kamienie żółciowe

1. Data: 2005-09-24 07:15:08

Temat: kamienie żółciowe
Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Czy obecnie istnieją metody bezinwazyjnego usuwania kamieni żółciowych z
przewodu żółciowego przy braku tego woreczka ?
Jaki jest główny powód powstawania tych złogów: nieprawidłowe odżywianie czy
jak mówią niektórzy nerwowy tryb życia ?
pozdr.

2. Data: 2005-09-24 07:56:07

Temat: Re: kamienie żółciowe
Od: "skapula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości .pl...
> [...]
czy
> jak mówią niektórzy nerwowy tryb życia ?

Poczytaj o zabiegu ERCP lub ECPW.

3. Data: 2005-09-25 08:26:54

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

dzięki za informację.Drogi zabieg.Interesowałaby mnie informacja na drugą
część pytania.
pozdr.

4. Data: 2005-09-26 16:27:23

Od: "Gacek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogi zabieg?? Przecież z powodzeniem można go wykonać w placówce publicznej
służby zdrowia, bo jest refundowany z NFZ. Wystarczy tylko skeirowanie na ECPW
i po kłopocie. Sam zabieg trwa cos koło 20-30 minut i jest niebolesny - Wiem,
bo kilka dni temu go przeszedłem i po 2 godzinach od zabiegu juz moglem jeść.
A na drugi dzień do domciu. Polecam!!!

5. Data: 2005-09-26 16:47:53

Od: z...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-09-26 20:09:36

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sep 2005 18:27:23 +0200, "Gacek" <b...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>bo kilka dni temu go przeszedłem i po 2 godzinach od zabiegu juz moglem jeść.

Wracając do pierwszego pytania :
NIE JEST to metoda bezinwazyjna.
Ryzyko wystąpienia komplikacji jest ZAWSZE OBECNE !!!

Zabieg ERCP wygląda z zewnątrz jak gastroskopia
( czyli endoskopowe badanie żołądka i dwunastnicy )
z tą różnicą , że wykonuje sie je dodatkowo pod kontrolą RTG
i używa się przez kanały robocze endoskopu rozmaite
instrumenty ( papilotom , koszyczki do ekstrakcji kamieni etc. )

Instrumenty te wprowadza się przez brodawkę dwunastnicy na której znajduje
się ujście dróg żółciowych do tychże dróg.
Zazwyczaj nacina się brodawkę papilotomem ( elektrycznie ) aby stworzyć szerszy
odpływ żołci - i tu już pojawia się pierwsze poważne źródło możliwych
komplikacji - możliwość perforacji - czyli po polsku możliwość zrobienia dziury
w dwunastnicy - efekt - konieczność zabiegu operacyjnego.

Wprowadzając rozmaite instrumenty do dróg żółciowych można je uszkodzić .
Przy uszkodzeniu dróg żółciowych wewnątrzwątrobowych można uszkodzić
również wątrobę.

Zabieg trwający 20 minut jest zabiegiem trwającym ekspresowo krótko.
W praktyce często trwa dłużej , zabiegi trwające ponad godzine nie należą do
rzadkości.

Czy jest bezbolesny ???
Generalnie moznaby tak powiedzieć , ale czy jest przyjemne leżenie w bezruchu,
przez godzinę , z gastroskopem w żołądku ???

Z tego powodu stosuje się różne metody sedacji ( różni się to diametralnie w
zależności od miejsca gdzie się ten zabieg wykonuje )

Podsumowująć :
Mówienie , że ERCP jest metodą bezinwazyjną jest kłamstwem.
Mówienie , ze nie mogą wystąpić powikłania tez jest kłamstwem.
Czy jest krótkie , miłe , bezbolesne etc. ???
Zależy od wykonującego , pacjenta , sprzętu etc.

Czy sam mając podobne problemy poddałbym się temu zabiegowi ???
Oczywiście , że tak.
Ale trzeba liczyć się z tym , że można się obudzic na chirurgii , po zabiegu na
jamie brzusznej.

pozdro
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

7. Data: 2005-09-27 17:13:42

Od: "Gacek " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jamie brzusznej.
>
>Nie mówiłem nigdy ze ERCP/ECPW jest bezinwazyjne, więc nie wiem skąd mowa o
kłamstwie?? Podobnie co do powikłań. Czy jest krótkie i bezbolesne - u mnie
trwało ok. 30 minut, sedacja polegała na podaniu srodka zwiotczjacego oraz
uspokajającego ("głupi jaś") a także znieczulenia tylnej ściany gardła. Miłe
to nie było, ale bólu nie czułem zupełnie. Lekarz wykonujący zabieg robił to
naprawde sprawnie i precyzyjnie, więc "straszenie" innych różnymi "czarnymi"
wizjami obudzenia się na chirurgii po perforacji dróg żółciowych bądź jelit
jest nie na miejscu.

8. Data: 2005-09-27 18:17:51

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sep 2005 19:13:42 +0200, "Gacek " <b...@p...onet.pl>
wrote:

>kłamstwie??

przejrzałem wątek - przyznaję ci rację

> [...]
>wizjami obudzenia się na chirurgii po perforacji dróg żółciowych bądź jelit

Nie chcę nikogo straszyć i sam bedąc w takich jak ty okolicznościach
poddałbym się temu zabiegowi.
Ale każdy pacjent ma prawo wiedzieć co się z nim dzieje lub może zdarzyć
Stwierdzenie , że zabieg trwa 20 minut , jest bezbolesny i 2 godziny po nim
można już jeść może wywołać wrażenie , że jest to "kaszka z mlekiem"

Tak do końca nie jest .

U mnie w szpitalu wykonuje się setki ERCP miesięcznie , więc jasne , że widzę
powikłania częściej niż pacjent , który poddaję sie temu zabiegowi raz / kilka
razy w życiu.

I tyle.
Powtarzam - nikogo nie straszę , powikłania zdarzają się rzadko ( ale mogą )

P.S.Napisz mi proszę jak zostałeś przez lekarza "objaśniony" przed zabiegiem
czy mówił o co w nim chodzi , jak się go robi , możliwe powikłanie etc.
Bardzo mnie to ciekawi .
W Niemczech bez tego w formie pisemnej , z obrazkami etc. i podpisem pacjenta
pod tym wszystkim ma się zapewnioną wizytę adwokata i praktycznie zerowe szanse
na wybronienie się.

9. Data: 2005-09-27 23:55:28

Od: "Radek R" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pacjenta
> pod tym wszystkim ma się zapewnioną wizytę adwokata i praktycznie zerowe

Czlowieku, zejdz na ziemie... Piszesz na POLSKA liste dyskusyjna- tutaj
naprawde bardziej liczy sie opinia i wiedza sasiadki niz lekarza
prowadzacego. Najwyzszym autorytetem w medycynie jest redaktor Cebula.
Zapytaj studentow z UJ.

10. Data: 2005-09-28 14:59:35

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Sep 2005 01:55:28 +0200, "Radek R" <r...@n...pl>
wrote:

> [...]
>naprawde bardziej liczy sie opinia i wiedza sasiadki niz lekarza
>prowadzacego. Najwyzszym autorytetem w medycynie jest redaktor Cebula.

Stąpam twardo po ziemi , nie bój żaby.

A pytanie ponawiam.
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com
Paderborn , Niemcy

Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(
Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(
Ignorancja lekarzy :( brak zainteresowania [lipidy]
Ważne! Proszę o pomoc.
Jakie ćwiczenia gimnastyczne możecie polecić?