klopot z "glowa"

1. Data: 2002-12-06 13:47:20

Temat: klopot z "glowa"
Od: "KdH" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Od kilku dni moja dziewczyna (20 lat) ma dziwne akcje "z glowa" tzn.
przychodzi do domu i przez dluzsza chwile zastanawia sie gdzie jest, albo
np. za co sie w danej chwili zabrac, jakis czas temu glowa ja bardzo czesto
bolala, ale przeszlo i zaczely sie wlasnie takie dziwne rzeczy, moze wiecie
do jakiego lekarza z tym pojsc i jakie badania zrobic? (a moze ktos ma
pomysly co to wogole moze byc?)

Pozdrawiam i prosze o szybka odpowiedz

2. Data: 2002-12-06 17:05:32

Temat: Re: klopot z "glowa"
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam i prosze o szybka odpowiedz
>
> Witam:-) sadze, że mogę Ci chodź troszkę pomóc! Mam pewne doświadczenie w
tych sprawach.Uważam,że Twoja dziewczyna powinna jak najszybciej udać się do
lekarza, jakim jest NEUROLOG! Te objawy wskazują,że coś uciska jej mózg(
przysadkę mózgową).Przy takich objawach zazwyczaj zaleca się badanie, które
nazywa się "TOMOGRAFIĄ KOMPUTEROWĄ" ( jest to pewnego rodzaju prześwietlenie
głowy).Jednak ono nie zawsze daje oczekiwany rezultat, ponieważ niektóre guzki,
tzw. MIKROGRUCZOLAKI nie są widoczne! Wówczas wykonuje się najdokładniejsze
badanie, tzw. REZONANS MAGNETYCZNY,( również pewnego rodzaju prześwietlenie-
dokładniejszego badanie już nie ma). Jednak Twoja dziewczynę czeka multum
badań, jeżeli przyczyna Jej amnezji, bólów głowy, czy zaników pamięci nie okaże
się przyziemna:-( Jednak głowa jest to bardzo niebezpieczny "organ" i nie
należy niczego z nią związanego lekceważyć!!! A uważam, ze objawy które
opisałeś są bardzo poważne!!! Jednak chce Was też uspokoić, ponieważ większość
guzków leczy się farmakologicznie(lekami).
Życzę Twojej dziewczynie dużo zdrówka!!!!!!!! POWODZENIA Magda

3. Data: 2002-12-06 20:24:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Dec 2002, KdH wrote:

> [...]
> do jakiego lekarza z tym pojsc i jakie badania zrobic? (a moze ktos ma

nie wydaje mi sie aby na podstawie przedstawionego
przez Ciebie opisu objawow daloby sie cos sensownego
powiedziec. A wiec jesli juz - lekarz pierwszego kontaku
najpierw

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2002-12-07 15:03:07

Od: Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Dec 2002 18:05:32 +0100, m...@o...pl wrote:

> Witam:-) sadze, że mogę Ci chodź troszkę pomóc! Mam pewne doświadczenie w
> tych sprawach.Uważam,że Twoja dziewczyna powinna jak najszybciej udać się do
> lekarza, jakim jest NEUROLOG!

Neurologi nie zaszkodzi, ale najpierw powinien człowieka obejrzeć lekarz
ogólny / pierwszego kontaktu.

> Te objawy wskazują,że coś uciska jej mózg(
> przysadkę mózgową).

Te objawy absolutnie na nic takiego nie wskazują. Ucisk na przysadke
mózgową może się owszem objawiać w różny sposób, ale to co opisał
pytający to najmniej możliwa ewentualność.

> Przy takich objawach zazwyczaj zaleca się badanie, które
> nazywa się "TOMOGRAFIĄ KOMPUTEROWĄ" ( jest to pewnego rodzaju prześwietlenie
> głowy).

A i owszem, jeśli mamy podejrzenie czegoś uciskającego w głowie to
robimy TK, czasem NMR. Nie znaczy to jednam wcale, że w tym przypadku
taka konieczność istnieje.

> [...]
> badanie, tzw. REZONANS MAGNETYCZNY,( również pewnego rodzaju prześwietlenie-

To zależy. Tomografia też może być badaniem 'dokładniejszym' od MRI -
zależy, czego szukamy.
BTW - mikrogruczolaki przysadki mogą być niewidoczne również w MRI.

> [...]
> się przyziemna:-( Jednak głowa jest to bardzo niebezpieczny "organ" i nie
> należy niczego z nią związanego lekceważyć!!!

Bez wątpienia głowa to bardzo niebezpieczny organ - zwłaszcza
niewłaściwie użyta.

> A uważam, ze objawy które
> opisałeś są bardzo poważne!!!

Na pewno są to objawy w jakiś sposób niepokojące.
Na pewno w grę wchodzi dużo możliwych rozpoznań.
Na pewno gruczolak przysadki jest jednym z najmniej prawdopodobnych.

> Jednak chce Was też uspokoić, ponieważ większość
> guzków leczy się farmakologicznie(lekami).

Czego guzków na litość boską????
Owszem, niekóre guzki przysadki, konkretnie zaś te wydzielające
prolaktynę, można leczyć i leczy się farmakologicznie. Kłopot w tym, że
najczęstsze guzy OUN to nie gruczolaki przysadki.
Obawiam się, ze mimo dobrych chęci wyrządziłaś swoim postem więcej
szkody, niż pożytku.

> Życzę Twojej dziewczynie dużo zdrówka!!!!!!!! POWODZENIA Magda

Ja też życzę zdrowia.

I podaję pod rozwagę tym, którzy twierdzą, że moderowanie tej listy to
zły pomysł.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
"Stwierdzano tripareze, z obustronną obecnością objawów piramidalnych."
(dr J. N.)

5. Data: 2002-12-07 17:20:11

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednostka prawdopodobnie myslaca
<doptut6238wk$.1m812iw7gstyl$.dlg@40tude.net>,
mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid napisala:
> I podaję pod rozwagę tym, którzy twierdzą, że moderowanie tej listy to
> zły pomysł.

:-) - jestem za moderowaniem. Po przeczytaniu takich postow az sie
niedobrze robi.

--
Yellow Peril
Lepiej nic nie mowic i wydawac sie glupim, niz sie odezwac i rozwiac

Palec skaleczenie (blahostka?czynie) pilne
problem ze stawem - dosc pilne
Obraz nerki przy badaniu USG
nadwrazliwosc watroby(?)
Czosnek i dziecko < 1 rok