jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...

11. Data: 2010-07-19 09:06:31

Temat: Re: jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy wrote:
> Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

> Jak wygląda robal parcha?

nijak - ale jeżeli ma jabłonie, a nie pryska niczym to musi mieć parcha w
silniejszej lub słabszej postaci.

> Widziałeś kiedyś mszyce w jabłku, śliwce?

to prawda, nie widziałem, ale napisałem mszyce/owady.
mszyca to też owad, może to niejasno sformułowałem.
ostatnio miałem taki preparat w płynie i to był właśnie taki kombajn,
działał na owady, włączając w to mszyce. nie pamiętam nazwy.

moon

12. Data: 2010-07-19 11:21:55

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ostatnio miałem taki preparat w płynie i to był właśnie taki kombajn,
> działał na owady, włączając w to mszyce. nie pamiętam nazwy.

Może Calypso 480 SC. Sprawdzony. Solidny, efektywny.
Tyle tylko, że drogi w opakowaniach 2mg.
Cena zaczyna być przystępna w opakowaniach 200mg.
Fungicydy stosuj przemiennie o różnych składnikach aktywnych.
Pozdrawiam pogodnie
skryba

13. Data: 2010-07-19 11:51:48

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Jak pod ręką to mam "Program ochrony roślin sadowniczych na rok
> 2010" opracowany przez Plantpress. :-)

Nie kupię. Okresy:
Bezlistny, Przed kwitnieniem, Kwitnienia, Do czerwcowego opadania zawiązków,
Wzrostu owoców i Po zbiorze nie zmieniły się. Fazy pąków też bez zmian.
Fizyczne i ekologiczne sposoby zwalczania tak często zmianom nie ulegają. Za
propozycje kilku produktów nowej chemii płacić nie mam zamiaru, bo pełno
tego rodzaju ofert w sieci. Wystarcza umiejętnie stosowana przemienność
używanych ŚOR (dobrze dobranych) i program sygnalizacyjny:
http://piorin.gov.pl/sygn/start.php oraz:
http://www.fabrykaroslin.pl/?s=por_ochrona_roslin
Stosowanie się do zasad cięcia jest czynnikiem pomocniczym w zachowaniu
dobrej kondycji drzew. Zrozumiałe, że "nowoprzyjętemu" w działkowaniu
wszystko wydaje się początkowo trudne (zarozumialcom - proste jak pryszcz na
nosie), ale w miarę zdobywania doświadczenia problemów ubywa.
Pozdrawiam pogodnie
skryba

14. Data: 2010-07-19 13:35:07

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie kupię.

Hejka. Przyjmuję tę decyzję z ogromnym żalem choć nie wiem dlaczego. ;-)

> Okresy:
> Bezlistny, Przed kwitnieniem, Kwitnienia, Do czerwcowego opadania
> zawiązków, Wzrostu owoców i Po zbiorze nie zmieniły się. Fazy pąków też
> bez zmian.

Oczekiwałeś na rewolucyjne zmiany w fizjologii roślin? Na jakiej
podstawie?

> Stosowanie się do zasad cięcia jest czynnikiem pomocniczym w zachowaniu
> dobrej kondycji drzew.
Tyż prawda. Warto też wspomnieć o właściwym nawożeniu itp. :-)

> Zrozumiałe, że "nowoprzyjętemu" w działkowaniu wszystko wydaje się
> początkowo trudne (zarozumialcom - proste jak
> pryszcz na nosie), ale w miarę zdobywania doświadczenia problemów ubywa.

Czy ja wiem?
Pozdrawiam pokornie Ja...cki

15. Data: 2010-07-19 14:40:37

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Przyjmuję tę decyzję z ogromnym żalem choć nie wiem dlaczego.
> ;-)

Dlatego, że w ten sposób oszczędzam las. Tylko w tym upale to człek czasami
zapomni to czego nie pamięta ;-)

> Oczekiwałeś na rewolucyjne zmiany w fizjologii roślin? Na jakiej
> podstawie?

A gdzie takowe oczekiwanie wyartykułowałem? Stwierdzam - nie ma zmian, to
nie ma powodu do kupienia zadrukowanego papieru. Widzisz sam - jakie to
genialne.
:-)))

> Tyż prawda. Warto też wspomnieć o właściwym nawożeniu itp. :-)

O tym, to już nawet dzieci w przedszkolu uczą (przedszkolanki mają działki).
;-)

> Czy ja wiem?
> Pozdrawiam pokornie Ja...cki

No, baaaa. W Twoim wieku, to skleroza możliwa, a i przy tak mizernej
posturze nawet mały kłopot to już poważny kłopot.
:-)))))))

Pozdrawiam serdecznie
skryba

16. Data: 2010-07-21 16:48:07

Od: "Barbara K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
> kup coś na parcha/grzybowe zarazy, np. Syllit, opryskaj wcześnie i potem
> powtórz ze dwa razy.

Nie wiem, czy zmiany grzybowe też są (ja się nie znam kompletnie, ale nic
nie widziałam).

> kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj
> cyklicznie.

Nie wiem, co to takiego, ale te robaki, to coś jak gąsienica siedząca w
środku owocu. Paskudztwo straszne, bo wszystkie owoce mają lokatorów.
Czy ten Pirimor wystarczy na coś takiego?

> jak tylko zobaczysz mszyce - atakuj.

Na szczęście nie widziałam :-)

Dzięki wielkie.
Pozdrawiam
B.

17. Data: 2010-07-22 05:17:35

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> środku owocu. Paskudztwo straszne, bo wszystkie owoce mają lokatorów.
> Czy ten Pirimor wystarczy na coś takiego?

Pocztę e-mail czasami odbierasz?

18. Data: 2010-07-22 05:44:10

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> środku owocu. Paskudztwo straszne, bo wszystkie owoce mają lokatorów.
> Czy ten Pirimor wystarczy na coś takiego?

Na początek:
http://przydomoweogrody.pl/szkodniki-drzew-owocowych
/

> Na szczęście nie widziałam :-)

Jeśli są, to na końcach nowych pędów, na najmłodszych listkach

Pozdrawiam upalnie
skryba

19. Data: 2010-07-22 06:00:48

Od: "Barbara K." <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pocztę e-mail czasami odbierasz?

Regularnie... Nic nie dostałam :-(
Pozdrawiam
B.

20. Data: 2010-07-22 06:19:43

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Regularnie... Nic nie dostałam :-(

Pisałem na "abc124"
Pozdrawiam kontaktowo
skryba

opryskiwacz i lanca
Żywa grzybnia /poprawione/
[spam] Rejsy dookoła Korsyki z kapitanem ogrodnikiem
Czy jest cos takiego ...
chemia do basenu, obsługa basenu