pierwszy raport wiosenny

1. Data: 2005-03-19 20:55:06

Temat: pierwszy raport wiosenny
Od: "Wiesia Pawłowska" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śnieg przedwczoraj poszedł precz (Zielona Góra), temperatura ledwo ciut
powyżej zera, ale słoneczko grzało, że aż miło.
Kwitną krokusy, ranniki i wawrzynek (ten ostatni miał u mnie kwiaty na
gałązkach już w Boże Narodzenie, wtedy nie było śniegu nawet na lekarstwo).

Ostróżki, parzydło, bodziszki, rozchodniki, irysy i inne w blokach
startowych: po uprzątnięciu ubiegłorocznych pędów już widać, jak nowiutkie
wyłażą na wierzch. Tulipany wylazły zapewne pod śniegiem, bo dziś są
widoczne z daleka. Czerwone Kapturki zakwitną niebawem.

Pytanie: wszystkie trawy ozdobne (kostrzewy, miskanty, wydmuchrzyce,
rozplenice, imperatę i owies wiecznie zielony) ostrzygłam na krótkiego
jeża. Czy to dobrze?

Pozdrawiam,
Wiesia

2. Data: 2005-03-19 20:59:09

Temat: Re: pierwszy raport wiosenny
Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie: wszystkie trawy ozdobne (kostrzewy, miskanty, wydmuchrzyce,
> rozplenice, imperatę  i owies wiecznie zielony) ostrzygłam na krótkiego
> jeża. Czy to dobrze?

Trawy zimozielone, tj. kostrzewy i owies wyczesuję grabkami, pozostałe
na jeża.

Pozdrawiam, Krystyna

3. Data: 2005-03-19 22:36:01

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Trawy zimozielone, tj. kostrzewy i owies wyczesuję grabkami, pozostałe
> na jeża.
:))))
ja troche przycinam Kostrzewom koncowki
bo po zimie wygladaja troche niechlujnie zszarzale
:)
przewietrzam tez srodek ale recznie nie grabkami
:)
podobnie robie z Owsica wieczniezielona
wyrywajac z niej uschle zdzbla
:)
Wydmuchrzyce przycinam pozostawiajac wystajace nad ziemie
ubiegloroczne pedy
:)
pozostale (wymienine )przycinam na krotko
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2005-03-20 02:11:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Wiesia Pawłowska" <w...@o...pl> wrote in message

> Śnieg przedwczoraj poszedł precz (Zielona Góra), temperatura ledwo ciut
> powyżej zera, ale słoneczko grzało, że aż miło.

U mnie jeszcze zima nie minela, na ogrodzie wciaz troche sniegu (nie
wszedzie).
Nic nie kwitnie jeszcze ale ucieszyl mnie widok dziurawca, ktory zachowal
przez zime wszystkie liscie w bardzo dobrym stanie. Na szczescie w
sklepie, w ktorym go kupilem, nie wiedzieli co to za gatunek :)
Tej zimy najnizsza temperatura u mnie jak dotad to -24 stopnie. Innymi
slowy tak samo jak w zeszlym roku, jednak tym razem bylo wiecej sniegu i
ow dziurawiec najwiekszy mroz przeczekal przysypany puchowa kolderka :)

Juz prawie wiosna (przynajmniej kalendarzowa) dlatego umieszczam tu krotki
raport rodochitonowy by zamknac sprawe tej rosliny:
Rodochiton padl ostatecznie w zeszlym roku (przezywszy ponad poltora roku
(prawie dwa lata)), nie zakwitl, byl mizerny. W tym roku go nie sieje, bo
juz mam zajety parapet po czesci zeszlorocznymi siewkami a po czesci
nowymi zasiewami. A wysialem niedawno np. bauhinie :)

U mnie wiosna budzi sie bardziej na parapecie zimowiskowym niz w ogrodzie,
chociaz na iwie paczki kwiatowe juz dosc duze :)

> Pytanie: wszystkie trawy ozdobne (kostrzewy, miskanty, wydmuchrzyce,
> rozplenice, imperatę i owies wiecznie zielony) ostrzygłam na krótkiego
> jeża. Czy to dobrze?

Moim zdaniem za wczesnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2005-03-20 08:58:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:d1im9o$fgb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
| (prawie dwa lata)), nie zakwitl, byl mizerny. W tym roku go nie sieje, bo
| juz mam zajety parapet po czesci zeszlorocznymi siewkami a po czesci

Aha - dzięki. To koniec z próbami uprawy:-)))))

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-03-21 06:04:08

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> Aha - dzięki. To koniec z próbami uprawy:-)))))

Ja bym to nazwal dluzsza przerwa raczej :)

Pozdrawiam,
Bpjea

tytoń ozdobny ?
Olender