Chili papryczki mi dojrzewaja

1. Data: 2007-09-17 21:30:06

Temat: Chili papryczki mi dojrzewaja
Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zaczynaja mi sie czerwienic na krzewie chili, chcialbym je wpakowac do
sloja - cos w stylu piripiri- jak sie do tego zabrac?
Mozecie podac jakies sprawdzone przepisy i proporcje czy po prostu robi sie
to w taki sam sposob jak papryke konserwowa?

TIA

Pozdrav Mariusz

2. Data: 2007-09-17 21:36:12

Temat: Re: Chili papryczki mi dojrzewaja
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rajton pisze:
> [...]
> Mozecie podac jakies sprawdzone przepisy i proporcje czy po prostu robi sie
> to w taki sam sposob jak papryke konserwowa?

Zrób sobie ostrą pastę paprykową i tyle - robi się jak powidła ze
śliwek, a dla "piękności" można przetrzeć przez sito, żeby skórki
oddzielić :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

3. Data: 2007-09-17 21:39:39

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Zrób sobie ostrą pastę paprykową i tyle - robi się jak powidła ze
> śliwek, a dla "piękności" można przetrzeć przez sito, żeby skórki
> oddzielić :-)

Dodałbym troche oleju - aby mieć wyciąg czerwony...

4. Data: 2007-09-17 21:39:41

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Dodałbym troche oleju - aby mieć wyciąg czerwony...

Ależ oczywiście! - żeby się karoten miał w czym rozpuścić :-)

5. Data: 2007-09-17 21:46:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ oczywiście! - żeby się karoten miał w czym rozpuścić :-)

Akurat najlepiej robi to smalec... Ale tę pastę można podgrzać z dowolnym
olejem i pilnować aby się nie skarmelizowała - będzie gorzka.

6. Data: 2007-09-17 21:48:11

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Akurat najlepiej robi to smalec...

Olej też, a właściwie oliwa.

> Ale tę pastę można podgrzać z dowolnym
> olejem i pilnować aby się nie skarmelizowała - będzie gorzka.

Ja myślałam o tym, aby oliwę dodać już w trakcie duszenia papryki, póki
nie grozi skarmelizowanie, bo jest sporo wilgoci. I pilnować, aby się
nie przypaliło, więc kończyć sprawę już w piekarniku, a nie na ogniu czy
płycie bezpośrednio.

7. Data: 2007-09-17 21:50:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Ikselka" <i...@p...onet.pl> wrote in message

> Akurat najlepiej robi to smalec... Ale tę pastę można podgrzać z dowolnym
> olejem i pilnować aby się nie skarmelizowała - będzie gorzka.

Jeszcze jedna sprawa - jeżeli pasta (chili) jest bardzo ostra - spokojnie i
bez utraty smaku można dokonać "cudownego rozmnożenia" dodając strąk lub dwa
papryki słodkiej - czerwonej, aby kolor zachować.

8. Data: 2007-09-17 21:54:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie grozi skarmelizowanie, bo jest sporo wilgoci. I pilnować, aby się
> nie przypaliło, więc kończyć sprawę już w piekarniku, a nie na ogniu czy

Oczywiście - spojrzyj na moją uwagę niżej. Sugerowałbym inaczej zrobić -
kupić mocno czerwonej ostrej papryki mielonej i zrobić wyciąg i do tego
wyciągu dodać już częściowo zrobionej pasty.

9. Data: 2007-09-17 21:56:04

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 17 septembre 2007 ? 23:30:06, dans <fcmrr3$5ma$1@mx1.internetia.pl> vous
écriviez :

> [...]
> Mozecie podac jakies sprawdzone przepisy i proporcje czy po prostu robi sie
> to w taki sam sposob jak papryke konserwowa?

Nie wiem jak sie robi papryke konserwowa (w czasach kiedy mieszkalam w
w okolicach papryki konserwowej to jakos nie lubilam), ale...

- jezeli papryczki wsadzisz do octu, to dojda do porzadnej ostrosci,
nastepnie sie zatrzymaja

- jezeli papryczki wlozysz do oleju, to ostrosc chili bedzie
postepowac wolniej - ale w sposob wlasciwie nieograniczony. W moich
sloiczkach (konserwy z poprzedniego roku) chili tego typu uzywam w
proporcjach 2 krople / kilogram potrawy.

ps. W moich konserwach z chili wyjmuje pestki. Szczegolnie z tych w
oleju.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

10. Data: 2007-09-17 22:10:56

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. pisze:
> [...]
> proporcjach 2 krople / kilogram potrawy.
>
> ps. W moich konserwach z chili wyjmuje pestki. Szczegolnie z tych w

W zeszłym roku zrobiłam leczo w słojach, a do każdego dodałam jeden
strączek chili własnej uprawy. Hmmm - dwa słoiki leczo zjedliśmy, a do
reszty ani przystąp, takie ostre :-) Trzeba będzie chyba rozmnożyć innym
leczo...

--

jaki sos do ryby?
Kurki...