ze stres sprzyja powstawaniu metow.
Ona dostaje nowych po stresujacych przypadkach, np. po moim ;)
A wiec spokoj :)

Odradzam tez stale obserwowanie swoich metow, bo to pogarsza objawy
subiektywne i odwraca niepotrzebnie uwage. Raczej nalezy starac sie je
ignorowac, a po pewnym czasie z reguly prawie nigdy juz ich nie zauwazamy.

--
Robert

18. Data: 2003-10-28 14:06:24

Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Już nie wiem jak Wam dziękować! Chyba napiszę hymn na część spółki
casus&Robert!
agatka uspokojona

19. Data: 2003-10-29 18:36:21

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
> Już nie wiem jak Wam dziękować! Chyba napiszę hymn na część spółki
> casus&Robert!
> agatka uspokojona

NAPISZ!!!!! :-)))))))))))))

casus

20. Data: 2003-10-29 18:43:22

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnp1bm$hh5$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:
> Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
>

> NAPISZ!!!!! :-)))))))))))))

no wlasnie - tylko na którą część ;))

NB - czytalem kilka miesiecy temu calkiem zgrabny wiersz p.t. "Okulisci",
ktory zdolna pacjentka napisala o okulistach (dla okulistow)? Tzn. nie tyle
ja czytalem, co autorka mi czytala, bo ja czytac wtedy nie moglem ;(

--
Robert

Zapytanie w sprawie Sarkoidozy
Moja twarz-pomocy!