Re: kolor szkieł?

Data: 2007-03-01 11:52:38
Temat: Re: kolor szkieł?
Od: "Carrie" <c...@g...com>

On 1 Mar, 10:32, Theli <p...@w...pl> wrote:

> Ja na lato mam zwykle okulary z doczepianymi na magnesiki
> ,,sciemniaczami'', czyli jakby drugimi szklami (juz nie optycznym, ale
> po prostu ciemnymi). Okulary bez nich wygladaja jak zwykle okulary, po
> doczepieniu - jak ciemne okulary. Oba szkla sa tak blisko siebie, ze nie
> widac bardzo, ze cos jest z nimi nie tak :) Po wejsciu ze slonca do
> ciemnego pomieszczenia wystarczy jeden ruch reka, zeby z ciemnych
> zrobily sie normalne - fotochromy potrzebuja troche czasu.

Też takie chcę! :) Czy trzeba mieć specjalne oprawki, żeby sobie
montować takie ściemniacze, czy to do każdych można doczepić?
Zastanawiam się od roku, czy inwestować w drugą parę okularów -
zrobiłabym to, gdybym miała ciągle taką samą wadę, ale wydaje mi się
bezsensowne kupowanie drugich okularów w sytuacji, kiedy za kilka
miesięcy być może będę musiała używać mocniejszych szkieł :/ A szkła
nie są tanie, szczególnie te nowoczesne. Za parę jakichś wymyślnych
fotochromów chcieli ostatniej jesieni ok. 1000 zł :> Zwykłe, bez
'bajerów', kosztują ok. 200 zł.
Myślałam też o przyciemnionych na stałe szkłach, ale przeczuwam
komplikacje z noszeniem dwóch par okularów przy sobie, zmienianiem ich
w nagłych sytuacjach [np. podczas wycieczek rowerowych] - fotochromy
byłyby dla mnie wygodniejsze, kiedyś takie nosiłam i odpowiadały mi,
ale w końcu mnie zmęczyły, bo szkła nigdy nie były zupełnie
przejrzyste, zawsze widziałam kolory lekko zbrązowione.
Tak więc te doczepiane nakładki bardzo chętnie bym obejrzała i
wypróbowała :) Drogie są? Można wybrać sobie odcień i intensywność
koloryzowania?

Pozdrawiam, Carrie