jaka śmietana ?

1. Data: 2003-12-17 17:35:37

Temat: jaka śmietana ?
Od: "asia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów poraz pierwszy ! Mam do was jedno pytanko. Na
wigilię chcę zrobić karpia z pieczarkami i cebulka zalanego sosem smietanowym.
Przepis prosty i szybki ale jeden problem. Jaka śmietana ? pisze tylko że 18%
ale słodka czy kwaśna ? We wszystkich przepisach które znalazłam pisze dodać
śmietanę. Ale jaką ? Jedni mi mówią że kwaśną inni że słodką. Boję się jaki
będzie efekt końcowy dodając niewłaściwą. Pomóżcie.

1. Data: 2003-12-17 18:15:02

Temat: Re: jaka śmietana ?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>, asia
<a...@o...pl> wrote:

> [...]
> smietanowym.
> Przepis prosty i szybki ale jeden problem. Jaka śmietana ? pisze tylko że 18%

Ja nym dał kwaśną, ale ze słodką mniej ryzykujesz.

Władysław

1. Data: 2003-12-17 19:30:57

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
smietanowym.
> Przepis prosty i szybki ale jeden problem. Jaka śmietana ? pisze tylko że

Daj 18% z Piatnicy

Dorota

1. Data: 2003-12-18 08:12:43

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pisze dodać
> śmietanę. Ale jaką ?
=====
Skoro karp jest mdławy i zwykle skrapia się cytryną, to racze kwaśna
śmietana będzie właściwa.

waldek
=====

1. Data: 2003-12-18 08:23:35

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <brrnhn$bhs$1@inews.gazeta.pl>, waldek <x...@o...pl> wrote:

> pisze dodać
> =====
> Skoro karp jest mdławy i zwykle skrapia się cytryną, to racze kwaśna
> śmietana będzie właściwa.

Karp jest mdławy? Cytryną można go skropić, jak większość ryb,
zwłaszcza morskie ryby się skrapia. Kwaśna śmietana jednak bardziej do
tego pasuje ze względu na polskie przyzwyczajnei kulinarne.

Władysław

1. Data: 2003-12-18 08:36:46

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Karp jest mdławy? Cytryną można go skropić, jak większość ryb,
> zwłaszcza morskie ryby się skrapia. Kwaśna śmietana jednak bardziej do
> tego pasuje ze względu na polskie przyzwyczajnei kulinarne.
====
Idą święta i nie chce mi się kłócić :-}

waldek
====

1. Data: 2003-12-19 21:42:56

Od: "Victoria" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

Tylko słodka śmietana, bo z kwaśnej powstaną grudy !!! Trzeba ją jednak
ocieplić wywarem spod rybki, bo także istnieje niebezpieczeństwo powstania
grudek.
Przygotowuję karpia w śmietanie i mam w tym względzie pewne
doświadczenie. Do smaku można dodać trochę jarzynki w proszku lub maggi
knorra delikate.

Victoria

1. Data: 2003-12-20 09:38:46

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

. Jaka śmietana ?
> pisze tylko że 18% ale słodka czy kwaśna ?

Nie ma słodkiej śmietany - no chyba, że z cukrem .
Śmietana powstaje w procesie kwaszenia śmietanki.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

1. Data: 2003-12-21 11:52:39

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko słodka śmietana, bo z kwaśnej powstaną grudy !!!
====
Jakie grudy? To śmietana, a nie gips :-} Chociaż w wielu śmietanach, w
składzie, jest tyle różnych substancji, że już przypominają gips.
Może powinnaś zmienić gatunek śmietany, skoro z tej którą używasz nie da się
bez grud. Ja używam śmietany 'Radostowa'. Jest wyśmienita. Polecam.

waldek
====

1. Data: 2003-12-25 14:26:12

Od: "asia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za rady. Zdecydowałam się na kwaśną i było ok. Wszystkim
rybka smakowała.

re cos fajnego z kurczaka
Strucla-krucha
Strucla-krucha