jaki sos do ryby?

1. Data: 2007-09-17 10:09:54

Temat: jaki sos do ryby?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki sos polecacie do ryby? Tzn. zmierzam zrobić pangę w panierce i
zastanawiam się co by mogło do tego pasować. Myślałam o tzatziki, ale może
macie jeszcze jakieś pomysły.
Dzieki i pozdrawiam
Barbara i Marysia

2. Data: 2007-09-17 17:39:16

Temat: Re: jaki sos do ryby?
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:

> Jaki sos polecacie do ryby? Tzn. zmierzam zrobić pangę w panierce i
> zastanawiam się co by mogło do tego pasować. Myślałam o tzatziki, ale może
> [...]
Barbaro, dobra jest zapiekana w smietanie, z duza iloscia pieprzu.
Najpierw musisz ja opanierowac w mace i usmazyc, potem w naczynie
zaroodporne, do pieca i juz.

MB

3. Data: 2007-09-17 18:38:54

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):
> Jaki sos polecacie do ryby?

Holenderski, ale panga to nie ryba i nie w panierce.

--
richo

4. Data: 2007-09-17 18:51:53

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13eteu67b3kpvc6@corp.supernews.com...
> Barbaro, dobra jest zapiekana w smietanie, z duza iloscia pieprzu.
> Najpierw musisz ja opanierowac w mace i usmazyc, potem w naczynie
> zaroodporne, do pieca i juz.

Rybe zalac smietana? I nic wiecej nie dodawac? I smietana, czy smietanka
(tak dla pewnosci :-))

Dziekuje za przepis na piatkowy obiad i pozdrawiam
Barbara i Marysia

5. Data: 2007-09-17 21:41:37

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> (tak dla pewnosci :-))
>
> Dziekuje za przepis na piatkowy obiad i pozdrawiam

Ok, no to tak dokladniej:

4 filety pangi
200 ml kwasnej smietany
2 lyzki skruszonego pieprzu (tak, dwie lyzki stolowe)
1 lyzeczka soli

maka do panierowania
oliwa do smazenia

Filety umoczyc w mace i smazyc na rozgrzanej oliwie z obu stron az
zlote. Przelozyc do zaroodpornego naczynia z pokrywka lub folia
aluminiowa, Zmieszac smietane z pieprzem i sola, zalac nia filety,
zakryc i piec okolo 30 minut w 180C. Podac z salata, ryzem lub
ziemniakami, albo nawet z chlebem (moze byc czosnkowy).

Mozna tez uzyc slodkiej smietanki, jesli sie nie ma kwasnej, ale moim
zdaniem z kwasna jest smaczniejsze. Robie tak rozne ryby, ktore same w
sobie nie maja specjalnego smaku.

Napisz, jak smakowalo.

Magdalena Bassett

6. Data: 2007-09-18 07:24:22

Od: kaskA <k...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Wrz, 22:41, Magdalena Bassett <i...@b...com> wrote:

> [...]
>
> Mozna tez uzyc slodkiej smietanki, jesli sie nie ma kwasnej, ale moim
> zdaniem z kwasna jest smaczniejsze. Robie tak rozne ryby, ktore same w

nieco zmodyfikowany przepis:
do smietany dodac zamrozony zielony groszek

7. Data: 2007-09-18 07:30:03

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:
> Jaki sos polecacie do ryby? Tzn. zmierzam zrobić pangę w panierce i
> zastanawiam się co by mogło do tego pasować. Myślałam o tzatziki, ale może
> [...]
Zrób beszamel, dodaj do niego utarty ser żółty lub lepiej topiony, niech
się rozpuści. Nasoloną rybę połóż na wysmarowanym masłem półmisku
żaroodpornym, posyp białym pieprzem, pokrop masłem z wierzchu, podpiecz
15 minut. Przykryj sosem, posyp tarta bułką, zapiecz jeszcze 20 minut.
Pycha.
Podawaj na tym samym półmisku :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

8. Data: 2007-09-18 08:52:51

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13ett4jiq81eb17@corp.supernews.com...
> Ok, no to tak dokladniej:

Swietnie. Dziekuje!
Na pewno dam znac, jak sie udalo. I jeszcze jedno pytanie - skruszony, tzn.
cale ziarenka pokruszone na drobne czesci? (wole zapytac o szczególy, bo
wyobrazam sobie, ze po dodaniu 2 lyzek zmielonego pieprzu pewnie byloby to
nie do przelkniecia :-)
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

9. Data: 2007-09-18 10:24:09

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Wrz, 12:09, "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
wrote:
> Jaki sos polecacie do ryby? Tzn. zmierzam zrobić pangę w panierce i
> zastanawiam się co by mogło do tego pasować. Myślałam o tzatziki, ale może
> [...]

Kawalki ryby, lub lepiej cala jak jest, smazone krotko bez
panierowania na dobrej oliwie z oliwek - ma sie sciac jedynie bialko.
Zdejmujemy szybko z patelni, i polewamy sosem: oliwa z oliwek (lecz
nie ta na, ktorej smazylismy rybe) sok z limonki (moze z sokiem z
cytryny tez bedzie dobre - nie probowalem) i ostra papryka (sam miazsz
bez ziaren). Ilosc papryki zalezy od gustu. Rybe wykladamy na salate,
i polewamy sosem. Swietna do ryzu.

J-23

10. Data: 2007-09-19 01:21:09

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:

> [...]
> wyobrazam sobie, ze po dodaniu 2 lyzek zmielonego pieprzu pewnie byloby to

Tak, ja zwykle uzywam swiezego pieprzu i krusze go w mlynku nastawionym
na grube mielenie.
MB

Kurki...
Sok z żurawiny - jak?