kolendra

1. Data: 2001-05-23 11:13:57

Temat: kolendra
Od: "RG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

udało mi się zdobyć kolendrę, którą potrzebowałem do konkretnego przepisu,
ale teraz nie wiem, jak jej użyć. Nasionka wydają się niejadalne w całości,
stąd moje pytanie: należy je zmielić, czy dodać w całości i później
wyciągać, tak jak inne "kulki" ? Na dodatek słyszałem, że jest również
kolendra świeża-listki, ale podejrzewam że w smaku to będzie co innego. Mój
przepis nie precyzuje, w jakiej postaci owa przyprawa ma być . A chodzi o
(ponoć sławny) przepis na zupę królowej Wiktorii.

Roman Gloser

1. Data: 2001-05-23 11:28:01

Temat: Re: kolendra
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepis nie precyzuje, w jakiej postaci owa przyprawa ma być . A chodzi o
> (ponoć sławny) przepis na zupę królowej Wiktorii.

Hej,

jeeli chodzi ci o Mulligatawny, to ma być świeża kolentra. Ja zielonej
kolendry nie zbyt lubię i zastępuję ją na ogół pietruszką (znaczy nać,
że tak przeklnę).
"Kulki" używam bardzo często, a to do pieczeni, drobiu etc. Należy
oczywiście grubo zmielić, albo "zmoździerzyć".

Waldek

1. Data: 2001-05-23 11:45:32

Od: "RG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po angielsku to chyba raczej CORIANDER?
>
> :-) Monika

Podejrzewam, że tak, bo Czesi też mówią "koriandr".
A przepis mogę wystukać, tylko jak mi się uda nie zapomnieć przynieść z
domu.

Roman

1. Data: 2001-05-23 14:25:40

Od: "RG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B0B9EC1.9318BC5@zedat.fu-berlin.de...

> Hej,
>
> jeeli chodzi ci o Mulligatawny, to ma być świeża kolentra.

Tu mnie zaskoczyłeś, Mulligatawny ? niestety nie kojarzę
Pochodzenie przepisu - Indie, czasy kolonialne - ja znalazłem w książce
bodajże "Podróż kulinarna dookoła świata" i chodzi o zupkę z kury, z
jabłkami i dużą ilością curry, no i kolendra. Dokładnie nie pamiętam, bo
robiłem tylko raz, bez kolendry niestety, ale i tak było pyszne.

Roman

1. Data: 2001-05-23 14:42:22

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jabłkami i dużą ilością curry, no i kolendra. Dokładnie nie pamiętam, bo
> robiłem tylko raz, bez kolendry niestety, ale i tak było pyszne.

To co opisujesz, to jest Mulligatawny i jak dobrze kojarzę, to była to
ulubiona zupa Wiktorii. Są różne przepisy, z kurą i bez, z jagnięciem i
bez. Sam jeszcze nie gotowałem, ale u paru "ludziów" jadłem, mniammm
;-))
Najbardziej lubię tą z kurą i bardzo mało ziela kolendry, bo za
aromatyczne.
Aha, jeszcze może być z czerwoną soczewicą. Jest trochę przepisów w
Światowej Tkaninie.

Waldek
PS
jak nie dostaniesz zielonej kolendry to bierz swobodnie pietruszkę
(gładką, bardziej aromatyczna). Nasiona raczej (mi) nie pasują. Ja z
kolendrą nie mam kłopotu, w sklepie obok jest ;-))
WK

1. Data: 2001-05-23 17:35:10

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Kolendra do zupy to zwykle w postaci siekanej naci.
Po angiesku Cilantro, popularne we wloskiej kuchni, bardzo aromatyczne, z
wygladu podobne do pietruszki ale jak sie powacha to jest zdecydowana
roznica, ja uzywam w niewielkich ilosciach i raczej preferuje piertruche ale
sa ludzie co nawet rosol jedza z kolendra.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-05-24 09:04:13

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-05-24 16:29:23

Od: Pazurek <K...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

mozna zmielic ale mozna uzywac w całosci jak wrzucisz na tluszcz i robisz
masale.
koledra pasuje do wszystkiego co ma pomidory-))
pozdrowienia pazurek

1. Data: 2001-05-24 18:28:28

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bacińska-Wojewódka wrote:

> Użytkownik "ssiegmund" <s...@s...com> napisał w wiadomości
>
> Po angielsku to chyba raczej CORIANDER?
>
> :-) Monika

Po angielsku nazywa sie cilantro, gdy jest swieze, a coriander gdy suche!
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-24 19:01:57

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
[...]
> Po angielsku nazywa sie cilantro, gdy jest swieze, a coriander gdy
suche!
Jesteś pewna? Bo zielone to chyba cilantro a nasiona to coriander jeśli
się nie mylę.
pozdr. Jerzy

Domowe wedzenie
Stare ksiazki kucharskie