kolo od taczki

1. Data: 2003-03-18 20:23:54

Temat: kolo od taczki
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Mam nastepujacy problem: przez zime uszlo mi cale powietrze
z kola od taczki. Jest to opona bezdetkowa, wiec teraz nie
przylega wcale do metalu i cale pompowane powietrze spokojnie
wychodzi miedzy guma a metalem. Czy ktos wie jak sobie z tym
poradzic?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2003-03-18 20:30:42

Temat: RE: kolo od taczki
Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Michal Misiurewicz

> [...]
> przylega wcale do metalu i cale pompowane powietrze spokojnie
> wychodzi miedzy guma a metalem. Czy ktos wie jak sobie z tym

W taczkach koła bezdętkowe- cała Ameryka :-)
Cosik z felgą się stało, najprostsza rzecz to do tej oponki kupić dętkę o
rozmiarach oponki.
U nas tylko takie taczki istnieją :-)
Podaj rozmiar opony to wyślemy Ci dętkę :-)
Bogusław zaintrygowany 'taczką
bezdętkową"
http://www.opony.com.pl/technologie/technologie.asp?
ID=235

3. Data: 2003-03-18 20:53:44

Od: "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Opona bezdętkowa jest samouszczelniająca się.Musisz naciągnąć brzegi opony
na przeznaczone do tego miejsca tj.maksymalnie na zewnątrz felgi. Bez
odpowiednich narzędzi może to być trochę trudne. Wówczas opona tak uciska na
felgę ,że jest szczelna. Powodzenia.
Sprawdź głębokość bieżnika bo po deszczach może wystąpić aquaplaning
:-))))))
wiadomości news:ufLda.84274$jP2.13604194@twister.neo.rr.com...

4. Data: 2003-03-18 21:57:59

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Raróg" <r...@p...gazeta.pl> wrote in message
> Opona bezdętkowa jest samouszczelniająca się.Musisz naciągnąć brzegi opony
> na przeznaczone do tego miejsca tj.maksymalnie na zewnątrz felgi. Bez
> odpowiednich narzędzi może to być trochę trudne.

Wlasnie nie bardzo widze, jak takie narzedzia mialyby wygladac.
W stanie napompowanym opona rozdyma sie i przylega. Ale zeby
ja rozciagnac jakos chwytajac od zewnatrz? Jak? Czym?

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2003-03-18 22:04:04

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W stanie napompowanym opona rozdyma sie i przylega. Ale zeby
> ja rozciagnac jakos chwytajac od zewnatrz? Jak? Czym?

Żeby dobrze przylegała należy bardzo dobrze oczyścić brzegi felgi i opony,
potem trzeba posmarować brzegi opony (stykające się z obręczą) jakimś
mazidłem (nie wiem czego wulkanizatorzy używają) i napompować. Będzie
trzymać jak jasny gwint, albo i lepiej.
Pozdrawiam ciepło, Dziadek

6. Data: 2003-03-18 22:36:03

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:
> [...]
> W stanie napompowanym opona rozdyma sie i przylega. Ale zeby
> ja rozciagnac jakos chwytajac od zewnatrz? Jak? Czym?

Zdemontuj koło i weź na stację benzynową. Kompresor ma duże ciśnienie i
rozepcha ją szybko, dociskając do obręczy.
Moon

7. Data: 2003-03-19 00:36:10

Temat: Odp: kolo od taczki
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dziadek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b584v9$f8l$...@n...onet.pl...

> [...]
> potem trzeba posmarować brzegi opony (stykające się z obręczą) jakimś >
mazidłem (nie wiem czego wulkanizatorzy używają) i napompować. Będzie >

Nie koniecznie.
Jak Ci zapewne wiadomo takie koło do taczki składa się z :
a) felgi
b) opony
c) powietrza
I żadne oczyszczania, żadne smarowania i żadne mazidła nie pomogą jeżeli
powietrze jest do niczego!
A jakie Michał w tej Ameryce może miec powietrze? Pewnie sztuczne jakieś jak
wszystko tam. I nie ma takiej opony, ktora by takie powietrze trzymała.
Jedyna rada to zaopatrzyć go w przyzwoite powietrze. Albo mu pilnie wysłać,
albo jezeli przez dwa miesiące poradzi sobie bez taczki, obdarowac go
powietrzem na spotkaniu w PKWŁ. Niech ma! :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2003-03-19 02:33:30

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przylega wcale do metalu i cale pompowane powietrze spokojnie
> wychodzi miedzy guma a metalem. Czy ktos wie jak sobie z tym

Michale jeśli to opona bezdętkowa to moim zdaniem jest tam miejsce którędy
ucieka powietrze-inaczej po zimie było by jak wcześniej.Zdemontuj koło,jeśli
możliwe,napompuj i włóż do wody-zobaczysz którędy uchodzi powietrze.
Dalej to już w zależności od tego co się okaże.

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

9. Data: 2003-03-19 06:30:20

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Zdemontuj koło i weź na stację benzynową. Kompresor ma duże ciśnienie i
> rozepcha ją szybko, dociskając do obręczy.
> Moon
Zgadzam się. Albo pojedź gdzieś bliżej czarnej dzielnicy i daj zarobić TIRE
SHOP 5-7 $.
Paweł L.

10. Data: 2003-03-19 07:32:23

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widać że od niedawna kierowcy ;-)
Ze 20 lat temu, gdy się samemu naprawiało opony
był na bezdętkowe taki sposób:
na obwodzie oponę obwiązać sznurkiem, przez środek szerokości,
potem mocno zacisnąć ten sznurek. Po takim traktowaniu opona powinna
się rozszerzyć i ułatwić pompowanie.
Krzysztof

rosliny w doniczce
Poprawiaona :) Strona ze Zdjęciami Roślinek Ozdobnych :)
Jak hodować Bonsai'a?
Na razie........
sciezki