jak patelnia-proszę o poradę:)

1. Data: 2005-12-02 20:46:10

Temat: jak patelnia-proszę o poradę:)
Od: "Astrud" <A...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem młodą mężatką i przygodę z kuchnią dopiero zaczynam:) Zbieram Wasze
przepisy z grupy. Jako że jesteście z kuchnią i jej tajnikami na "TY"
chciałam prosic Was o radę. Otóż na Mikołaja zażyczyłam sobie palenię
"TEFALA" jednak moj mąż stwierdził że to nie są dobre patelnie bo teflon
itp. Poradzcie jaką kupić żebym była zadowolona? Na jakich wy smażycie?:)

Pozdrawiam i dziękuję

2. Data: 2005-12-02 21:18:53

Temat: Re: jak patelnia-proszę o poradę:)
Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Astrud" <A...@x...pl> wrote in message
> [...]
> itp. Poradzcie jaką kupić żebym była zadowolona? Na jakich wy smażycie?:)

Pierwszy garnek, ktory kupilem /przed slubem, razem z przyszla zona/ to
rondelek teflonowy. Uzywam go jeszcze do dzis, po 25 latach, teflonu juz nie
ma.
Patelnie: mam patelnie kupione u cygana, na ktorej smaze ryby - filety.
patelnie zeptera na ktorych smaze miesa, patelnie emaliowana? na ktorej
robie placki, nalesniki /nie przyklejaja sie/
Mam takze patelnie teflonowa, nie uzywam, jakas patelnie w srebrnym kolorze,
lekka - nie uzywam, nie zdaly egzaminu.
Slyszalem cos o patelniach tytanowych, ale niestety nie sprawdzilem jeszcze.
Pozdr
MarekF

3. Data: 2005-12-02 21:45:10

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Astrud <A...@x...pl> napisał(a):

> [...]
> itp. Poradzcie jaką kupić żebym była zadowolona? Na jakich wy smażycie?:)

mam i 3 używam patelnie, wszystkie firmy Tefal: małą , średnią i dużą:
wszystkie z powłoką nieprzywierającą i takim czerwonym kółkiem w środku:
używam ich do ryb, steków, prażenia ziaren, smażenia naleśników, schabowych,
długiego duszenia sosu bolognese,... Słowem do wszystkiego. Nie chcę używać
innych.
Są super, nie przypalają - z taką patelnią trudno na nią zwalić, że coś się
nie udało ;-) Polecam.
pozdrawiam turecky

4. Data: 2005-12-03 12:09:42

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
używać
> innych.
> Są super, nie przypalają - z taką patelnią trudno na nią zwalić, że coś

mi się patelnia tefala wybrzuszyła pod wpłaywem temperatury. z innej zszedł
po krótkim czasie teflon i zaczęło przywierać. kup porządną patelnie żeliwną
i masz spokuj do końca życia.
pzdr

5. Data: 2005-12-03 17:39:55

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Poradzcie jaką kupić żebym była zadowolona? Na jakich wy smażycie?:)

Ja używam garnków i patelni ze stali nierdzewnej.
Pozdrawiam. B.

6. Data: 2005-12-03 18:40:46

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam osobiście TEFALA, ale te modele ACTIV (bordowe, głębsze), super sie
smaży, nic z niej nie wypada, bo ma wysokie brzegi, telfon nie złazi (używam
drewnianych łyżek)

ita

7. Data: 2005-12-03 18:42:52

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Pierwszy garnek, ktory kupilem /przed slubem, razem z przyszla zona/ to
> rondelek teflonowy. Uzywam go jeszcze do dzis, po 25 latach, teflonu juz
> nie
> ma.

Czyli zjedliscie ten teflon?
Gdy teflon zaczyna znikac z powierzchni naczynia, to znak, ze czas go
wymienic na inny. Ten garnek to jakies aluminium? Jesli tak, to takze
niedobrze, ze go uzywasz...

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

8. Data: 2005-12-03 20:32:38

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zuczek" <z...@p...onet.pl> wrote in message

> Polecam osobiście TEFALA, ale te modele ACTIV (bordowe, głębsze), super sie
> smaży, nic z niej nie wypada, bo ma wysokie brzegi, telfon nie złazi (używam
> drewnianych łyżek)

O, właśnie to samo chciałem napisać - właśnie te !

Jeżeli teflonowa to jednak tylko TEFAL - inne 'wynalazki' których próbowałem
dawno już wylądowały na śmietniku, TEFAL jest wart swojej ceny - przetrwał...
Te głębsze, z zaokrąglonymi brzegami są uniwersalne i bezpieczne w każdej
sytaucji, jedna wielka i do kompletu jedna z tych najmniejszych do zadań
specajlnych.

Ja też w kuchni (od lat ) jestem początkujący.
Jak po jakimś czasie zaczniesz się złościć że na takiej teflonowej nie da się
zrobić czegoś bardziej tak czy bardziej owak to będzie znak że trzeba juz kupić
patelnie: nierdzewną, żeliwną, emaliowaną i taką 'od cygana'. Potem już tylko
kilkanaście prób która do czego, jak grzać, kiedy podkręcić gaz czy prąd
bardziej czy mniej i wszystko będzie udawać się tak jak powinno - idealnie :-)
Mnie jeszcze, niestety, do tego punktu daleko...

TomekD

9. Data: 2005-12-03 20:42:00

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona_s" <i...@T...pl> wrote in message

> Czyli zjedliscie ten teflon?
> Gdy teflon zaczyna znikac z powierzchni naczynia, to znak, ze czas go
> wymienic na inny. Ten garnek to jakies aluminium? Jesli tak, to takze
> niedobrze, ze go uzywasz...
Oczywiscie ze zjadlem ten teflon, a obok sasiad ma dach z plyt azbestowo
cementowych.
Pamietam z dziecinstwa, moja mama miala garnek do gotowania ziemniakow,
aluminiowy, a ja bawilem sie zolnierzykami olowianymi. Moze dlatego jeszcze
zyje?
Pozdr
MarekF

10. Data: 2005-12-03 20:58:28

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 3 Dec 2005 21:42:00 +0100, Waćpanna lub waćpan maf, w wiadomości
<news:dmsvoi$h6n$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> aluminiowy, a ja bawilem sie zolnierzykami olowianymi. Moze dlatego jeszcze

Podejrzewam, że tak.
Ja jeszcze jadłam kanapki, które spadały do piaskownicy, owoce prosto z
krzakaa, marchew z ziemi i tym podobne rzeczy. I daltego nie mam alergii :D
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

Wino domowe
szybka zupa afrodyzjak...
Co z kalafiora?
Co z kalafiora?