Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(

1. Data: 2005-09-24 03:45:38

Temat: Ignorancja ze strony lekarzy :( brak zainteresowania - miazdzyca :(
Od: "Paweł" <n...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zapytać Szanowne Grono, jaki wiek predystynuje do ropoczęcia
leczenia statynami/fibratami/żywicami zaburzeń gospodarki lipidowej w
celu zapobieżenia progresji miażdżycy?

Probem wynika z faktu, że nikt nie chce się podjąć leczenia, zalecając tylko
na odczepnego dietę i wysiłek - która to dieta wdrażana od paru lat
kompetnie nic nie daje:( Wręcz pewny jestem rozpoznania hipercholesterolemii
LDL uwarunkowanej czynnikami genetycznymi (zdarza się, cóż).

Aż mnie ciarki przechodzą jak czytam w piśmiennictwie, że należę do kilku %
populacji u których stężenie LDL jest wrecz tragiczne. I czy tylko to, że
jestem osobą młodą (do 25 lat) zwalania z leczenia mnie??

To brzmi jak wyrok śmierci!

CHOL. całkowity - ok. 310 mg/dl (!)
LDL ok. 230 mg/dl (!)
HDL ok. 60 mg (norma)
TRG ok. 90 mg/dl (norma)
cukier, transaminazy w normie

Body Mass Index w normie (24), dieta wprowadzona, nikotynizmu nie ma,
cisnienie w okolicach 130 (tzw. prawiłowe wysokie). Ale te wyniki LDL są
fatalne!

U kardiolologa byłem, świetny lekarz podobno, a rozłozył się fa fotelu
i tylko żuł gumę... i on choroby nie widzi. Fakt, nic mnie nie boli!

Faktycznie jeśli w poczkalni czeka kilkunastu 80letnich dziadków co dyszą,
sapią i ledwo chodzą, to po co się przejmować mną :/

Lekarz rodzinny terapii nie rozpocznie gdyż "raz rozpoczęta musi trwać do
końca życia" itp.

Więc mam czekać na zawał czy udar ? i wtedy dopiero szanowne lekarskie grono
zacznie, zgodnie ze standardami dążyć do obniżenia LDL poniżej 100 mg/dl
(jak nakazuja standardy postępowania u osób po zawale)

Na koniec pozwolę sobie wkleic cytacik, i raz jeszcze zapytać: dlaczego
niech chcą mnie leczyć ??? :(((

"""
Szacuje się, że powszechne stosowanie statyn ratuje rocznie kilka tysięcy
żyć ludzkich i zaoszczędza kilkadziesiąt tysięcy zawałów serca i udarów
mózgu. Brytyjska agencja medyczna - biorąc pod uwagę ten korzystny stosunek
profitów do ryzyka oraz wysoki poziom wiedzy medycznej Brytyjczyków - jako
pierwsza dopuściła w lipcu br. do stosowania bez recepty Zocor Heart Pro -
lek zawierający najmniejszą (10 mg) dawkę simwastatyny.
www.farmaceutyki.com
"""