szparagi

1. Data: 2000-05-17 03:50:57

Temat: szparagi
Od: "Kamas" <m...@g...sm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowiłem po raz pierwszy w życiu spróbować szparagów i stwierdziłem, że
tego sie nie da jeść, Same wióry!! a może kupiłem jakieś stare?

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2000-05-17 07:52:42

Temat: Re: szparagi
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kamas <m...@g...sm.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:BGoU4.76913$O...@n...tpnet.pl...
> Postanowiłem po raz pierwszy w życiu spróbować szparagów i stwierdziłem,
że
> tego sie nie da jeść, Same wióry!! a może kupiłem jakieś stare?

A moze nie obrales (sam tak kiedys zrobilem :), albo nie dogotowales?

Jader

1. Data: 2000-05-17 09:00:39

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Kamas a écrit :

> Postanowiłem po raz pierwszy w życiu spróbować szparagów i stwierdziłem, że
> tego sie nie da jeść, Same wióry!! a może kupiłem jakieś stare?

Serwus,
duzo sie juz pisalo na ten temat, ale pozwol jedno pytanie :
czy ty je obrales?
Trzeba dobrze je oskrobac najlepiej takim nozykiem do obierania kartofli
czy marchewki. Nastepnie nie nalezy zapomniec za szparaga sklada sie
wlasciwie z dwoch czesci : glowka i noga. Jesli ugotujesz calosc tak
dlugo zeby "noga" byl miekka, to "glowka" bedzie rozgotowana.
Jest na to smiszny ale dobry sposob : zwiaz szparagi nitka w slupek
(oczywiscie glowki w ta sama strone!!!) i gotuj je pionowo glowkami do
gory dobre 10 minut,a dopiero potem poloz je w garnku. Tym sposobem noga
bedzie gotowac sie dluzej od glowki, a to jest naszym celem!
Jesli mimo to otrzymasz -jak piszesz- wiory, to chyba jednak kupiles
bardzo stary produkt, a to szkoda, bo dobra szparaga z sosem na masle
jest wysmienita.

Nie poddawaj sie!!

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-05-23 11:36:57

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja rowniez dalam sie zachecic i sprobowalam pierwszy raz w zyciu.
Efekt:
z buleczka na masle-calkiem niezle, za to sosem beszamelowym palce lizac...
(mniam)
Natomiast najlepsza byla reakcja mojej mamy której dalam do sprobowania:
"sos pyszny, ale te szparagi zupelnie nie maja smaku...."
Dzieki grupowiczom za rady i sugestie...inaczej pewnie dlugo jeszcze bym sie nie
dala skusic na zrobienie.

aga l.

Smalec babci - jak?
Szlachetne trunki - Wasze sugestie