jaja w innej wersji...

21. Data: 2005-12-02 22:33:20

Temat: Re: jaja w innej wersji...
Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N."

> Do tej pory nikt nie poruszyl jajek w kokilkach.

Jak się robi takie jaja?

Pozdrawiam,
Marta

22. Data: 2005-12-02 22:34:56

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 2 décembre 2005 ŕ 23:23:40, dans <dmqhis$fig$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Do zestawu umiejętności mogę dodać z pewnością:
> - jaja w kokilkach od Ewci
> - jaja w szklance od Magdy Basset tzn. po wiedeńsku? (a może to to samo co w
> kokilkach?)

Nie. Jajka w kokilkach sa zapiekane w odpowiednich naczynkach, jajka w
szklance sa gotowane w wodzie (no, szklanka jest gotowana :)

Osobiscie do jajek w szklance (na miekko) dodaje maslo i sol, i nic
wiecej : do jajek w kokilkach dodawalam juz i parmezan, i trufle, i
szynke parmenska...
co nie znaczy ze jajka w szklance sa gorsze !

Ewcia,
& Podroze Pana Kleksa do Alamakoty

--
Niesz

23. Data: 2005-12-02 22:36:44

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:
> Użytkownik "Magdalena Bassett"

> Jak to się robi?
>
> Pozdrawiam,
> Marta

Czy chodzi Ci o mus? bo dalej wspominalas, ze i mleczko i po wiedensku
juz umiesz?

Mus cytrynowy
1 lyzka sproszkowanej zelatyny
80 ml wody
220 gr cukru
150 ml swiezego soku cytrynowego
5 jaj, rozdzielonych
1 lyzka startej skorki cytrynowej
W malym garnku umiescic wode, wysypac zelatyne na wode, zostawic na 5
minut. Dodac polowe cukru i sok z cytryny i dokladnie wymieszac. Dodac
zoltka, wymieszac i umiescic na malutkim ogniu lub w kapieli wodnej
(bezpieczniej) mieszajac bez przerwy przez 5 minut, az zgestnieje. Nie
wolno doprowadzic do wrzenia. Dodac skorke cytrynowa i przelac do
miseczki, schlodzic az zacznie gestniec do konsystencji nie ubitego bialka.
W innej misce ubic bialka, dodac reszte cukru i ubic az sztywne.
Delikatnie wymieszac z gestniejaca mieszanka cytrynowo-zoltkowa.
Przelozyc do indywidualnych miseczek lub jednej duzej i schlodzic
godzine lub wiecej przed podaniem. Mozna podac z ciastkami, posypane
posiekana kandyzowana skorka cytrynowa, malinami, lub jak jest.
Magdalena Bassett

24. Data: 2005-12-02 22:37:43

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 2 décembre 2005 ? 23:33:20, dans <dmqi4u$hj1$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> U?ytkownik "Ewa (siostra Ani) N."

> Jak si? robi takie jaja?

Do kaminkowego naczynka wysmarowanego maslem wbic jajko, posypac serem
(lub nie), zapiec w piekarniku kilka minut. Ot cala filozofia :)

Ewcia

--
Niesz

25. Data: 2005-12-02 22:39:22

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 2 décembre 2005 ? 23:25:52, dans <dmqhlg$70m$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> U?ytkownik "Magdalena Bassett"

> Jak to si? robi?

Wbic jajko do szklanki, szklanke wstawic do garnuszka z wrzatkiem,
kilka minut. Podawac z kawalkiem masla i z sola.

Ewcia

--
Niesz

26. Data: 2005-12-02 22:53:02

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" napisał

> Czy chodzi Ci o mus?

O wszystkie trzy.

bo dalej wspominalas, ze i mleczko i po wiedensku
> juz umiesz?

Nic podobnego 8-) Napisałam, że umiem bezy i kogel-mogel (w 3 i 4 punkcie) a
cała reszta jest do nauczenia :) Może źle to sformuowałam.

Pozdrawiam,
Marta

27. Data: 2005-12-02 22:55:34

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." napisał

No to muszę zrobić jedne i drugie :))
Pięknie dziękuję za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Marta

28. Data: 2005-12-03 00:19:26

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"marta" <m...@w...pl> wrote in message
> Ps. Jeszcze raz dziękuję za poszczególne przepisy.
> Szczególne podziękowania dla maf za stronę Kuchni Polskiej - to istna
> kopalnia :)
To ja musze podziekowac za temat watku, dzieki ktoremu poszukalem ta strone.
Autor strony zmienial juz 3 krotnie adres. Mialem w archiwum adres maila
autora strony. Szybko odpowiedzial mi i podal nowy adres strony.
Jezeli wielkimistrzp to czyta, to dziekuje.
Pozdr
MarekF

29. Data: 2005-12-03 02:12:50

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:
> Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." napisał

> No to muszę zrobić jedne i drugie :))
> Pięknie dziękuję za wyjaśnienie.
>
> Pozdrawiam,
> Marta

Moj przepis na mleczko (flan) jest tutaj:

http://tinylink.com/?gORza1H9Mz

A jajka w szklance robie tak:

Wkladam jajka do garnka i zalewam zimna woda. Jesli jajek jest nie
wiecej niz 4, licze 3 minuty i 15 sekund od zagotowania wody i nastepnie
odlewam goraca wode i zalewam jajka zimna woda. Wyjmuje po minucie i
rozbijam czubek, i wydlubuje cala zawartosc do filizanki, w ktorej jest
l lyzeczka masla. Na wierzch sypie sol i pieprz, i mieszam. Lubie jesc
to na toscie z chalki lub na ciemnym pumperniklu. Czasami jem lyzeczka,
bezposrednio z filizanki. Czasami dodaje szczypte pieprzu kajenskiego
albo kilka kropel ostrego sosu. Szczypiorek lub koperek tez sa dobrymi
dodatkami, jak rowniez skruszony usmazony bekon.

Magdalena Bassett

30. Data: 2005-12-03 15:47:34

Od: "Grzegorz J." <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Faszerowane:
>
> 6 jaj ugotować na twardo - ostudzić - przekroić na połówki - wydrążyć
> żółtka -
> żółtka ugnieść (widelcem)- dodać pęczek posiekanego szczypiorku, majonez i
***
dodać posiekaną surową paprykę + tuńczyk sałatkowy w oleju (odciśniety) +
łyżeczka koncentratu pomidorowego + sół i pieprz i faszerować połówki jaj a
następnie konsumować i koniecznie "lorneta" na zakończenie konsumpcji ;) ...na
dobre trawienie oczywiście.

GieJot

nowe, nieuzywane garnki Zeptera z dozywotnia gwarancja okazyjnie na gwiazdke!
Jaki lukier?
Co to za woki?
nietypowy Sylwester - menu
Co przywieźć z Wielkiej Brytanii ?