juz wysiadłam z rozumieniem...

71. Data: 2003-06-26 13:39:26

Temat: Re: juz wysiadłam z rozumieniem...
Od: "Iwcia&Pstryk" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mozliwe, ze na takim pozimie to uczyli w liceum.
> Chyba caly czas zbyt potocznie rozumiesz uzyte przeze mnie slowo
> nienormlany stad nieporozumienia. Epizod samobojczy nie jest
> spadkie komfortu w zakresie normy.

Rozumiem to dokładnie tak jak piszesz. Zajrzyj do słownika języka polskiego
co oznacza słowo "standard" tudzież "norma". Zupełnie coś innego niż teraz
usiłujesz powiedzieć. Nic nie poradzę że "potoczne rozumienie" wyłożone w
wykładni która obowiązuje nawet sądy mija się z Twoim. O Polskich Normach
też nie słyszałaś?

Wiem że jesteś jedną z osob lubiących dyskusje dla samej sztuki co nic
nowego nie wnosi zatem EOT z mojej strony.

Pa
Iwcia

72. Data: 2003-06-26 23:07:23

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwcia&Pstryk" <p...@t...pl> wrote in message
> [...]
> wykładni która obowiązuje nawet sądy mija się z Twoim. O Polskich Normach

slyszalam, ze twoja siotrzenice dali jak sie wyrazilas do
psychiatryka na obserwacje, i chyba to w zasadzie powinno
wytlumaczyc ci wszystko.

> Wiem że jesteś jedną z osob lubiących dyskusje dla samej sztuki co nic
> nowego nie wnosi zatem EOT z mojej strony.

powaznie? nie wiedzialam, ale skoro tak uwazasz to
pa.
iwon(k)a

73. Data: 2003-06-27 09:32:04

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-26 00:43:08 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> myslalam, ze jasno sie wyrazilam, iz normalnie to czlowiek sie nie
> zabje. a nienormalnosc nie oznacza od razu jakiegos wariata z obledem
> w oczach i piana na ustach. Wystaczy epizod zachwiania balansu i
> dochodzi do tragedii.

Człowiek popłenia (usiłuje popełnic) samobójstwo przede wszystkim wtedy gdy
traci nadzieje. Nie wtedy gdy zostaje zdiagnozowany jako "swir". Tylko
wtedy gdy włąsnie brakuje mu tej nadzieji. I to moze sie zdarzyc u zupełnie
'normalnych' wg Twojej definicji ludzi. Wyjasniac ex post jest bardzo
łatwo, trudniej to przewidziec.

[dlatego tez bardzo duzy odsetek chorych na depresje probuje popełnic
samobojstwo - bo oni juz nie widzą sensu w tym co sie dzieje, brakuje im
nadzieji]
Oczywiscie chorych na depresje mozna uznac za 'nienormalnych', ale wtedy
tez musiałabys uznac na 'nienormalnych' chorych na grype, gruźlicę,
krótkowidzów itd, bo niewątpliwie odstaja oni od norm 'normalnosci" bycia
zdrowym człowiekiem.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

74. Data: 2003-06-27 09:34:55

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-27 01:07:23 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> slyszalam, ze twoja siotrzenice dali jak sie wyrazilas do
> psychiatryka na obserwacje, i chyba to w zasadzie powinno
> wytlumaczyc ci wszystko.

Ciebie tez by dali do psychiatryka na obserwacje gdybys przez przypadek
łykneła o kilka tabletek wiecej, albo nie tych, ktore miałas łyknąc.
Najpierw płukanie żołądka, potem zgodnie z procedurą na oddział
psychiatryczny. Czy wg Ciebie tez by to oznaczało, ze jestes nienormalna?

75. Data: 2003-06-27 09:36:38

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-26 13:01:06 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> w chwili targniecia na swoje zycie nie mial. Byl to
> epizod.

To budowa psychiki moze byc epizodycznie nieprawidłowa, a epizodycznie
prawidłowa? ;o)

[PS. Uwielbiam laików z taką stanowczoscia wypowiadających sie o
konstrukcji psychiki]

76. Data: 2003-06-27 10:53:45

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
> Najpierw płukanie żołądka, potem zgodnie z procedurą na oddział
> psychiatryczny. Czy wg Ciebie tez by to oznaczało, ze jestes nienormalna?

w tym przypadku dziewczyna nie pomylia krojenia nozem chleba, wiec
nie ma o czym mowic.
iwon(k)a

77. Data: 2003-06-27 10:56:51

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-27 12:53:45 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Iwon(k)a* skreślił te o to słowa:

> w tym przypadku dziewczyna nie pomylia krojenia nozem chleba, wiec
> nie ma o czym mowic.

Tłumacze Ci jedynie, ze argumentacja: trafienie na oddział psychiatryczny =
bycie nienormalnym jest błedna. Nawet jesli nie pomyliła chleba z zyłami...

I nie badałas jej, wiec nie stawiaj diagnozy i nie feruj wyroków.

ps. juz tłumaczyłam w innym poscie, ze proba samobojcza nie swiadczy o
byciu nienormalnym.

78. Data: 2003-06-27 10:57:34

Od: "Ania K." <ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy widzieliście tę reklamę, w której "puchaty" <p...@w...pl>
> mówi:

> Więc to nie jest aż takie proste.

A może chce żyć i uczyć się życia nie idąc na łatwiznę. Gdy dostajesz
porządnie po uszach trudno, a czasem bardzo trudno znieść to i niejeden raz
chce się skoczyć, ale czy to będzie znaczyło, że dałam sobie radę??? Nie -
IMO znaczy, że się poddałam.
Nadal twierdzę, że łatwiej "odejść" niż wziąć się za bary w życiem.
Nie mówię tu oczywiście o osobach chorych, bo to inna kategoria i sposób
myślenia.
Myślę, że decyzję o samobójstwie podejmują ludzie, którzy już mają dosyć i
nie do końca myślą co robią i to może jest jedyne ich wytłumaczenie.

--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<O<

79. Data: 2003-06-27 11:07:05

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tłumacze Ci jedynie, ze argumentacja: trafienie na oddział psychiatryczny =
> bycie nienormalnym jest błedna. Nawet jesli nie pomyliła chleba z zyłami...

nie uwazam nikogo za bycie nienormalnym, czyli za potocznie wiazanego
z tym wariata. nie feruje tez wyrokow. Odebranie sobie zycia
to objaw powaznego zaburzenia. Nie badalam nikogo i nie feruje wyrokow.
pisalam tez , ze proba samobojcza moze byc epizodem powaznego zaburzenia
czasowego, lub jakiegos przewleklego. Norma to na pewno nie jest.
dlatego dziecko trafilo na oddzial psychiatryczny, bo norma to nie bylo.
iwon(k)a

80. Data: 2003-06-27 11:13:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy gdy włąsnie brakuje mu tej nadzieji. I to moze sie zdarzyc u zupełnie
> 'normalnych' wg Twojej definicji ludzi. Wyjasniac ex post jest bardzo

a gdzie podalam definicje???
powiedzialam dokladnie to co napisalas, tyle tylko, ze zamiast
"traci nadzieje" podalam slowo "nienormalnosc" _nie_ w zanaczeniu "swir".
Idac dalej masz racje, gruzlica, grypa to tez stany "nienormalne"-
chorobowe. I wlasnie o to mi chodzilo, ze jest sie w stanie okreslic,
ze gruzlica nie jest normalna dla organizmu, ze grupa tez, dlatego
pisalam, ze sa normy, na podstawie ktorych mozna powiedziec - zdrowy,
chory. Norma, nienorma. Normalnie, nienormalnie.
Niby Iwcia rozumiala o czym pisze, a jednak nie. Caly czas, jak i ty teraz
zreszta, rozumiala slowo nienormalnosc w znaczeniu negatywnym, (swir)

iwon(k)a

"Konstelacje rodzinne"
"Konstelacje rodzinne"
przymus dobrej zabawy