Re: kolendra

1. Data: 2001-05-24 06:20:07

Temat: Re: kolendra
Od: k...@m...gov.pl (Izabela Modzelewska) szukaj wiadomości tego autora

> To co opisujesz, to jest Mulligatawny i jak dobrze kojarzę, to była to
> ulubiona zupa Wiktorii. Są różne przepisy, z kurą i bez, z jagnięciem i
> bez. Sam jeszcze nie gotowałem, ale u paru "ludziów" jadłem, mniammm

Ja bardzo poprosze o przepis na zupe Mulligatawny :)
Jeszcze o tym nie slyszalam.

Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2001-05-25 08:14:43

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bardzo poprosze o przepis na zupe Mulligatawny :)
> Jeszcze o tym nie slyszalam.

ta zupa tak jak nasz bigos ma tyle przepisów ilu kucharzy ją gotuje. Tu
masz przepis, który mi najbardziej podchodzi.Aha, zamiast śmietany
lepiej dać mleczko kokosowe, albo i jedno i drugie.

Waldek
zerżnięte z:
http://recipes.alastra.com/soups/mulligatawny09.html

Chicken Mulligatawny Soup

30 gms butter or olive oil (masło lub oliwa, w oryginale tłuszcz z
bawolego mleka == ghee)
375 gms (13.2 oz) chicken thigh cutlets, skin and fat removed (piersi
kurczaka)
1 large onion, finely chopped (cebula drobno posiekana)
1 green apple, peeled, cored and finely chopped (zielone jabłko, bez
pestek, drobno posiekane)
1 Tbsp curry paste (łyżka stołowa pasty curry)
2 Tbsp plain flour (2 łyżki mąki)
3 cups chicken stock (cup to chyba 150ml, niech się tambylcy wypowiedzą:
rosołu z kury).
1/4 cup basmati rice (ryż basmati)
1 Tbsp chutney (to taka ostra marmolada z warzyw)
1 Tbsp lemon juice (sok z cytryny)
1/4 cup cream or less (śmietana)
salt and pepper to taste (sól i pieprz)

na resztę nie mam czasu, szef woła ;-))

Heat butter in a large heavy based pan and brown the chicken for
5 minutes, set aside. Add onion, apple and curry paste to the pan.
Cook for 5 minutes, until the onion is soft. Stir in flour, cook
for 2 minutes then add half the stock. Stir until the mixture
boils and thickens Return the chicken to the pan with the remaining
stock. Stir until boiling, reduce the heat, cover and simmer for
45 minutes. Add rice and simmer for another 15 minutes. Remove
the chicken with tongs, bone and dice the meat finely and return
to the pan. Add the chutney, lemon juice, cream and seasoning to
taste. If you prefer a thinner soup add up to a cup of water.

1. Data: 2001-05-27 21:13:43

Od: "Cezary Gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe komu sie udalo wydoic bawola. To jakis cudotworca. Ghee to po prostu
stopoine maslo (od krowy nie byka) pozbawione pianki podczas topienia.
Czarek
Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B0E1473.E939AB7@zedat.fu-berlin.de...

1. Data: 2001-05-28 11:02:45

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałem na adres prywatny, ale serwer Czarka mnie nie lubi ;-)

> Ciekawe komu sie udalo wydoic bawola. To jakis cudotworca. Ghee to po prostu
> stopoine maslo (od krowy nie byka) pozbawione pianki podczas topienia.
> Czarek

krowę bawoła sie da. Jak jesz mięso wołowe, to ono też może być krowie
;-)

> Przykro mi ale ghee to stopione maslo pozbawione zanieczyszczen czy jak
> kto woli pianki, ktora powstaje podczas topienia masla

nie musi ci być przykro. Jest to tłuszcz pozostajacy z masła po
oddzieleniu białka. Może być z masła krowiego jak i bawolego. W
receptach
spotkałem się z nazwą "ghee" dla masła bawolego i "butterfat" dla masła
krowiego, ale jak widac z poniższego oboje mamy rację ;-))

Waldek

(zerzniete z Encyklopaedia Brittanica)

A significant portion of Indian ghee is made from buffalo butter, but
only
ghee made from cow's butter has any religious or medical significance
among
Hindus. Early Sanskrit writings attributed many medicinal qualities to
ghee, such as improving the voice and sight and increasing longevity.
Ghee is used in almost every one of the numerous religious ceremonies
that
Hindus observe at different points in their lives, including birth,
initiation into manhood, wedding sacrifices, and gift-giving at death.
Images of the gods are washed in ghee, and it is frequently used to
light holy
lamps or is thrown upon an altar fire in sacrifice.

Re: szparagi dla amatora
szparagi dla amatora
Botwina na straganach!
cordon bleu