karmelizowany cukier .. bardziej miekki ?

1. Data: 2005-03-23 08:23:58

Temat: karmelizowany cukier .. bardziej miekki ?
Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

co dodac do skarmelizowanego cukru by po zastygnieciu
byl bardziej miekki?

-

1. Data: 2005-03-23 14:03:39

Temat: Re: karmelizowany cukier .. bardziej miekki ?
Od: tomasoburkaso <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Chesky napisał:
> co dodac do skarmelizowanego cukru by po zastygnieciu
> byl bardziej miekki?
>
> -
Karmel jest w postaci krystalicznej tak jak cukier, cukier też nie może
byc miękki. Cukier twardy jest jak Roman Bratny. Karmel tak jak cukier
można np. rozpuścic w wodzie.

Pozdrawiam
Tomaso

1. Data: 2005-03-24 00:10:27

Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasoburkaso napisał(a):
> Karmel jest w postaci krystalicznej tak jak cukier, cukier też nie może
> byc miękki. Cukier twardy jest jak Roman Bratny. Karmel tak jak cukier
> można np. rozpuścic w wodzie.

dlatego tez pytalem co dodac aby uzyskac konsystencje zadka finalnie miekka.
Ale zaczerpnalem juz z innego przepisu gdzie m.in. potrzebna jest
masa karmelowa, czyli - maslo+jajko mieszamy z skarmelizowanym
cukrem i mamy finalnie nietwardniejacy karmel.

1. Data: 2005-03-24 06:30:42

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> masa karmelowa, czyli - maslo+jajko mieszamy z skarmelizowanym
> cukrem i mamy finalnie nietwardniejacy karmel.

A jak dokładnie to się robi z tym masłem i jajkiem? Masło rozpuścić?
pusiak

1. Data: 2005-03-24 13:53:09

Od: Chesky <c...@N...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

pusiak napisał(a):
> A jak dokładnie to się robi z tym masłem i jajkiem? Masło rozpuścić?
> pusiak

400g cukru
300g masla
4-5 zoltek (lub 2-3 cale jajka jesli komus sie nie chce bawic
w oddzielanie)

rozpuszczamy na malym ogniu maslo i dajemy polowe cukru
najlepiej puder - lepiej sie bedzie rozpuszczal w masle
czyli 200g, pozniej dodajemy do tego zoltka (jajka)
plomien uprzednio zminimalizowac zeby jajka sie nie sciely,
mieszamy i mozna wtedy zwiekszyc ogien by lekko zagotowac.
Drugie 200g cukru(zwykly) karmelizujemy,
jak cukier sie skarmelizuje odrazu mieszamy obydwie masy
na lekkim ogniu.

-

wielkanocne ciasto lekko light??
bezmięsne danie na świąteczny obiad