Re: jak pomoc narkomanowi

From: Marek Wojtaszek <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: jak pomoc narkomanowi
Date: Tue, 03 Jul 2001 15:20:37 +0200

Argon napisał(a):

> Ta "choroba" wynika z
>
> to samo mozna powiedziec o ludziach chorych na serce z powodu obzarstwa..

> albo na inne choroby wlasnie przez to, ze nie cwicza i obzeraja sie
> chamburgerami.. albo o palaczach chorych na raka...

Zgadza sie, niestety.

> o ludziach ze slabym
> wzrokiem, przeciez nie musza siedziec calymi dniami przed komputerem

Z tym ostatnim to przesadziles. Ja siedze caly dzien, bo to jest moja praca, a
nie nalog. Jednak nie domagam sie od spoleczenstwa, aby za to na mnie lozylo. W
wolnym kraju to wolalbym sie sam ubezpieczyc tam gdzie chce, a nie wrzucac do
wora bez dna, z ktorego i tak niewiele mozna w potrzebie wyciagnac. :-(

> [...]

> przynajmniej.. W tym kraju kazdy czlowiek placi od groma podatkow a jak
> przyjdzie co do czego to nic nikomu sie nie nalezy bo nikt nie ma
> pieniedzy.. to ja sie pytam co politycy robia z ta cala masa pieniedzy ktora
> idzie od podatnika ??? przeciez teraz to juz jest podatek od wszystkiego..
> czesto naliczany po 20 razy.. przyklad.. podatek biora ci juz przy pensji..
> potem jak cos kupujesz w sklepie.. albo co kolwiek robisz.. Zamiast
> przejadac nasza forse.. co widac po ich wielkich cielskach..mogliby pomoc
> chorym ludziom.. ehh szkoda slow.. na wypowiedzi takie jak twoje..

Kurcze, to niebywale jak z tych samych faktow mozna wyciagnac tak diametralnie
rozne wnioski :-o
Przeciez to co podales to jest wlasnie argument za tym, aby te farse zakonczyc.
Rozumiem, ze rodzice narkomana moze sobie placic na swoje dziecko, ale dlaczego
JA mam na niego placic, tego nie rozumiem.
Ci sami politycy, ktorych tak nielubisz tak Ci namieszali w glowie, ze juz sam
nie wiesz co napisac i nieswiadomie popierasz ich dzialanie. Nie gniewaj sie,
ale dzieki ludziom tak naiwnym jak Ty, oni wlasnie beda caly czas obrastac w
bogactwie na cudzej krwi.
Zauwazyles co oni mowia przed wyborami?:
"Damy wam darmowa opieke, darmowa szkole, bedziemy sie opiekowac biednymi i
chorymi itp. itd". No i masy glosuja! Problem jednak polega na tym, ze oni tego
nie robia za swoje pieniadze (jesli juz cos robia), ale za Twoje, albo Twoich
rodzicow (bo ze stylu tekstu wnioskuje, ze jestes jeszcze mlody). Malo tego, za
te "dobroczynnosc" to oni sami niezle pieniazki inkasuja.

Wyobraz sobie, ze moje dziecko ma taki zwyczaj, ze raz na dwa miesiace wyskakuje
sobie z okna, bo po prostu lubi troche dreszczyku emocji. Przy tej czynności z
reguły łamie sobie nogi, czasem rece, kiereszuje sobie twarz itp. Administracja
osiedla, po takiej akcji, regularnie podnosi wszystkim mieszkańcom czynsz, aby
sfinansować koszty leczenia mojego synka-kaskadera. Powiedz szczerze chlopie, co
wtedy czujesz? Co czujesz wtedy do mnie? Do mojego syna? Nie masz wrazenia ze
wychodzisz na frajera, tym bardziej, ze Twoje dziecko nigdy takich rzeczy nie
robi?
Co innego, gdyby po kolejnym skoku, zebralby sie komitet, ktory by zbieral
dobrowolne datki na pomoc dla gowniarza i nie przecze, ze znalazlezliby sie
tacy, co by zaplacili - ich sprawa. Ale pod przymusem? Jakim prawem?

> a tak poza tym to sorry.. nie porownuj alkoholizmu do narkomani.. dwie
> zuepelnie inne rzeczy..

Podaj mi jeden szczegol, jakim roznia sie te dwie "rozne" rzeczy. O,
przepraszam, jest roznica: alkohol, obok papierosow, jest narkotykiem, ktory
mozna legalnie kupic w sklepie.

Marek