jak odczytać wyniki - jednostki tych wyników

1. Data: 2005-01-17 06:38:51

Temat: jak odczytać wyniki - jednostki tych wyników
Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieję, ze wytłumaczycie laikowi co to są za jednostki

Morfologia:
1) WBC (white blood cells) białe ciałka krwi (leukocyty) i PLT płytki krw
(trombocyty)
w jednostakach K/uL (to u to jest grecka litera "mi" czyli pewnie
mikro)

2)RBC (red blood cells) czerwone ciałka krwi (erytrocyty)
w jednostakach M/uL (to u to jest grecka litera "mi" czyli pewnie
mikro)

3)HGB hemoglobina
w jednostakach g/dl (to zapewne gram na decy litr czyli na 0,1 litra)

Wątroba:
1) enzymy transaminazy GOT i GPT
w jednostakach U/L

2. Data: 2005-01-17 20:30:23

Temat: Re: jak odczytać wyniki - jednostki tych wyników
Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (trombocyty)
> w jednostakach K/uL (to u to jest grecka litera "mi" czyli pewnie

K od kilo czyli tysiąc (np. 6,5 tysiąca na mikrolitr)

> 2)RBC (red blood cells) czerwone ciałka krwi (erytrocyty)
> w jednostakach M/uL (to u to jest grecka litera "mi" czyli pewnie
> mikro)

M od milion (np 4,5 miliona na mikrolitr)

> 3)HGB hemoglobina
> w jednostakach g/dl (to zapewne gram na decy litr czyli na 0,1 litra)

OK

> Wątroba:
> 1) enzymy transaminazy GOT i GPT
> w jednostakach U/L

jednostek aktywności na litr

3. Data: 2005-01-18 06:09:06

Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> K od kilo czyli tysiąc (np. 6,5 tysiąca na mikrolitr)
> M od milion (np 4,5 miliona na mikrolitr)

> jednostek aktywności na litr

dzięki za info

Możesz coś więcej powiedzieć o tych jednostkach aktywności?
:-)
A zawsze sądziłem że litr oznaczamy małą literą l,
zaś krotność: (małe)k - kilo(tysiąc), M - mega (milion), G - giga, T - tera

Andrzej

Migreny a antykoncepcja hormonalna
Pasy "sauny" oferowane w TV Mango - co o tym myslicie?
neurochirurg dla dorosłych w Poznaniu
zlamanie rzepki
angina - okres inkubacji