kałuże w garażu

11. Data: 2009-12-19 08:55:50

Temat: Re: kałuże w garażu
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
news:hgi2p4$b9n$1@news.task.gda.pl...
> Niestety w zimie spod auta nie kapie woda, tylko spadaja bryły mazi, która
> zatrzymuje wodę i bez ręcznego wspomagania nie zechce dobrowolnie ściekać
> takim stopniu, żeby było sucho.
> Jacek

Wytwornica pary.

12. Data: 2009-12-19 21:26:46

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Niestety... problem ten jest często pomijany przez użytkowników garaży...

Z reguły uważa się, że auto garażowane jest bardziej zadbane niż to stojące
pod gołym niebem... Jeśli w garażu nie dobrej ma wentylacji, to jest wręcz
przeciwnie. Auto zaśnieżone wstawione do garażu powoduje ogromną wilgotność
powietrza... a dodatkowo jeszcze powietrze jest przesycone oparami soli,
które stosuje się do "odśnieżania" ulic. Jak wilgoć i sól wpływają na
karoserię samochodu wszyscy wiemy... W takim garażu z całą pewnością
karoseria dużo szybciej skoroduje.

Ja osobiście bardziej preferuję otwarte wiaty, niż szczelne garaże (nawet
jeśli ciepłe).

Pzdry,
/\/\\/\/

13. Data: 2009-12-20 07:38:11

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
eria.pl
*wolim* napisał(-a):

> dodatkowo jeszcze powietrze jest
> przesycone oparami soli, które stosuje się do "odśnieżania" ulic.

Że co???

--
Big Jack
////// GG: 660675

14. Data: 2009-12-20 13:54:07

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyłączam się i ja do pytania w sprawie parowania soli.
Wielce jestem ciekaw tego zjawiska.
Jacek

15. Data: 2009-12-20 14:06:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Dec 2009 14:54:07 +0100, Jacek napisał(a):

> Przyłączam się i ja do pytania w sprawie parowania soli.
> Wielce jestem ciekaw tego zjawiska.

Dlaczego Cie ono dziwi?
O grotach solnych, o inhalacjach z soli - słyszałeś?
http://www.google.pl/#hl=pl&q=%22parowanie+soli%22&l
r=&aq=f&oq=%22parowanie+soli%22&fp=a3019a04ac33809e
Nie chodzi tylko o parowanie, lecz także o aerozol wodno-solny, tworzony
przez ruch samochodowy; ten aerozol osiada na aucie i jego podwoziu,
dostaje się niemal wszędzie i w warunlac ciepłego i wilgotnego garażu robi,
co "należy".
--

Ikselka.

16. Data: 2009-12-20 14:15:49

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
6...@4...net
*XL* napisał(-a):

> [...]
> przez ruch samochodowy; ten aerozol osiada na aucie i jego podwoziu,
> dostaje się niemal wszędzie i w warunlac ciepłego i wilgotnego garażu

Ale to będzie sól w postaci krystalicznej, lub jaka sama wspomniałaś aerozol
jej roztworu, a nie opary soli, na domiar złego stosowane w odśnieżaniu
ulic.

17. Data: 2009-12-20 16:23:45

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście macie rację - zagalopowałem się z tymi oparami. Miałem na myśli
to, że samochód jest oblepiony solą i stoi w wilgotnym garażu, a takie
środowisko (sól, wilgoć) nie jest zbyt sprzyjające dla karoserii. Jeśli w
garażu nie ma solidnej wentylacji, to korozja będzie następować szybciej niż
pod przewiewną wiatą.

Pzdry,
/\/\\/\/

problem z wirowaniem
PILNE. Łóżko dla chorego.
demontaż okapu Gorenje
poszukuje kinkietu na LED
wykup strychu i przerobienie go na mieszkanie