kiedy odwinąć azalię japonska ?

11. Data: 2005-03-23 08:09:26

Temat: Re: kiedy odwinąć azalię japonska ?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message
news:o5szx82bh9mj$.updxqrur773w$.dlg@40tude.net...

> Natmiast w pracy jedna z pań uprawia na parapecie z pozytywnym
skutkiem:)

Co roku przybywa mi roslin na parapetach (zwlaszcza tych, ktore
przezimowuje).
Chce, by moja azalia poszla do gruntu :)

Pozdrawiam,
Bpjea

12. Data: 2005-03-23 08:11:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message

> Hejka. A to taki wielki problem przykryć azalię dwoma gałązkami
> świerkowymi?

Lubie rosliny bezproblemowe ;)
Wolabym jej nie okrywac, dlatego pytam, czy przezyje bez?
Boletus mieszka sporo na zachod ode mnie i moze tez miec specyficzny
mikroklimat.
Gdyby azalie japonske byly bezproblemowe, nawet bym nie pytal :)

Pozdrawiam,
Bpjea

13. Data: 2005-03-23 10:00:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:d1r8hb$n3i$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> mikroklimat.
> Gdyby azalie japonske byly bezproblemowe, nawet bym nie pytal :)

Właśnie wczoraj oglądałam moją...jak zwykle całą zimę pod okryciem (dwie
gałęzie) przeżyła ładnie, a teraz liście zbrązowiały. Do bani z taką
zimozielością:-) Co oczywiście nie oznacza, że u kogoś pieknie nie zimują i
nie kwitną, to ja osobiście ich jakoś nie potrafię namówić do porządnego
rośnięcia;-( I w związku z tym jest to roślina problemowa.

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2005-03-23 11:42:31

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d1r8hb$n3i$1@nemesis.news.tpi.pl Bpjea <b...@...pl (usun
'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> Lubie rosliny bezproblemowe ;)
> Wolabym jej nie okrywac, dlatego pytam, czy przezyje bez?

Hejka. Przeżyć może i przeżyje i to nie każdą zimę. Trzeba jednak
okrywać, bo trudno się regeneruje po zimie i oczywiście nie kwitnie.
Pozdrawiam problematycznie

15. Data: 2005-03-23 17:55:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Mar 2005 09:09:26 +0100, Bpjea napisał(a):

> "Marta Góra" <m...@m...pl> wrote in message

> Co roku przybywa mi roslin na parapetach (zwlaszcza tych, ktore
> przezimowuje).
> Chce, by moja azalia poszla do gruntu :)

To raport dzisiaj dostaniesz:)
Bez okrycia, dość łagodna zima. Część liści opadła, została jakaś 1/6.
Mam wrażenie że ona w ciagu 4 sezonów niewiele urosła. Tzn przyrosty ma,
ale częśc pędów wymarza.
Rośnie w zacisznym miejscu, osłonięta od wiatru.
Nie wiem czy będzie kwitła:(
Niedaleko miniaturowy rododendron, piękne zielone liscie, nabrzmiałe pąki
kwiatowe. Tez nieokrywany. To dla porównania:)

Pozdrawiam
Marta

16. Data: 2005-03-23 18:52:12

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niedaleko miniaturowy rododendron, piękne zielone liscie, nabrzmiałe pąki
> kwiatowe. Tez nieokrywany. To dla porównania:)
>
> Pozdrawiam
> Marta

Ja mam kilka miniaturowych różaneczników i każdy inaczej przezimowuje.
Najlepiej okres spoczynku przechodzi fioletowy z dużą ilością gruczołów na
liściach, wygląda jakby był zieloną pomarańczą z liści. Najgorzej przechodzi
biały, tego to muszę ciągle reanimować ...

Serdecznie Miłka

17. Data: 2005-03-23 19:12:51

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mikroklimat.
> Gdyby azalie japonske byly bezproblemowe, nawet bym nie pytal :)

Sprawdziłem na globusie i odległość nas dzieląca
bez użycia lupy niezauważalną jest.

Pozdrawia boletus

18. Data: 2005-03-23 19:40:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie kwitną, to ja osobiście ich jakoś nie potrafię namówić do porządnego
> rośnięcia;-( I w związku z tym jest to roślina problemowa.

Przeczytałem i dodam jeno tyle, że dzisiaj szpaki
zasiedliły budkę już na dobre.

Pozdrawia szczęśliwy boletus

19. Data: 2005-03-23 19:48:03

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Przeżyć może i przeżyje i to nie każdą zimę. Trzeba jednak
> okrywać, bo trudno się regeneruje po zimie i oczywiście nie kwitnie.
> Pozdrawiam problematycznie

Ja...cki Cię opuściły ?:-)))

Azalia japońska przyżywa każdą zimę.
Mało tego, zawsze przepięknie kwitnie.

Pozdrawia zwięźle boletus

20. Data: 2005-03-24 07:17:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Bez okrycia, dość łagodna zima. [...]

Wyraz to, prosze, w liczbach :) U mnie zima byla przecietna :)
Dziekuje za raport :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Koniec zimy. Niestety.:-((