| « poprzedni wątek | następny wątek » |
11. Data: 2006-02-26 16:48:30
Temat: Re: kampanie spoleczne w TVWitam!
Z dużym zainteresowaniem obserwuję działania marketingowe, których celem
jest zmiana sposobu postrzegania osób niepełnosprawnych. Sam poruszam się na
wózku i jestem przekonany że w sposobie pozycjonowania ludzi
niepełnosprawnych jest dużo więcej do zrobienia niż w temacie barier
architektonicznych, o których tak często się mówi. Akcje marketingowe mogą
być dobrym ale pewnie nie jedynym sposobem na potrzebne zmiany. Niestety
skuteczności tych działań nie ocenimy poznając zdanie osób niepełnosprawnych
lub ich bliskich, których jest na tym forum pewnie najwięcej. Przecież to
nie do nich akcja jest adresowana. Konieczne jest wykonanie badań opinii na
określonej grupie docelowej, np pracodawców.
Sam jestem bardzo ciekaw czy takie badania były realizowane? I jakie były
ich wyniki. Mam nadzieję, że nie potwierdzają one moich obaw, że my, osoby
niepełnosprawne, jesteśmy postrzegani jedynie z perspektywy naszych chorób,
problemów, potrzeby pomocy, ... Sam przez większość swojego życia tak siebie
postrzegałem. Więcej myślałem o tym czego nie potrafię niż o tym do czego
powinienem zmierzać. Nie pomaga to żyć i budować swojej przyszłości. Aż
strach myśleć o tym co o ON myślą ludzie, dla których niepełnosprawność to
temat z telewizji.
Nic się nie umiani tak długo jak na co dzień nie będzie się widziało ludzi
niepełnosprawnych, którym się udało w życiu. Którzy budują szczęśliwe
rodziny. Jeżdżą na fajne wakacje. Są szczęśliwi. Robią coś ciekawego. A
temat ich niepełnosprawności jest dla nich samych tematem nr 3 lub 10.
Tego życzę nam wszystkim!!!
Pozdrawiam
Grzegorz Zimon
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
12. Data: 2006-02-27 23:27:53
Temat: Re: kampanie spoleczne w TV
Użytkownik "Jacek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dtph5b$ij8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> co myslicie na temat kampani spolecznych w tv. Np niepelnosprawni ( rok
> osob niepelnosprawnych 2003 ogromna kampania medialna w tv) czy reklamy
> jakis fundacji gdzie sa pokazywane chore dzieci i prosba o wysylanie
> smsow. Czy te
> reklamy do was przemawiaja? Co myslicie o sposobie ich wykonania? Co
> waszym
> zdaniem nalezaloby zmienic? Jaki jest wedlug was obraz niepelnosprawnego w
> tych reklamach? Pozytywy czy negatywy?
Myślę że takie programy przechodzą bez większego echa.
Dla przecietnego widza, jest to temat mało istotny.
Bo tak naprawde kto to widział, gdzie to zyje i jak naprawdę wygląda.
Z nami jest tak jak z UFO. Są tacy co przysięgają że widzieli.
I do nich taki temat może trafić. Dla reszty nie ma różnicy ON czy Dosia w
TV.
Z tą różnicą że po zobaczeniu reklamy Dosi, w każdym sklepie temat powróci.
Pozdrawiam
Przekorny Czterokołowiec.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
13. Data: 2006-03-22 22:55:54
Temat: Re: kampanie spoleczne w TVNiektóre kampanie i to te które mają kreowac pozytywny wizerunek
promują w efekcie negatywny. Bo jaki komunikat jest w spocie
reklamowym, w którym na końcu okazuje się, że najlepiej
wykształcony, ale niepełnosprawny młody człowiek ma zerowe szanse
na zatrudnienie? Dla pracodawcy - nie zatrudniaj!! Bo jak inni nie
zatrudniają to może "coś jest na rzeczy" - co się bedziesz
wygłupiał. Dla młodych osób niepełnosprawnych - co się będziesz
uczył i tak nie dostaniesz roboty. Tak to jest jak amatorzy dostaną
pieniądze na kampanię społeczną. To nie pierwsza wpadka Integracji
niestety - dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |