klejenie bordów

1. Data: 2005-03-14 22:36:58

Temat: klejenie bordów
Od: "BoDro" <b...@w...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Planuję wykończyć tapetę ( powierzchnia ze spienionego winylu, faktura
"chropowata" ) bordami. Polecano mi samoprzylepne, ale nie mam do końca
przekonania - obawiam się, że mogą odłazić. Czy słusznie? Jeśli zastosuję
"zwykłe" bordy, to jakiego najlepiej kleju użyć - bo "zwykły" klej do tapet
dość marnie trzyma na powierzchni PCV...

Bogdan

2. Data: 2005-03-15 07:48:08

Temat: Re: klejenie bordów
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Towarzysze !!! Nadejszła wiekopomna chwila !!!
Dnia 14.03.2005 roku, BoDro wygłosił(a)
orędzie do narodu, w którym słyszymy m. in.:

> Jeśli zastosuję
> "zwykłe" bordy, to jakiego najlepiej kleju użyć - bo "zwykły" klej do tapet
> dość marnie trzyma na powierzchni PCV...

Ja zwykle stosuję zwykły klej do tapet zmieszany z wikolem do drewna - nic
nie odpada.
Jeśli boisz się takiej partyzanckiej kombinacji, to są specjalne kleje (w
tubkach) do bordów, tyle, że moim zdanie dość drogie - wyglądają jak klej
do tapet zmieszany z wikolem ;-)

--
TomaSz.
www.kocie-zycie.prv.pl

3. Data: 2005-03-15 08:24:34

Od: "Krzysztof" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uzywalem do tego kleju do tapet tylko w wiekszym stężeniu tj. okolo 5-6
razy wiecej kleju niz w przepisie.

4. Data: 2005-03-15 09:25:46

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tubkach) do bordów, tyle, że moim zdanie dość drogie - wyglądają jak klej

Taką mieszankę polecał mi sprzedawca w sklepie z tapetami, więc może to nie
jest partyzantka a sprawdzone rozwiązanie.

Kasia

5. Data: 2005-03-15 10:01:52

Od: "BoDro" <b...@w...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomaSz." <u...@o...pl> napisał:

> Ja zwykle stosuję zwykły klej do tapet zmieszany z wikolem do drewna - nic
> nie odpada.

raczej nie lubię przepłacać, więc pomysł cenny - a z grubsza jakie
zastosować proporcje?

Bogdan

6. Data: 2005-03-15 12:55:27

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Towarzysze !!! Nadejszła wiekopomna chwila !!!
Dnia 15.03.2005 roku, BoDro wygłosił(a)
orędzie do narodu, w którym słyszymy m. in.:

> raczej nie lubię przepłacać, więc pomysł cenny - a z grubsza jakie
> zastosować proporcje?

Nigdy nie odmierzałem proporcji, po prostu do kleju do tapet dodawałem
wikolu, aż było 'w sam raz' ;-)
Czyli stara sprawdzona metoda, na oko.
A poważnie, to musisz uzyskać konsystencję pośrednią między glutowatym
klejem do tapet, a mordoklejkowatym wikolem. Nie wiem ile trzeba czego, ale
to 'czuć' na pędzlu - pędzel nie ślizga się tak łatwo jak przy kleju
tapetowym i nie 'łapie się' ściany tak, jak przy samym wikolu.

--
TomaSz.
www.kocie-zycie.prv.pl

Jaki srodek gruntujacy?