kiedy sieje sie trawe

11. Data: 2011-03-15 00:16:35

Temat: Re: kiedy sieje sie trawe
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-14 10:14, michalek pisze:

> Podłączę się z pytaniem.
> A jest jakis szczególny powód dla którego nie możnaby
> zastosować _zamiast_mieszanki_ właśnie jednorodnej
> gatunkowo trawy? Na przykład wzmiankowanej przez Ciebie.
> Zawsze sie zastanawiałem nad tym kupowaniem mieszanek
> traw czyli czegoś dobrego rozieńczonego byle czym.
>
> Przecież wyższa cena zakupu nasion jednorodnych opłaci się
> w kontekście zmniejszenia wysiłku w utrzymanie takiego trawnika
> (nie będzie potem dosiewania itp.)
:)
Wiesz, za stosowaniem mieszanek przemawiają dwa argumenty
Pierwszym jest to, że trawniki zakładane na różnorodnych glebach,
w różnorodnych warunkowaniach terenowych i wilgotnościowych
Kilka odmian i gatunków w mieszance sprawia,że jest ona bardziej
uniwersalna bo dla ktorejś z tych traw te warunki będą optymalnymi
i coś tam urośnie.

Następnym czynnikiem jest to o czym piszesz czyli rozcieńczenie.

Na opakowaniach można napisać różne składy mieszanek ,
wagę opakowanie łatwo sprawdzić ale rzeczywistego składu czy jest taki
jak zadeklarowany to prawie niemożliwe.
Dlatego jak ja będę zakładał sobie trawnik to zrobię tak jak piszesz
tzn kupię oddzielnie nasiona ze dwóch odmian i je wysieję
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/

12. Data: 2011-03-15 00:34:31

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-14 09:07, Kris pisze:

> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki za info.
> Ale prosze sprecyzuj czy ta mieszanka jest ok czy polecasz coś lepszego?
> Może coś ze swojej oferty polecisz?
> Lub może jest jakas lepsza mieszanka tutaj:
> http://e-centrumogrodnicze.pl/kategoria/nasiona-i-ce
bule/nasiona/mieszanki-traw-71.html

> Podaję ten sklep bo mam tu akurat możliwośc odbioru osobistego.

hehe
Ty lepiej nie proponuj mi zakładania u siebie trawnika
bo on tak by wyglądał
http://trawki.pl/images/trawy/trawnik.jpg
:)
Nie znam tej firmy ale jak dla mnie różnorodne składy
tych mieszanek maja podobne w sumie ceny co może sugerować podobny
albo taki sam skład .
Jak napisałem poniżej ja zakupił bym nasiona osobno
ale jednocześnie zadbałbym o właściwe warunki dla tej odmiany
Napisz wiecej o tym planowanych przez siebie nasadzeniu
bo jeżeli chodzi o wypełnienie jakiejś przestrzeni atrakcyjna zielenina
to może zamiast trawy posadziłbyś tam rojniki?
Są one używane do budowy zielnych dachów
bo latem tylko one są w stanie znieść te hardcorowe warunki na dachowych
połaciach
Ja bardzo lubię je i czesto przeplatam nimi nasadzenia z sucholubnych traw.
Tu jeden z przykładów z sieci
http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/51,72079,1387938.h
tml?i=9

13. Data: 2011-03-15 08:30:11

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napisz wiecej o tym planowanych przez siebie nasadzeniu
> bo jeżeli chodzi o wypełnienie jakiejś przestrzeni atrakcyjna zielenina
,
Mam do obsiania ok 300mkw terenu przed domem. Typowy trawnik. Latem tam
grila rozpalamy, dziecko biega, po biokach jest kilka drzew owocowych.

Krzysiek

14. Data: 2011-03-16 11:56:31

Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz juz mozna.
>
> Pozdrawiam siewnikowo
>  skryba

Dzieki.

KADAR

15. Data: 2011-03-16 12:00:12

Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przygotowanie podłoża.
> Ziemia po wyrównaniu musi się trochę uleżeć, bo inaczej to będziesz mieć
> fale. Więc jak już się ziemia uleży (najlepiej przez zimę) to na wczesną
> wiosnę wyrównujesz to co się uleżało, przeprowadzasz jeszcze raz, o ile
> konieczne, odchwaszczanie i siejesz. Lepiej szybko, dla tego że młoda
> trawa jest dość wrażliwa na przesuszenie, jak słonko zacznie mocno
> przygrzewać to trzeba dużo wody lać, na wiosnę ziemia jest jeszcze
> bardzo mokra, a i deszcze nie są rzadkością, w lecie to już może być z

Gdybym chcial uzupelnic ziemia teren (jest tego ok 30m2 wiec nie
powinienem zbankrutowac) to czym to uzupelnic? Podloze to raczej
wysypisko roznego rodzaju ziemi z glina.

KADAR

projektowanie ogrodów
Thuje po raz kolejny
Szklarnia z poliwęglanów?