jaki ryż

1. Data: 2011-08-14 15:35:59

Temat: jaki ryż
Od: Maria <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszędzie w sklepach spotykam ryż długoziarnisty i zastanawiam sie ze
znajomymi czy jest lub był krótkoziarnisty lub podobny?

2. Data: 2011-08-14 15:53:13

Temat: Re: jaki ryż
Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-14 17:35, Maria pisze:
> Wszędzie w sklepach spotykam ryż długoziarnisty i zastanawiam sie ze
> znajomymi czy jest lub był krótkoziarnisty lub podobny?

To powinno pomóc
http://www.sonko.pl/x.php/1,53/O-ryzu-wiemy-wszystko
.html

3. Data: 2011-08-14 18:48:40

Od: Maria <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-14 17:53, Dawid pisze:

> To powinno pomóc
> http://www.sonko.pl/x.php/1,53/O-ryzu-wiemy-wszystko
.html
> Pozdrawiam

To mówi o "produkcji" ryżu ale dlaczego w sklepach jest tylko
długoziarnisty, bo innego nie spotkałam choć od dyskusji ze znajomymi
przy okazji pobytu w sklepach patrze jaki jest ryż?

4. Data: 2011-08-14 19:46:10

Od: "darek" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" napisał w wiadomości news:
> To mówi o "produkcji" ryżu ale dlaczego w sklepach jest tylko
> długoziarnisty...

Nie jest. Dostępny jest też np arborio, typowy do risotto. Zierenka ma
kuliste i bardziej przypomina kaszę perlistą niż ryż. Swoją drogą polecam,
bo i ugotowany klasycznie jest też bardzo smaczny.

darek

5. Data: 2011-08-14 21:53:39

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Sie, 16:35, Maria <m...@w...pl> wrote:
> Wszędzie w sklepach spotykam ryż długoziarnisty i zastanawiam sie ze
> znajomymi czy jest lub był krótkoziarnisty lub podobny?

Lata temu była wyłącznie krótkoziarnisty i polowało się na
długoziarnisty właśnie. Ale to były takie czasy, gdy w Polsce ryż był
sprzedawany po prostu pod nazwą "ryż". Bez podziału na krótko- i
długoziarnisty. Kupowało się taki, na jaki się trafiło.

Wielość odmian ryżu widać w sklepach azjatyckich /i prowadzonych przez
Azjatów, ale nie w Polsce/... Szaleństwo...

Ania

6. Data: 2011-08-14 23:58:29

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-14 20:48, Maria pisze:

> [...]
> długoziarnisty, bo innego nie spotkałam choć od dyskusji ze znajomymi
> przy okazji pobytu w sklepach patrze jaki jest ryż?

To kup tutaj

http://www.masala.com.pl/index.php?k13,kuchnia-japon
ska-ryz-japonski

7. Data: 2011-08-15 01:37:14

Od: Maria <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-14 17:35, Maria pisze:
> Wszędzie w sklepach spotykam ryż długoziarnisty i zastanawiam sie ze
> znajomymi czy jest lub był krótkoziarnisty lub podobny?
Muszę się przyznać, że nie wysiliłam się przy zadawaniu pytania i nie
rozwinęłam myśli.
Otóż kiedyś znajoma zadała mi pytanie czy widziałam inny ryż niż
długoziarnisty, bo tylko taki widzi w sklepach. Jeśli pisze
długoziarnisty to by wynikało , że jest krótko ziarnisty. Ja na to nie
zwracałam uwagi, bo wstyd może się przyznać ale ryżu nie jadam. Jednak
zaciekawił mnie temat i przy okazji robienia zakupów zaczęłam zwracać
uwagę i nie spotkałam krótkoziarnistego. Dlatego wydaje mi się bez sensu
pisanie ryż długoziarnisty, co sugeruje, że jest krótkoziarnisty, a
wystarczyłoby moze ryz biały czy jakaś nazwa ogólna.
Teraz wpisałam w wyszukiwarkę ryż krótkoziarnisty i pokazały się
przepisy kulinarne na ryż krótkoziarnisty z jagodami, lub zapytanie ile
on ma kalorii. Wyglądało by na to, że gdzieś jednak jest w sklepach ryż
z napisem nie tylko długoziarnisty ale też krótkoziarnisty.
A przy okazji to nie wiem czemu przy pisaniu długoziarnisty nie jest
podkreślone na czerwono , a krótkoziarnisty tak jako błąd.
Pozdrawiam majka

8. Data: 2011-08-15 11:07:43

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <m...@w...pl> napisał

> [...]
> ile on ma kalorii. Wyglądało by na to, że gdzieś jednak jest w
> sklepach ryż z napisem nie tylko długoziarnisty ale też

Najwyraźniej producenci przyjęli, że ryż krótkoziarnisty to jest ten
zwykły a długoziarnisty to ten inny i tę inność trzeba na etykiecie
podkreślić. Podobnie jak z chlebem: na razowym pisze się że razowy a
na zwykłym nie pisze się że jest "nierazowy".

9. Data: 2011-08-15 18:53:38

Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-15 13:07, Alek pisze:
> [...]
> podkreślić. Podobnie jak z chlebem: na razowym pisze się że razowy a na
> zwykłym nie pisze się że jest "nierazowy".

No właśnie, wymieniłeś chleb razowy i bez nazwy, a ryż jest tylko
długoziarnisty i tego bez nazwy w sklepach nie ma.

10. Data: 2011-08-15 19:12:56

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@w...pl> napisał

> No właśnie, wymieniłeś chleb razowy i bez nazwy, a ryż jest tylko
> długoziarnisty i tego bez nazwy w sklepach nie ma.

Pierwsze z brzegu:
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=11676
218
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=96839
34
http://www.ceneo.pl/showPicture.aspx?productID=96838
73
O długosci ani mru mru.

Dunya classifieds ! largest business Directory and Social media
Szukam dietetyka
Do czego sluzy ,słuzył ten garnek
Kruhe ciasto bez tłuszczu - da się?
Re: Kostuchę