Re: kiedy sieje sie trawe

From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: kiedy sieje sie trawe
Date: Tue, 15 Mar 2011 01:16:35 +0100

W dniu 2011-03-14 10:14, michalek pisze:

> Podłączę się z pytaniem.
> A jest jakis szczególny powód dla którego nie możnaby
> zastosować _zamiast_mieszanki_ właśnie jednorodnej
> gatunkowo trawy? Na przykład wzmiankowanej przez Ciebie.
> Zawsze sie zastanawiałem nad tym kupowaniem mieszanek
> traw czyli czegoś dobrego rozieńczonego byle czym.
>
> Przecież wyższa cena zakupu nasion jednorodnych opłaci się
> w kontekście zmniejszenia wysiłku w utrzymanie takiego trawnika
> (nie będzie potem dosiewania itp.)
:)
Wiesz, za stosowaniem mieszanek przemawiają dwa argumenty
Pierwszym jest to, że trawniki zakładane na różnorodnych glebach,
w różnorodnych warunkowaniach terenowych i wilgotnościowych
Kilka odmian i gatunków w mieszance sprawia,że jest ona bardziej
uniwersalna bo dla ktorejś z tych traw te warunki będą optymalnymi
i coś tam urośnie.

Następnym czynnikiem jest to o czym piszesz czyli rozcieńczenie.

Na opakowaniach można napisać różne składy mieszanek ,
wagę opakowanie łatwo sprawdzić ale rzeczywistego składu czy jest taki
jak zadeklarowany to prawie niemożliwe.
Dlatego jak ja będę zakładał sobie trawnik to zrobię tak jak piszesz
tzn kupię oddzielnie nasiona ze dwóch odmian i je wysieję
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/