jak czesto czyscicie zmywarke

11. Data: 2007-04-18 09:49:11

Temat: Re: jak czesto czyscicie zmywarke
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):
> "Osadnik" <o...@w...pl> wrote in message

> Zajrzyj czasem POD to najdrobniejsze sitko. Zdziwisz się, jak zobaczysz, co
> tam potrafi się dostać. Też mnie zawsze zastanawia, którędy przelatuje,
> skoro sitko naprawdę jest drobne i niby szczelnie przylega do podłoża.
nic tam nie ma.

12. Data: 2007-04-19 00:00:41

Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kedarby" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> jako ze od miesiaca mam dopiero zmywarke, wiec mam pytanko, bo ostatnio
> zauwazylem w sklepie proszek do mycia zmywarki i mam pytanko jak
> czestopoiwnno sie tego uzywac (u mnie srednio co 2 dzien zmywarka
> wlaczana)

Mam Siemensa SF24T250 (nie wiem czy to ma znaczenie)
Jak się zagląda do zmywarki to nic nie widać, jak się często myje i zostawia
uchylone drzwi oraz nie wkłada do środka brudów aby tam czekały dzień na
umycie to nie śmierdzi ze środka.
Jednak jak wyciągnę tą blachę z otworem pośrodku (i drobnymi dziurkami na
całej powierzchni) to pod jej brzegiem zbiera się coś klejącego a w otworach
cylindrycznego filtra blokują się czsem fragmenty brudów z tależy lub
resztki etykiety ze słoika jak żona włoży :)
Dalteo raz na miesiąc wyjmuję cały ten układ, wymywam brudy w zlewie, poewam
wrzątkiem, zakładam do zmywarki, wsadzam płyn czyszczący Calgonitu (taki
przezroczyto-niebieski) i właczam "puste" mycie na najwyższej temperaturze
(płyn kupuję po ok. 10zł na allegro ale widziałem dziś w Realu płyn Somat o
podobnym działaniu za mniej niż 10zł).
Nie wiem czy to bardzo pomaga ale postanowiłem zadbać o zmywarkę żeby nie
mieć z nią kłopotów.. poczucie "dobrego zadbania o sprzęt" też nie jest bez
znaczenia :)
Myślę że jeśli wyjeżdża się na dłużej i nie będzie ona używana conajmniej 1
raz na dwa dni to takie "wymycie zmywarki" przed wyjazdem powinno być
obowiązkowe :) bo po powrocie można w niej odkryć nowe formy życia ;D

Piotrek

13. Data: 2007-04-19 05:51:58

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> raz na dwa dni to takie "wymycie zmywarki" przed wyjazdem powinno być
> obowiązkowe :) bo po powrocie można w niej odkryć nowe formy życia ;D

Ja wyjeżdżając na urlop zostawiam uchylone drzwiczki - blokuję je korkiem od
wina:))) Jeszcze nic nie urosło.
Anka

14. Data: 2007-04-20 00:14:26

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
[...]
> Zanim jakiekolwiek naczynia wylądują w zmywarce po protu musza być jak
> najczystsze.

Trzeba je najpierw wstępnie umyć w innej zmywarce ;)

15. Data: 2007-04-20 00:16:04

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zauwazylem w sklepie proszek do mycia zmywarki i mam pytanko jak
> czestopoiwnno sie tego uzywac (u mnie srednio co 2 dzien zmywarka

Zapach. Zapach Ci to powie :)
Jesli zaczyna się robić jak z jeziora - to znaczy, że musisz umyć.

16. Data: 2007-04-20 07:35:12

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ale jaja .....
JaC

17. Data: 2007-04-20 13:57:15

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> wrote in message news:f090o4$i23>
Zapach.

> Zapach Ci to powie :)
> Jesli zaczyna się robić jak z jeziora - to znaczy, że musisz umyć.

Ciekawe. Moja zmywarka (a mam ją od 6 lat) nigdy nie śmierdziała....
Anka

18. Data: 2007-04-27 20:21:01

Od: awl <f...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

kedarby wrote:
> [...]
> zauwazylem w sklepie proszek do mycia zmywarki i mam pytanko jak
> czestopoiwnno sie tego uzywac (u mnie srednio co 2 dzien zmywarka wlaczana)

Wystarczy, że co kilka tygodni zajrzysz do odstojnika na dole zmywarki i
wyczyścisz ten syfek co się tam zbiera. To samo się tyczy pralki, do
filtra trzeba co jakiś czas zajrzeć.

Pozdrawiam,
Adam

19. Data: 2007-04-29 04:49:53

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <j...@w...eu> napisał(a):

> Ale zadziwiajace, że sita są zawsze lepkie z jakiegoś syfu...
> JaC
Bo jak używasz jakiś syf z Lidla, a nie porządny proszek, to tak jest.
Zmywarki nie trzeba czyścić. Wystarczy dobry proszek i temp. powyżej 50oC.

20. Data: 2007-05-02 07:10:12

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/29/2007 6:49 AM, zayzayer napisał(a):

> Bo jak używasz jakiś syf z Lidla, a nie porządny proszek, to tak jest.
Pozwolę sobie mieć zupełnie odmienne zdanie na temat chemii z Lidla! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/