(jakie) techniki zagęszczania sosów

11. Data: 2006-06-08 22:35:17

Temat: Re: (jakie) techniki zagęszczania sosów
Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:e6a6sd$81r$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Chleb razowy, cebula, masło

a jak dokładniej cebula?
no i ten chleb, też.
(masła przetworzonego temicznie raczje unikam)

--
ya

12. Data: 2006-06-08 23:20:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Jun 2006 22:37:55 +0100, "Hanna Burdon"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Sos zagęszcza się w trakcie gotowania bez żadnych dodatków, trzeba tylko
>wystarczająco długo gotować. Redukcja to chyba jeden z
>najszlachetniejszych sposobów zagęszczania.
>
>Hania

Ale go wtedy za malo, jak dla mnie, zostaje :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

13. Data: 2006-06-08 23:26:05

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:94ch82559s3ifmokufdv9hnbtevpp4em9h@4ax.com, Krysia Thompson
wrote:
> Ale go wtedy za malo, jak dla mnie, zostaje :P

Krysiu, wszystko zależy od ilości wyjściowej. Zacznij od 10 litrów, to
nawet po odparowaniu sporo zostanie. :-)

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

14. Data: 2006-06-08 23:42:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jun 2006 00:26:05 +0100, "Hanna Burdon"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Krysiu, wszystko zależy od ilości wyjściowej. Zacznij od 10 litrów, to
>nawet po odparowaniu sporo zostanie. :-)
>
>Hania

matku bosku, mowisz tu o jakims raju dla sosojadow (pijcow?)

Pierz
K.T. - starannie opakowana

15. Data: 2006-06-09 03:21:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"turecky " <t...@N...gazeta.pl> wrote in message

> 1. zasmażka
> 2. mąka pszenna/żytnia
> 3. mąka kartoflana
> 4. masło
> 5. żółtko
6. mąka (krochmal) kukurydziany lub ryżowy.
7. powidło
8. odparowanie
9. podbitka - śmietana z mąką lub jajko z mąką

16. Data: 2006-06-09 06:38:23

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pe.el> napisał w wiadomości

> [...]
> trochę lipa...
> /dotyczy wszystkich (typów) sosów, głównie gorących, bądź przyrządzanych

Koncentrat pomidorowy, ale z pewnoscia nie do kazdego sosu...;)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

17. Data: 2006-06-09 06:51:27

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "kasia maruda" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> a jak dokładniej cebula?
> no i ten chleb, też.
> (masła przetworzonego temicznie raczje unikam)

Ale takie wmieszane zimne masełko naprawdę daje radę ;) A chleb i cebula w
zależności od sosu, rozgotowane/zmiksowane. Ciemny sos pieczeniowy z
kromeczką razowego i cebulą to mistrzostwo świata...

- -
pzdr
kasia maruda

18. Data: 2006-06-09 07:33:22

Od: "Lenka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.. jakimi technikami zagęszczania sosów możecie się podzielić? na mąkę
>to trochę lipa...
>/dotyczy wszystkich (typów) sosów, głównie gorących, bądź przyrządzanych
>na ciepło a podawanych na zimno/

Do sosów na ciepło - serek topiony.
Smak serka można dopasować bez problemów...

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

19. Data: 2006-06-09 07:50:55

Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> 5. żółtko

surowe?

--
ya

20. Data: 2006-06-09 09:51:22

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trochę lipa...
> /dotyczy wszystkich (typów) sosów, głównie gorących, bądź przyrządzanych

Jaka lipa?? Zagęszcza aż miło. Maka z mlekiem rozbełtana, lub woda (do sosów
nie białych).

Zasmażka z maki i masła, również zagęszcza aż miło.

Ze staropolskich pomysłów proponuję pokruszonego piernika. Rewelacja.

Sosy typu holenderskiego to zółtko ubijane na parze. Ani kawąłka mąki nie
ma, ale sporo roboty.

Pozdrawiam

DJD

Kotlety mielone rybne!