knedle

1. Data: 2003-09-01 09:00:18

Temat: knedle
Od: "Ewelian Kiełb" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mam ochote na knedle ze sliwkami nigdy ich nie robilam czy ma ktos przepis?
w jaki sposob formujecie knedle zeby sie nie rozkleily i mialy ladny owalny
ksztalt

1. Data: 2003-09-01 12:14:49

Temat: Re: knedle
Od: "teekaa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaję przepisy, które uzyskałam na grupie parę miesięcy temu (cyt.
dosłowny) nie pamiętam czyje były (prawo autorskie)
ale polecam wspaniałe
Teekaa

Knedle śliwkowe w bułce
3/4 kg śliwek węgierek
ok. półtora kg ziemniaków
jajko
sól
mąka
bułka tarta
masło
śmietana
cukier

Śliwki umyć, wypestkować i odłożyć.
Zrobić ciasto:
Ziemniaki ugotować z solą i dokładnie ugnieść na ciepło albo przepuścić
przez maszynkę do mielenia. Zostawić do ostygnięcia, koniecznie muszą byc
zimne, bo inaczej ciasto nam się rozleci. Więc, kiedy już są zimne dodać do
nich żółtko i tyle mąki, żeby ciasto było jak na kopytka. Teraz robimy coś,
co okazało się świetnym pomysłem jednej pani z listy pl.rec.kuchnia, i
dodajemy do ciasta ubite na sztywno białko (w tym miejscu pozdrowienia dla
MechciGodzilli!). Ciasto powinno być pulchne i nie kleić się do rąk (w razie
czego dodać mąki).
Teraz szybciutko obklejamy nim śliwki , formując knedle i od razu gotujemy
we wrzącej osolonej wodzie. Ciasto ziemniaczane nie może leżeć zbyt długo,
bo robi się luźne, więc lepiej nie zostawiać knedli na potem do ugotowania.
Gotowe mięciutkie knedelki pożeramy z bułeczką tartą na masełku i ze
śmietaną posypaną cukrem.
Rady:
Jeśli chcecie podać tę potrawę trochę inaczej, to nie polewajcie jej bułką
tartą z masłem, zostawcie ją na patelni, ale gęstą i sypką, włóżcie do niej
ciepłe knedle i delikatnie w niej obtoczcie. Knedelki będą wyglądały
oryginalnie, a jak będą smakować polane śmietaną, mniam mniam.

Knedle serowe ze śliwkami
na około 30 sztuk, czyli 6 osób:
50 dag twarogu
10 daszy manny
10 dag mąki
duże jajo
sól
50 dag śliwek węgierek
kwaśna śmietana
cukier
masło
bułka tarta

Śliwki umyć i wypestkować, nie przekrawając do końca, tak żeby nie uzyskać
połówek, tylko rozciętą, ale jednak w całości śliwkę.
Z twarogu, kaszy, mąki, jaja i odrobiny soli zagnieść ciasto, jeśli trzeba,
podsypując jeszcze niewielką ilością mąki. Odcinać kawałki ciasta i
dokładnie obklejać nim śliwki.
Knedle gotować w dużej ilości wrzącej osolonej wody przez około 5 minut od
wypłynięcia.
Podawać z nie za dużą ilością bułki tartej wymieszanej z rozpuszczonym
masłem(w dowolnych ulubionych przez siebie proporcjach), polane obficie
kwaśną śmietaną i posypane cukrem.

1. Data: 2003-09-01 14:49:28

Od: "Ewelian Kiełb" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-09-01 14:50:11

Od: "Ewelian Kiełb" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo za przepis zrobie je jutro na odiad

1. Data: 2003-09-01 18:00:01

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podaję przepisy, które uzyskałam na grupie parę miesięcy temu (cyt.
> dosłowny) nie pamiętam czyje były (prawo autorskie)

a to moje, dzieki, ze docenione :)

pozdrawiam klucholubow
wkn

1. Data: 2003-09-05 12:07:02

Temat: Re: knedle (ot leekie)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik teekaa <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bivd9g$n7c$...@n...news.tpi.pl...
> Podaję przepisy, które uzyskałam na grupie parę miesięcy temu (cyt.
> dosłowny) nie pamiętam czyje były (prawo autorskie)
> ale polecam wspaniałe
> Teekaa

......raz do roku cos mi wpada glupiego do glowy....i robie knedle!
Zapominam, ze ich nie lubie, zapominam ile z nimi pracy i zapominam ilez
sprzatania! Efekt....mmmmmmm.......do siego roku
Dzis robilam....rozmiary od pileczki pimpongowej po tenisowa....
Blad podstawowy....ze ja glupia nie wyciagnelam maszynki do mielenia tylko
cieple wyciskarka....BLAD! ZYSK....nie trzeba bylo jeszcze tej maszyny myc!
Zjadlam knedla jednego i reszta kolekcji....dla rodziny

.....nastepne knedle za rok (uffffff zaliczone)
agataw

Papryka chilli
milośnikom grilla
oszczędny
deser
Papryka- jak ją zakonserwować, by nadawała się do lecza?