jak zrobić likier karmelkowy

1. Data: 2005-04-28 09:33:45

Temat: jak zrobić likier karmelkowy
Od: Olenka <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś mi powiedział że wychodzi fajna nalewka / likier (nie wiem
dikładnie jak to nazwać) jednak chodzi o to ze są dwa składniki :
spirytus i karmel (z mleko skondensowanego)
czy normalnie się to miesza i już ?
w jakich proporcjach?

jak zrobić by było smacze i dało się wypić ?
pozdrawiuam i czekam na sugestie
Ola

2. Data: 2005-04-29 10:54:03

Temat: Re: jak zrobić likier karmelkowy
Od: "BlueAga" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam tylko coś takiego. Ten przepis też z grupy, ale składników ma
trochę więcej.

3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej zaparzyć w szklance wody
osłodzić cukrem waniliowym ( 1 opakowanie)
wymieszać z mlekiem skondensowany słodzonym, mieszając dodawać powoli
100-150 ml spirytusu
Dobrze jak to się przegryzie z jeden dzień.

3. Data: 2005-04-29 11:21:56

Od: "Piotrek Pfeiffer" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BlueAga" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 100-150 ml spirytusu
> Dobrze jak to się przegryzie z jeden dzień.

Ja znam coś takiego co nazywa się przepalanką/zapalanką.
Skarmelizować cukier na patelni do tego dodać spirytus i odrobinę śmietany.
U mnie w domu dodaje się jeszcze gorzkiej czekolady.

Pozdrawiam
Czajka

4. Data: 2005-07-07 14:29:01

Od: "Metaxaa" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olenka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy normalnie się to miesza i już ?
> w jakich proporcjach?
>
> jak zrobić by było smacze i dało się wypić ?

Z Twojego opsu wynika ze chodzi o cos takiego:

Puszkę mleka skondensowanego, słodkiego gotujemy ok 2 h w garnku z wodą
(zamkniętą puszkę), po ostygnięciu otwieramy i mieszmy z wódką.
Przegryza sie to ok 3 dni. min.

pyszne

5. Data: 2005-07-07 15:04:38

Od: "KaLi" <salvat@spam_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Puszkę mleka skondensowanego, słodkiego gotujemy ok 2 h w garnku z wodą
> (zamkniętą puszkę), po ostygnięciu otwieramy i mieszmy z wódką.
> Przegryza sie to ok 3 dni. min.

a w jakich proporcjach?

KaLi

6. Data: 2005-07-08 05:17:05

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olenka <o...@g...pl> napisał(a):

> Ktoś mi powiedział że wychodzi fajna nalewka / likier (nie wiem
> dikładnie jak to nazwać) jednak chodzi o to ze są dwa składniki :
> spirytus i karmel (z mleko skondensowanego)

Jak większość osób, pomyliłaś karmel z kajmakiem. Karmel to zbrązowiały na
ogniu cukier, rozpuszczony w miewielkiej ilości wody. A to, co masz na myśli,
to kajamk (masa z odparowanego mleka z cukrem - w dobie słodkiego mleka
skondensowanego otrzymywana przez gotowanie puszki z tymże).

Podaję przepisy (z grupy, z wątku "pyszny mleczny likierek"):

pierwszy:
2 puszki mleka zagęszczonego słodzonego
1/2 litra wódki

mleko gotujemy w zamkniętych puszkach przez 3 godziny, uzupełniając wodę,
następnie czekamy aż przestygnie (ew. schładzamy wodą), otwieramy puszki i
miksujemy z wódką. Można ew. dodać trochę brandy, whisky zamiast wódki
(powiedzmy 50-tkę)

drugi:

Ja gotuję 4 puszki słodzonego i 4 niesłodzonego przez 2-3 godziny.
Po wystygnięciu miksuję dodając pół litra spirytusu!

Można też zrobić szybko likierek kawowy: 1 puszka mleka niesłodzonego,
szklanka cukru, cukier waniliowy - to zagotować. W tym czasie przygotować
roztwór kawowy - 3 łyżki kawy sypanej zalać szklanką wrzątku ( im więcej
wody,tym rzadszy likierek).
Odcedzić fusy i wymieszać z przegotowanym mlekiem oraz 3/4 szkl. spirytusu

Wystarczy poszukać przez nieocenione google.
Gośka

Losos
Mrozone truskawki.
szybkowar do mikrofali