kokos

1. Data: 2000-02-07 15:48:55

Temat: kokos
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy miazsz (nie pamietam dokladnie, jak to sie fachowo nazywa) i mleczko z
orzecha kokosowego ma jakies wartosci odzywcze? Co mozna ciekawego zrobic
(lub do czego dodac) z tych czesci kokosa?

Gosia

1. Data: 2000-02-07 17:53:10

Temat: Re: kokos
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Gosia a écrit :

> [...]
> orzecha kokosowego ma jakies wartosci odzywcze? Co mozna ciekawego zrobic
> (lub do czego dodac) z tych czesci kokosa?

Witam,
uzywajac tego mleczka jako podstawy osiagniesz fenomenalne sosy!
np curry, albo paprykowy. Lekka slodkosc mleczka nada im typowo orientalny
charakter.

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-02-09 22:16:27

Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Gosia <g...@p...fm> wrote:

>Czy miazsz (nie pamietam dokladnie, jak to sie fachowo nazywa) i mleczko z
>orzecha kokosowego ma jakies wartosci odzywcze? Co mozna ciekawego zrobic
>(lub do czego dodac) z tych czesci kokosa?

Nie wiem jak mleko ale miazsz jest baaaardzo kaloryczny. Jest bardzo
tlusty. Trzeba tylko uwazac bo lubi jelczec w przeciwienstwie do
zakonserwowanych czyms platkow lub wiorkow kokosowych dostepnych "osobno".

:-)

Pozdrawiam.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

1. Data: 2000-02-10 06:49:38

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Leszek(Lechu) Marmon <l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl> wrote:

> [...]

Niewielkie. Miazsz to glownie tluszcz. Zawiera troche zelaza oraz
blonnik. Mleczko zawiera cukry i jest dobrym zrodlem wit.C.

.

Mnostwo rzeczy. Np. sos curry.

Wladyslaw

1. Data: 2000-02-10 13:56:24

Temat: Re: Re: kokos
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

w...@t...com.pl (Wladyslaw) napisał(a):

>Niewielkie. Miazsz to glownie tluszcz. Zawiera troche zelaza oraz
>blonnik. Mleczko zawiera cukry i jest dobrym zrodlem wit.C.

> [...]

Dziekuje za odpowiedz. A czy znasz moze jakies przepisiki z jego
zastosowaniem (na te sosy)? Bylabym wdzieczna...

Gosia

1. Data: 2000-02-10 13:56:26

Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) napisał(a):

> [...]
>tlusty. Trzeba tylko uwazac bo lubi jelczec w przeciwienstwie do
>zakonserwowanych czyms platkow lub wiorkow kokosowych dostepnych "osobno".

A jak dlugo mozna przechowywac bez uszczerbku takiego nierozlupanego
kokosa? Czy naprawde w mleczku jest wit. C?

Gosia

1. Data: 2000-02-11 03:38:48

Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Gosia <g...@p...fm> wrote:

>A jak dlugo mozna przechowywac bez uszczerbku takiego nierozlupanego

Praktyke mam niewielka bo wszystkie kokosy byly zazwyczaj ozdoba ale logika
by nakazywala, ze nie powinno nic zjelczec zanim mlego nie wyschnie. Ale
glowy nie dam. W kazdym razie wszystkie wyschniete kokosy ktore mialem byly
po rozlupaniu zjelczale :-( (poza jednym, ktory byl pyszny).

>kokosa? Czy naprawde w mleczku jest wit. C?

W blad nie chce wprowadzic ale zdaje sie, ze jest. Takze cukry oraz
tluszcze. Te ostatnie sa jednak glownie w tym co zostaje.

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-02-11 09:31:03

Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>W blad nie chce wprowadzic ale zdaje sie, ze jest. Takze cukry oraz
>tluszcze. Te ostatnie sa jednak glownie w tym co zostaje.

Dzieki.
A moze masz pomysl na ciekawe wykorzystanie i miazszu i mleczka?

Pozdrawiam

Gosia

1. Data: 2000-02-11 23:13:43

Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Gosia <g...@p...fm> wrote:

>Dzieki.
>A moze masz pomysl na ciekawe wykorzystanie i miazszu i mleczka?

Chyba nie mam pomyslow. Po doswiadczeniach ze zjelczalym kokosem
traktowalismy je wylacznie jako dekoracje. Natomiast ten jeden co byl
pyszny zostal praktycznie na pniu zjedzony w kawalkach :-)))) To byla
uczta. Bylo super.

Pozdrawiam

Lechu

1. Data: 2000-02-12 04:17:36

Temat: Odp: Re: kokos
Od: "Gosia Kalinowska" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gosia <g...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
sał:a...@4...com...

> Dzieki.
> A moze masz pomysl na ciekawe wykorzystanie i miazszu i mleczka?

Proponuję mleczko zużyć do zrobienia pysznej PinaColady.
Miąższ albo zjeść,albo zetrzeć na wiórki i ususzyć.
Gośka

> Pozdrawiam
>
> Gosia

Jadę do Opola ( trochę off )
Slimaki i...
Pomocy - kuchenki.
placek ?nazywam energetyczny zapychacz :-)
watrobka raz jeszcze