jaki program edukacyjny dla 7 latka (matematyka)??

1. Data: 2001-04-11 07:33:29

Temat: jaki program edukacyjny dla 7 latka (matematyka)??
Od: "Shaman" <N...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Chcę chrześnicy zafundować coś co pomoże jej polubić lub przynajmniej
zrozumieć podstawy matematyki.. i to w sposób przyjemny. Możecie mi polecić
któryś z programów dostępnych na rynku? Na pudełkach niewiele widać - parę
ekranów. Tak naprawdę to zastanawiam się nad dwoma:

1. Wirtualna szkoła - matematyka (YDP)
2. Matematyka (z serii Szkoła przyszłości) (Albion)

znacie te produkty?

PZDR
Shaman

1. Data: 2001-04-11 11:04:46

Od: "Magda" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Shaman" <N...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ekranów. Tak naprawdę to zastanawiam się nad dwoma:
>
> 1. Wirtualna szkoła - matematyka (YDP)
> 2. Matematyka (z serii Szkoła przyszłości) (Albion)

Znam obydwa te programy, obydwa sa dobre. Kwestia wyboru - to kwestia
gustu dziecka i opiekunów. Wg. mnie program Albionu jest bardziej infantylny
(grafika, kolorystyka itp), co nie musi byc wada. Wirtualna szkola -
cwiczenia sa precyzyjnie pogrupowane, dziecko ma przewodnika, ktory
towarzyszy mu przy rozwiazywaniu poszczegolnych zadan. Jest tez trzeci
program -wydaje mi sie - godny polecenia. To program wydany przez WSIP "Klik
uczy liczyc w zielonej szkole". Tu nie mam praktyki, jedynie krotki kontakt
z wersjami demo innych "Klikow". Odczucia bardzo pozytywne.
Z opisu wydaje sie byc to program najbardziej "zyciowy".
Mysle, ze przed zakupem warto zajrzec na strony producentow
(sprawdzalam, na kazdej z nich jest opis odpowiedniego programu).
www.albion.pl
www.ydp.com.pl
www.wsip.com.pl

Pozdrawiam i zycze udanego wyboru.
Magda

1. Data: 2001-04-11 17:39:37

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ekranów. Tak naprawdę to zastanawiam się nad dwoma:
>
> 1. Wirtualna szkoła - matematyka (YDP)
> 2. Matematyka (z serii Szkoła przyszłości) (Albion)

Tych akurat nie, ale polecam "Matma jest super" Optimusa - całość w stylu
wyprawy archeologicznej do starożytności, piękna grafika, czytane teksty,
kilka poziomów trudności. Dla dzieci od 8-10 lat. Nie ma sensu przepłacać 99
zł. za duże tekturowe pudełko. Kup za 15 zł u pirata, ładnie zapakuj i
dołącz do jakiejś milutkiej maskotki, które uwielbiają dziewczynki.
Dorrit

1. Data: 2001-04-11 21:07:36

Od: "aeternus" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorrit" <z...@c...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zł. za duże tekturowe pudełko. Kup za 15 zł u pirata, ładnie zapakuj i
> dołącz do jakiejś milutkiej maskotki, które uwielbiają dziewczynki.
to dopiero pragmatyzm :-) A tak szczerze mowiac, czy naprawde myslicie ze
siedmioletnie dzieci trzeba sadzac przed komputerem? Sam spedzilem (o wiele)
za duzo czasu przy kompie i mysle, ze niewiele bym stracil, gdybym ekranu
monitora nie ogladal do jakiejs siodmej-osmej klasy podstawowki. Zamiast
takich pierdol dla chrzesnicy proponuje piec godzin czasu (nawet przy
matematyce).

Zagadka: Kto to jest chrzestny ?
Odpowiedz: to taki pan ktory przyjezdza co piec-szesc lat i daje duzo
pieniedzy.
Zrodlo: autopsja.
Zadnemu dziecku nie zycze.

> Dorrit

pozdrawiam,
aeternus

1. Data: 2001-04-12 05:03:41

Od: "Dorrit" <z...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aeternus" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dorrit" <z...@c...com.pl> napisał w wiadomości
>
> A tak szczerze mowiac, czy naprawde myslicie ze
> siedmioletnie dzieci trzeba sadzac przed komputerem?

Komputer może służyć dziecku jako jedno ze źródeł wiedzy,nauki,
zabawy....Oczywiście nie jedyne. Sama nigdy bym jednak nie kupiła 5-cio
letniemu dziecku zabawki za 5000 zł. Kupiłam go dla siebie do pracy a
dzieciak przy okazji korzysta. Można zakreślić rozsądne granice pobytu
dziecka przed komputerem, rozbudzając jednocześnie inne zainteresowania i
kontakty z odpowiednimi rówieśnikami. Bezmyślne ciupanie w klawiaturę przy
grach typu strzelanki jest naturalnie bez sensu.

Zamiast
> takich pierdol dla chrzesnicy proponuje piec godzin czasu (nawet przy
> matematyce).

A to jest dobra propozycja i ja ja też popieram!

> Zagadka: Kto to jest chrzestny ?
> Odpowiedz: to taki pan ktory przyjezdza co piec-szesc lat i daje duzo
pieniedzy. Zrodlo: autopsja.
> Zadnemu dziecku nie zycze.

No cóż, poniekąd go rozumiem. On musi te pieniądze zapracować :).
Dorrit

1. Data: 2001-04-12 08:47:27

Od: "Shaman" <N...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma sensu przepłacać 99
> zł. za duże tekturowe pudełko. Kup za 15 zł u pirata, ładnie zapakuj i
> dołącz do jakiejś milutkiej maskotki, które uwielbiają dziewczynki.

nie ma mowy - gdybym kupował dla siebie to może kupiłbym pirata.. ale jeśli
soft przeznaczony jest dla dzieci i kupuję go dziecku i w dodatku jest to
dobra robota to IMHO warto kupić oryginał - autorzy na to zasłużyli - tym
bardziej że kosztuje tylko 49 (Albion) lub 69 (YDP).

Shaman

1. Data: 2001-04-12 08:50:39

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> monitora nie ogladal do jakiejs siodmej-osmej klasy podstawowki. Zamiast
> takich pierdol dla chrzesnicy proponuje piec godzin czasu (nawet przy

A jak twierdzi, że tabliczka mnożenia jest nudna ? Bo jest. To trzeba
wykuć na pamięć. A przy fajniej grze chętnie "samo" się wkuje. Reszte to
warto po prostu wytłumaczyć i poćwiczyc z dzieckiem bo widać, czy na
prawde zrozumiało.
Danusia lubi "Matemetyka - działania" bodajże Albionu.
Druga sprawa to ortografia. Są osoby na nią "odporne" i tym też warto
ciekawą grą pomóc. U nas sprawdziła się "Bolek i Lolek w poszukiwaniu
zaginionej księgi ortografii" - czy jakos tak podobnie.

Katarzyna

1. Data: 2001-04-12 08:53:35

Od: "Shaman" <N...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak szczerze mowiac, czy naprawde myslicie ze
> siedmioletnie dzieci trzeba sadzac przed komputerem?

nie trzeba, ale jeśli się zna umiat to można.. tym bardziej jeśli to pomoże
w miarę bezboleśnie zrozumieć i nauczyć się czegoś czego nie znosi się uczyć
i nie rozumie.

> Sam spedzilem (o wiele)
> za duzo czasu przy kompie i mysle, ze niewiele bym stracil, gdybym ekranu
> monitora nie ogladal do jakiejs siodmej-osmej klasy podstawowki.

ja spędzam przy kompie cały dzień - i czasem noc - taką mam pracę - i też
uważam że niewiele byś stracił bo pewnie całymi dniami walczyłeś z jakimi
UFOkami - nawet teraz zdajesz się nie zauważać, że komp. to nie tylko
narzędzie to marnowania czasu.

> Zamiast
> takich pierdol dla chrzesnicy proponuje piec godzin czasu (nawet przy
> matematyce).

wydaje Ci się, że tak łatwo siąść z kartką papieru i ołówkiem z
siedmiolatkiem i przez 5 godzin tłuc mu matę? Ja ją chcę _zachęcić_ a nie
zniechęcić do matmy.

współczuję..

Shaman

1. Data: 2001-04-12 08:57:03

Od: "Shaman" <N...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Komputer może służyć dziecku jako jedno ze źródeł wiedzy,nauki,
> zabawy....Oczywiście nie jedyne. [ciach - itd.]

zgadzam sie w calej rozciągłości

> Zamiast
>
> A to jest dobra propozycja i ja ja też popieram!

jesu - gdybym miał 5 godzin!! byłbym 2 razy taki szczęśliwy jak jestem..
:-)

poza tym nie wiem o jaki 5 godzin biega:
5 godzin dziennie - utopia - nawet na swoje sprawy tyle nie mam
5 godzin tygodniowo - z wielkim poświęceniem byłby cień szansy
5 godz miesięcznie - wyrabiam tą normę z dużym zapasem i z wielką
przyjemnością :-)

Shaman

1. Data: 2001-04-12 17:14:11

Od: w...@t...pl (Elzbieta) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Niestety nie znam tych, o których wspominasz, ale chcialam Ci polecic
program "Klik uczy liczyc w zielonej szkole" WSi P, pracuje na nim z
moimi uczniami (klasy I- III). U2wazam, ze jest dosc dobry.
Mam akurat przed soba katalog WSiP koszt Klika- 55 zl, mysle, ze
czegos wiecej dowiesz sie na www.wsip.com.pl tam tez mozesz zamówic.

PZDR
Shaman

Elzbieta

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

algorytmy genetyczne
BARDZO DOBRE I NIEDROGIE TELESKOPY!
PolitechnikiGdańska i Wrocławska
PROPOZYCJA pl.psychologia.badania -poprawka
Logopedia