jezyny

1. Data: 2000-05-17 08:41:05

Temat: jezyny
Od: "kianit" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
wlasnie robilam remament w zamrazarce mamy i odkrylam ogroooomne poklady
jezyn. blagam! wrzuccie kilka pomyslow/przepisow, bo mi slinka cieknie a
rozmrozone nie sa zbyt dobre do szamania na surowizne. jednoczesnie szkoda
mi surowca wrzucac w koktaile mleczne...
dominika.

1. Data: 2000-05-17 12:36:33

Temat: Re: jezyny
Od: m...@p...wp.pl (Aga Zawadzka) szukaj wiadomości tego autora

Knedle z jezynami:

70 dag ziemniakow,30 dag sera bialego, 2 jajka, 2/3 szklanki maki pszennej,
1-2 lyzki maki ziemniaczanej, 50 dag jezyn, 1/2 szklanki cukru.
Ziemniaki ugotowac i zemlec razem z serem. Po zmieleniu dodac make, jajka
szczypte soli i zagniesc ciasto. Z ciasta zrobic walek i kroic na krazki,
rozplaszczac je w dloni i klasc na srodku jezyny ( mozna posypac cukrem ale
wtedy gorzej sie zlepiaja, lepiej pocukrzyc po ugotowaniu), lepic okragle
knedle. Gotowac az wyplyna. Polac maselkiem i pocukrzyc.
Smacznego
Agnieszka Zawadzka

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-05-17 13:01:28

Od: "Lilly was here" <:)@com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cóż, mój szanowny rodzic z owoców leśnych robił "dżem" - polegałó to na tym,
że uciwerał w makutrze te owoce z cukrem ( kryształem ) na jednolitą masę -
trwało to trochę i wymagało sporo pracy ale efekty nie do zastąpienia

--
Lilly was here

1. Data: 2000-05-17 16:39:32

Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kianit <k...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:BWsU4.77894$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
> rozmrozone nie sa zbyt dobre do szamania na surowizne. jednoczesnie szkoda
> mi surowca wrzucac w koktaile mleczne...

moze sok (mniam) albo dzem czy konfitury.mmmm....

peace,
fire

Anna

m...@h...com
a...@r...fm
ICQ# 38981612

1. Data: 2000-05-17 16:58:38

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Makaron z jezynami
Jezyny z cukrem zagotowac na malym ogniu, przelac przez sito dla usuniecia
pestek, makaron ugotowac, zalac sosem jezynowym i podac ze smietana.
Moje dzieci do dzis to kochaja, a jaki jezyk sie robi niebieski!
Magdalena

1. Data: 2000-05-23 11:52:39

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze pierogi

1. Data: 2000-05-27 14:21:39

Od: Marcin Kowalski <m...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5/17/00, 9:41:05 AM, "kianit" <k...@v...pl> wrote regarding
jezyny:

> [...]
> rozmrozone nie sa zbyt dobre do szamania na surowizne. jednoczesnie
szkoda
> mi surowca wrzucac w koktaile mleczne...

Sorbet jezynowo cytrynowy - jesli jestes zainreresowana przepis na
priva - moj wlasny z tych ktorych zazdrosnie strzege wiec nie na grupe
:) .

M.

Smalec raz jeszcze
indyk