jarzyna do obiadu

1. Data: 2002-07-16 20:48:24

Temat: jarzyna do obiadu
Od: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem mloda karmiaca mama. I nie mam zadnego pomyslu na jarzyne do obiadu.
Juz mi sie przejadla gotowana marchewka z maselkiem, czy buraczki.
Moze ktos podrzuci mi jakis pomysl na surowke czy jakas inny zestaw
warzyw do obiadu, pamietajac, ze karmie, wiec zadne kapusty czy
kalafiory (i inne wzdymajace) nie wchodza w gre. Dodam, ze moja dieta
nie jest bardzo ostra jak zalecaja niektorzy, bo synek jest odporny na
wiele rzeczy, ktore jem, a jak twierdza inni nie powinnam, ale
oczywiscie nie wszystko mi wolno.
Mam nadzieje, ze mi pomozecie ;-)

pozdrowienia

Anka

1. Data: 2002-07-17 07:47:34

Temat: Re: jarzyna do obiadu
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> nie jest bardzo ostra jak zalecaja niektorzy, bo synek jest odporny na
> wiele rzeczy, ktore jem, a jak twierdza inni nie powinnam, ale

Ogorki, papryka, cukinia, baklazany, szpinak , salata, pomidory ... Jest
tych jarzyn teraz sporo.
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2002-07-17 09:33:41

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana wrote:

> Uzytkownik "Anka P." <j...@t...linux.net.pl> napisal w wiadomosci
>
> Ogorki, papryka, cukinia, baklazany, szpinak , salata, pomidory ... Jest
> tych jarzyn teraz sporo.

jesli moze byc cukinia to mozesz zrobic to:

cukinia smazona
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2702

"swietne jako jeden z elementow drugiego dania. mozna tez podac z pieczywem
jako szybka przekaske lub kolacje."

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: dania gorące, przekąski
Skala trudności: *

Składniki:
cukinia - w miare mloda, z miekka skorka
olej/oliwa do smazenia
przyprawy, np. papryka slodka w proszku, sol, przyprawa do grilla.

Przepis:
cukienie myjemy, nie obieramy ze skorki (!), kroimy w plastry -
orientacyjnie 1/2-1cm.
posypujemy z obu stron przyprawami - tym razem z jednej strony posypalam
przyprawa do grilla, z drugiej papryka i sola.
rozgrzewamy olej/oliwe (niewiele, cukinia nie chlonie tluszczu) i smazymy z
obu stron az sie ladnie zrumieni i zmieknie.

a jesi o przyprawy idzie, a jakis bys nie mogla uzywac ze wzgledu na
karmienie, to wersja podstawowa, z sama sola, tez jest pycha.

pozdr.
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-07-19 13:39:47

Od: argh <a...@o...pl.usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Nie orientuje sie, co wolno jesc karmiacym matkom, a czego nie, ale znam ten
przepis w wersji, w ktorej cukinie lekko posypuje sie Delikatem do zup i
swiezo zmielonym zielonym pieprzem + kilka lekko podsmazonych, przekrojonych
zabkow czosnku.

Zastanawia mnie jednak stwierdzenie w tym przepisie, ze cukinia nie chlonie
tluszczu. (???)

--
argh

1. Data: 2002-07-23 21:42:34

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

argh wrote:
> Zastanawia mnie jednak stwierdzenie w tym przepisie, ze cukinia nie chlonie
> tluszczu. (???)

a smazylas kiedys baklazana? jesli tak to znasz roznice i z latwoscia
zrozumiesz o co chodzilo :)

pat

1. Data: 2002-07-24 09:45:34

Od: oshin <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja napisał:

>a smazylas kiedys baklazana? jesli tak to znasz roznice i z latwoscia
>zrozumiesz o co chodzilo :)

hehehe
no tak, baklazan robi sluuuup i nie ma oliwy ;)))
a cukinia troszke zostawia, ale tez nie duzo
dlatego ja to zawczasu smaruje z jednej i drugiej strony oliwa niech
se wchlonie ;)))

oshin, co kocha cukinie mniam mniam

a wczoraj znowu byla na obiad, jakichsik byl przepis na grupie ze
kurczak w baklazanie i bekonie, niniejszym donosze ze po zamianie
baklazana na cukinie a bekonu na szynke chlopska tyz bylo pyszniutkie
!
:)
--
oshin