kapusta do schabowego

1. Data: 2004-05-26 10:41:43

Temat: kapusta do schabowego
Od: Robert Worec <R...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koledzy,

jak sie robi tak? miek?, duszona przepyszna kapustke do tradycyjnego
schabowego - chodzi za mn? juz od kilku dni :)))

Rob

1. Data: 2004-05-26 13:45:26

Temat: Re: kapusta do schabowego
Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kapustę kroisz drobno, dodajesz pokrojoną cebulę, koperek posiekany,
podlewasz wodą i dusisz do miękkości, doprawiasz solą, pieprzem i zasmażasz.
Ja lubię zasmażoną słoninką i taką dość mocno rozgotowaną.

pozdrawiam i życzę smacznego
Gocha pitrasząca marchwiankę dla małego żarłoka pt. Ada

1. Data: 2004-05-26 16:38:19

Od: Marian <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misielin wrote:

> [...]
>
> pozdrawiam i życzę smacznego
> Gocha pitrasząca marchwiankę dla małego żarłoka pt. Ada

Wydaje mi się, że do schabowego bardziej pasowała by jednak kapusta kwaszona
zasmażana, ze wzgledu na jej ostrzejszy smak.
Po prostu odciśnięta z soku, pokrojona i gotowana z dodatkiem zeszklonej
cebuli i tłuszczu oraz paru grzybków suszonych i przypraw (ziele ang., liść
laurowy, pieprz ziarnisty, sól). Potem oczywiście zasmażona, podobnie jak
kapusta słodka.
Myslę, że taka kapustka bardziej charmonizuje z ciężką potrawą mięsną, jaką
jest schabowy. To jest jednak tylko moje skromne zdanie. De gustibus non
est disputandum, jak mawiał pewien stary Kaszub...
Marian

1. Data: 2004-05-26 16:40:05

Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> napisał w
wiadomości news:c9272c$tmm$1@mamut1.aster.pl...
> [...]
zasmażasz.
> Ja lubię zasmażoną słoninką i taką dość mocno rozgotowaną.

Ja dodaje jeszcze odrobinę przecieru pomiodorowego i 2-3 ząbki czosnku.
Jeannette

1. Data: 2004-05-26 19:05:22

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje mi się, że do schabowego bardziej pasowała by jednak kapusta
kwaszona
> zasmażana, ze wzgledu na jej ostrzejszy smak.

zaproponowałam słodką ze względu na porę roku, ale na jesieni i w zimie jak
najbardziej preferuje kwaszoną.

pzdr.

1. Data: 2004-05-26 21:27:31

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 26 May 2004 18:38:19 +0200, na pl.rec.kuchnia, Marian napisał(a):

> Wydaje mi się, że do schabowego bardziej pasowała by jednak kapusta kwaszona
> zasmażana, ze wzgledu na jej ostrzejszy smak.

Chyba raczej, jak kto lubi. Ja niestety nie uważam, żeby kwaszona była
lepsza :) Podobnie, jak nie lubie bigosu z dodatkiem kwaszonej (kiszonej)
kapuchy ;) No, ale to znów właśnie kwestia gustu :)

Pozdrawiam :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-05-27 13:42:33

Od: Robert Worec <R...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koledzy,

dziekuje pieknie Wam wszystkim, koncze prace i bede pichcil :))

R.

1. Data: 2004-05-28 07:28:13

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:
> Chyba raczej, jak kto lubi. Ja niestety nie uważam, żeby kwaszona była
> lepsza :) Podobnie, jak nie lubie bigosu z dodatkiem kwaszonej
> (kiszonej) kapuchy ;)

Hmm, mozesz w takim razie sprecyzowac, co nazywasz bigosem? Zawsze sadzilam,
ze to potrawa z kapusty kiszonej z ewentualnym dodatkiem slodkiej
(niekiszonej).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-05-28 07:36:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 May 2004 09:28:13 +0200, "Anna Ladorucka"
<a...@p...onet.pl> wrote:

>Hmm, mozesz w takim razie sprecyzowac, co nazywasz bigosem? Zawsze sadzilam,
>ze to potrawa z kapusty kiszonej z ewentualnym dodatkiem slodkiej
>(niekiszonej).

ja tez tak uwazam....bigos to bigos!

trys, odkrywca :P

p.s. dawniej tu trudno bylo kupic kapuste kiszona (w sloikach) i
musialam sztukowac slodka kapusta - pol na pol z kiszona
K.T. - starannie opakowana

glutaminian sodu
pokrywka do żaroodpornego naczynia
Pieczone ziemniaki?