jeszcze abonament

21. Data: 2002-08-28 11:21:45

Temat: Re: jeszcze abonament
Od: "Prusak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:3D6C8275.C17D9A0B@proinfo.pl...

> Tak - dlatego reforma powinna dać wolność wyboru, a nie powród
> do centralizacji

Ja tez tak myslalem gdy mowiono o tej calej reformie. Tylko po wprowadzeniu
okazalo sie, ze musze uzyskac najpierw promesse od swojej kasy chorych, by
moc leczyc sie w szpitalu w sasiednim miescie. Niestety ten szpital nalezy
do innego wojewodztwa i innej ksch. Po reformie pacjent zostal
ubezwlasnowolniony. To lekarz, a zwlaszcza kasa chorych, wie lepiej gdzie
mam byc leczony. Zawsze leczylem sie u lekarzy w Bialymstoku i do tych
lekarzy mam zaufanie. Dzis musze jechac do Olsztyna, ktory nie ma tak dobrej
kadry lekarskiej, a chcialbym nadal leczyc sie w B-stoku. Moge tam leczyc
sie, ale musze zaplacic z wlasnej kieszeni. To po co ja place te skladke na
ksch i to 2 razy: raz z renty i drugi z DG.

> Wiesz - o ile pamiętam - to system start bl opracowany i wdrażany pilotowo
> na śląsku jeszcze przed rządami AWS-UW. Już wdety były pomysły
przesyłania
> danych, kart chipowych i recepty RUM. Tak że ŚRKCH po prostu kontunuowała
> to co zastała.

W danwym woj. suwalskim byl inny eksperyment: z ksiazeczkami uslug
medycznych i nie odczulem tego, gdy je wprowadzono w calym kraju. Tylko ze
wczesniej te ksiazeczki obowiazywaly lokalnie i gdy lekarz wypisal
skierowanie do lekarza w B-stoku to tam nie jechalem z ta makulatura.

> No i mamy USA, Europa i ocean biedy - fajna ta globalizacja :(

A Ty chcesz by byl bogaty slask, warszawka a reszta to morze biedy :(
Niedoczekanie :)

22. Data: 2002-08-28 14:48:45

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prusak napisał(a):

> [...]
> moc leczyc sie w szpitalu w sasiednim miescie. Niestety ten szpital nalezy
> do innego wojewodztwa i innej ksch. Po reformie pacjent zostal

Dlatego też i Kasa Chorych musi być wybieralna !!! - wtedy wybierasz tą,
która daje ci największe możliwości na Twoim terenia, a także w głównych
centrach medycznych.

> [...]
> sie, ale musze zaplacic z wlasnej kieszeni. To po co ja place te skladke na
> ksch i to 2 razy: raz z renty i drugi z DG.

Brak - możliwości wyboru ubezpieczyciela :(
To jest główny błąd reformy - to co powstało to jest nieudana krzyżówka
systemy amerykańskiego - z .... :(

> A Ty chcesz by byl bogaty slask, warszawka a reszta to morze biedy :(
> Niedoczekanie :)

Nie - nie chcę tego - dlatego dałem ":("
Ale nie chcę też centralizacji - bo wtedy i śląsk i warszawa i reszta
Polski ucierpi na tym. To już było i się nie sprawdziło.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

23. Data: 2002-08-28 16:52:59

Od: "Prusak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

[ciach]
> Ale nie chcę też centralizacji - bo wtedy i śląsk i warszawa i reszta
> Polski ucierpi na tym. To już było i się nie sprawdziło.

Dla jasnosci, ja takze nie chce centralizacji, ale chce moc wybierac, gdzie
chce sie leczyc. Sam wybor kasy chorych i pozniejsze zastanawianie sie,
ktory lekarz ma podpisana umowe z ktora ksch mi nie wystarcza. Mnie jako
pacjenta to w ogole nie powinno interesowac. Powinienem moc wybrac lekarza,
szpital a ksch powinna dogadac sie z wybranym przeze mnie lekarzem lub
szpitaem za co moze zaplacic. Ja takze powinienem wiedziec za co moze ksch
zaplacic a za co ja musze wybulic z wlasnej kieszeni. W takiej sytuacji nie
mialoby znaczenia gdzie mieszkam tylko do jakiej kasy naleze. Mieszkajac na
slasku czy na warmii powinnismy moc wybrac np. te sama kase.
Pozdrawiam
Prusak

24. Data: 2002-08-29 06:41:50

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prusak napisał(a):

> [...]
> mialoby znaczenia gdzie mieszkam tylko do jakiej kasy naleze. Mieszkajac na
> slasku czy na warmii powinnismy moc wybrac np. te sama kase.

I tutaj się zgadzamy :)
--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski