Zurek - jak ???!!

1. Data: 2001-01-29 10:08:27

Temat: Re: jogurt
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zrodlo http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~pga/eko/vegebook.html

japitole, nie wiedziauam ze wittigowo sie udziela kulinarnie:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-01-30 09:23:23

Temat: Zurek - jak ???!!
Od: "Popi" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć !!!

Jak zrobić samemu dorbry zakwas na zurek oraz poprosze o caly proces go
przyrzadzania !!

z gory denx

Popi

1. Data: 2001-01-31 17:35:38

Temat: Re: Zurek - jak ???!!
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zrobić samemu dorbry zakwas na zurek oraz poprosze o caly proces go
> przyrzadzania !!

przepis I (poczodzi z archiwum grupy, autor nn)
================================
Składniki:

Zakwas z mąki żytniej:
* 166 g mąki żytniej,
* 1/2 l wody,
* czosnek,
* cebula
Przepis:
* Mąkę żytnią wsypać do wyparzonego kamiennego garnka rozmieszać z częścią
przegotowanej wody.
* Do zawiesiny dodać resztę wody i pokrojoną cebulę.
* Garnek przykryć białą ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu na 4-5
dni.

przepis II (Źródło: "Kuchnia wegetariańska po polsku", Zofia
Wieczorek-Chełmińska, Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego,
Warszawa 1992 )
===============
Składniki:

1 szklanka żytniej mąki lub płatków owsianych
skórka z żytniego lub razowego chleba
2 ząbki czosnku
1 mała cebula
2 l. wody
Przepis:
Mąkę wymieszać z wodą, dodać obrany czosnek i cebulę, obwiązać gazą,
postawić w ciepłym miejscu, ukisić, zlać do butelek, postawić w chłodnym
miejscu. Używać do sporządzania barszczu, żuru, zakwaszenia kapusty itp.

przepis III (Źródło: "Kuchnia a uroda" - Wanda Kosiorek, Agencja
Wydawniczo-Usługowa "Emilia")
========

"zawiera mnóstwo mikroelementów, m.in. mangan, wapń, żelazo, fosfor,
magnez, witaminy B1, B11, PP. reguluje trawienie"

Informacje ogólne:

Proporcje podane dla 2 osób.

Składniki:

10 dag mąki żurkowej (żytniej-razowej)
pół litra wody
czosnek
skórka razowego chleba

Przepis:
mąkę zalewamy ciepła, przegotowaną wodą, dokładnie mieszamy i przelewamy do
kamiennego garnka. dodajemy czosnek i skórkę z chleba - zostawiamy na kilka
dni w ciepłym miejscu

Wskazówki i uwagi:
żur można używać do zup, ale też po przyprawieniu do smaku można go pić bez
dodatków - żur ma kwaśny smak i przyjemny charakterystyczny zapach

www.puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-01-31 21:16:53

Temat: jogurt
Od: p...@k...chip.pl (piomia_chip) szukaj wiadomości tego autora

Kiedys kolezanka poczestowala mnie jogurtem naturalnym wlasnej roboty.
Niestety nie mam z nia kontaktu, czy ktos z grupowiczow wie jak to zrobic?

Gusia

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-01-31 21:26:58

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jogurt z mleka
==========
Składniki:

1 litr mleka
50ml jogurtu z żywymi kulturami bakterii
dowolne owoce z wyjątkiem kiwi

Przepis:
Po zagotowaniu schładzamy mleko do temperatury ok. 40 stopni C. Dodajemy
jogurt i zostawiamy na 12 godzin w termosie lub innym ciepłym miejscu (np. w
pobliżu kaloryfera). Po uplynieciu tego czasu odlewamy troche serwatki (w
zaleznosci od tego, jaki gęsty chcemy mieć jogurt), dodajemy zmiksowane
owoce i studzimy w lodówce.

zrodlo http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~pga/eko/vegebook.html

jogurt z tofu
========

Składniki:

36 dag tofu
pokrojone 2 banany: 1 świeży i 1 mrożony
1 łyżeczka słodzika
1 filiżanki soku owocowego lub wody

Przepis:
Miksować przez 45 sekund ze średnią prędkością, aż do otrzymania
konsystencji kremu. Po dodaniu truskawek, wiśni i innych owoców powstanie
jogurt o smaku owocowym. Bezpośrednio przed spożyciem dodać rodzynki, ziarna
słonecznika, dowolne owoce (jagody, brzoskwinie, wiśnie itp.). Chłodzić w
zamrażalniku przez 30 minut i podawać

Źródło: "Ciąża, dzieci i dieta wegetariańska" Michael Klaper, Wydawnictwo
Vegan

1. Data: 2001-02-01 07:55:16

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Popi <f...@k...net.pl> w wiadomości news:959g7a$sfk$2@news.tpi.pl
napisał(a):
> Cześć !!!
>
> Jak zrobić samemu dorbry zakwas na zurek oraz poprosze o caly proces
go
> przyrzadzania !!

do garnka kamionkowego najlepiej wlewasz wodę przegotowana ciepłą (nie
gorącą)ok. 1 l, dosypujesz mąki razowej żytniej (widziałem też gdzieś
w spożywczaku mąkę żurkową ostatecznie może być) albo owsianej tak z 1
szklankę (mogą być w części płatki owsiane), dajesz 2 ząbki czosnku
(może być też kawałek cebuli ale na dodatek nie zamiast), lekko
solisz. przykrywasz np. talerzykiem i odstawiasz na 3-4 dni w ciepłe
miejsce (w zimie np. obok kaloryfera - musi być ciepło bo nie wyjdzie)

wojmat

1. Data: 2001-02-01 08:01:37

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...net.pl> w wiadomości news:3a784c8b@news.vogel.pl
napisał(a):
>(...)
> skórka razowego chleba

przyspiesza zakwaszanie ale musi to być chleb na zakwasie. z jakiegoś
drożdżowego chleba zakwas może być niesmaczny ze względu na
niekorzystna fermentację (rozwijają się drożdże a nie zachodzi
fermentacja odpowiednia, mlekowa zdaje się). podobno (ktoś to tu
pisał) nie ma w polsce fabrycznie produkowanego chleba bez drożdży ale
myślę, żeby to graham jakiś nie był a po prostu zwykły razowiec na
zakwasie.

kwaśny wojmat

1. Data: 2001-02-01 08:19:17

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> Zakwas z mąki żytniej:
> * 166 g mąki żytniej,
^^^^^

A co to ?
Apteka ?

sadyl

1. Data: 2001-02-01 08:55:09

Od: "Ewa" <e...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedys kolezanka poczestowala mnie jogurtem naturalnym wlasnej roboty.
> Niestety nie mam z nia kontaktu, czy ktos z grupowiczow wie jak to zrobic?
>
> Gusia

Jest tez takie urzadzenie do jogurtow. W zasadzie sposob ktory podala rena
jest taki sam tyle ze to przygotowane mleko rozlewa sie do takich malych
sloiczkow i wklada na podstawke i przykrywa. To wszystko podgrzewa sie do
jakiejsc stalej temperatury (nie pamietam dokladnie ile) i w zaleznosci od
rodzaju mleka( mniej lub bardziej tluste) mamy gotowy jogurt od 3-6 godzin.
Taki sposob jest o tyle wygodny ze nie musimy sie przejmowac zbyt mocnym lub
slabym podgrzaniem tegoz mleka. Kupilam to jakies z 2 lata temu i
kosztowalo ok 80zl.
Przyznaje ze zbyt moco przyzwyczailam sie do sklepowego smaku jogurtu i ten
, wlasny jakos mi nie smakowal.

Pozdrawiam Ewa

1. Data: 2001-02-01 10:18:38

Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piomia_chip wrote:

> Kiedys kolezanka poczestowala mnie jogurtem naturalnym wlasnej roboty.
> Niestety nie mam z nia kontaktu, czy ktos z grupowiczow wie jak to zrobic?

Widzę, że inni też wiedzą, ale ja robię chyba najprościej. Metalowy
garnek, wlewam mleko UHT, podgrzewam je (nie przegotowuję, chociaż też
można) do takiej temperatury, żeby było dobrze ciepłe (sprawdzam
palcem). Nie gorące, ale tak ciepłe, żeby po paru sekundach czuło się
już potrzebę wyjęcia palca ;-)
I potem mieszam z jogurtem (tak pół kubka, albo i mniej), zawijam w
ręcznik, odstawiam w lecie na nasłoneczniony parapet, w zimie pod
kaloryfer, po 8 godzinach jest jogurt.
Tylko trzeba wziąć dobry jogurt na początek - Danone lubi się cyklicznie
psuć, co pewien czas jogurt z niego wcale nie wychodzi. Bakoma jest
dobra, i Bon (przynajmniej we Wrocławiu).

Dorota

Jabłecznik z musu
kto wie gdzie można dostać strusia
Co zrobic ze słodkiej kapusty?