jak długo należy gotować

11. Data: 2008-11-10 19:51:27

Temat: Re: jak długo należy gotować
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote:

> Tej brukselki to masz w garnku na 6 minut to masz pojedynczą warstwę czy
> więcej, zalewasz wrzątkiem do połowy (?), dalej te 6 minut - może jakoś
> inaczej ?

OK, robie tak: mam plaski, szeroki garnek w ktorym miesci sie porcja
brukselki na 2 osoby w pojedynczej warstwie.

Przycinam koniec glaba, odrzucajac 2-3 wierzchnie listki, dodaje do wody
sol i cukier, doprowadzam do wrzenia, wrzucam brukselke, przykrywam,
gotuje na wysokim ogniu 5 minut od wrzucenia.

>no i patrzeć z tej jedynej właściwej strony :-)

nie ma "jedynej wlasciwej" strony - jest to calkowicie subiektywne.
Dopiero po odrzuceniu ksenofobicznego "jedyne wlasciwe" uwalniasz sie z
kieratu geografii i stajesz sie obywatelem swiata :)

czego i Tobie serdecznie ....

MB

12. Data: 2008-11-10 19:51:30

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie TomekD napisał(a):

> Co do tematów pozakuchennych, woda oczywiście kręci się u Was w odwrotną
> stronę - wystarczy sobie narysować globus i wir w zlewie w kuchni (żeby nie było
> NTG) - no i patrzeć z tej jedynej właściwej strony :-)

Hmmm, czy aby na pewno ona mieszka po tamtej stronie *równika*?

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

13. Data: 2008-11-10 19:53:37

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei wrote:

> Hmmm, czy aby na pewno ona mieszka po tamtej stronie *równika*?
>
> Pozdrawiam.

W okolicach Seattle
MB

14. Data: 2008-11-10 19:57:28

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Magdalena Bassett napisał(a):

> W okolicach Seattle

To znaczy, że w tą samą stronę wiry nam się kręcą w zlewie ;)

Pozdrawiam.
PS. Port Townsend?

15. Data: 2008-11-10 20:22:37

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> [...]
> sol i cukier, doprowadzam do wrzenia, wrzucam brukselke, przykrywam,
> gotuje na wysokim ogniu 5 minut od wrzucenia.
[...]

Martha zaleca jeszcze wrzucić na chwile do wody z lodem aby odzyskała kolor.
pozdr. Jerzy

16. Data: 2008-11-10 20:27:39

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, nasz ma mozg.

Nie przesadzasz? EOT

Władysław

17. Data: 2008-11-10 20:44:27

Od: Tomek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> Jak długo gotuje się brukselkę w osolonej wodzie, żeby była nierozgotowana?
> az

ugotowałem tak ja radziliście, wszystko było ok poza smakiem, nie wiem
dlaczego ale czuć było sporą goryczkę, czy to wina odmiany brukselki,
czy tak ma być?
az

18. Data: 2008-11-10 21:38:08

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
dcommunicationinc...

> [...]
> odrzuceniu ksenofobicznego "jedyne wlasciwe" uwalniasz sie z kieratu geografii

Wypróbuję sposób przy najbliższej okazji, dzięki !

Pewnie że nie ma 'jedynej właściwej strony' - było u mnie na końcu z :-) !
U Ciebie też jest na końcu zdania :) więc nie do końca traktuję serio propozycję
aby zlikwidować kierat geografii - ten po jego pięknej stronie.
W wersji kuchennej piękną stroną kieratu geografii jest mozliwość czerpania z
różnorodności pomysłów innych ku uciesze własnego podniebienia.
Byciem obywatelem nowego, globalnego świata z jedynie znanym i słusznym
globalnym (bez)smakiem BigMac-a oraz smaku #5 jest wizją nie do końca mnie
pociągającą...

TomekD

19. Data: 2008-11-10 21:57:23

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> ugotowałem tak ja radziliście, wszystko było ok poza smakiem, nie wiem
> dlaczego ale czuć było sporą goryczkę, czy to wina odmiany brukselki, czy tak
> ma być?

Możliwych wersji jest kilka:
- zapomniałeś dodać masła ?
- zapomniałeś dodać cukru ?
- skatowałeś lub ktoś skatował brukselkę zanim ja ugotowałeś (trudne, może nawet
przemarznąć i jej nie zaszkodzi, jak jednak trzymać szczelnie zawiniętą folią to
się może się udać).
- nie lubisz brukselki (nie ma co się martwić, ja zaczałem zajadać się żurkiem i
barszczem dopiero grubo po trzydziestce, kubki smakowe podobno dopiero wtedy
dochodzą do pełnej formy lub jak twierdza inni jest wręcz odwrotnie :-)

TomekD

20. Data: 2008-11-11 01:19:31

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei wrote:

> To znaczy, że w tą samą stronę wiry nam się kręcą w zlewie ;)

kolega z Australii mowil, ze wszedzie kreca sie w te sama strone.
Wierzyc mu?

> Pozdrawiam.
> PS. Port Townsend?

Coraz cieplej :) tam czasami jezdze do kina.
MB

BEZPIECZEŃSTWO ZYWNOSCIOWE
KIDNAPERZY !
Sałatka - pomysły
różne konkursy
co ze spirytusu? jak zrobic szybko dobra wodke?