komary NTG?

1. Data: 2007-07-20 10:29:59

Temat: komary NTG?
Od: Roman Rogóż <x...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie wiem czy to najlepsza grupa ale grup o moskitach nie znalazłem :)

Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat skuteczności lamp owadobójczych
(UV +klatka pod napięciem)
w stosunku do komarów.
Chodzi głównie o to czy taka lampa wabi samice komarów.
Mam z nimi problem w pokoju z małym dzieckiem (2 lata)
Nie sposób wytłuc wszystkich przed snem, a wtedy gryzą go np po twarzy z
wiadomym skutkiem.
DDT nie będę rozpylał, liczyłem ewentualnie na zakup takiej lampy widząc
ile "złapanych" much leży na tacce tej lampy np w sklepie spożywczym.
Pytanie tylko, co na to komary ?

Pozdrawiam
Romek

2. Data: 2007-07-21 00:41:46

Temat: Re: komary NTG?
Od: "Andrzej B" <t...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> DDT nie będę rozpylał, liczyłem ewentualnie na zakup takiej lampy widząc
> ile "złapanych" much leży na tacce tej lampy np w sklepie spożywczym.

Był kilka tygodni temu taki wątek o lampie ale nie śledziłem go.
z praktyki wiem że takie lampy stosuje się popularnie w rejonach gdzie
mieszkam ale nie w mieszkaniu tylko na ogrodzie aby swobodnie podelektować
się naturą wieczorem bez użerania się z komarami ale zasada jest taka że
wiesza się je kilka metrów od nas aby tam wabiły komary i je niszczyły.
Wieczorem słychać wychodząc na cichą alejkę jak takie lampy są skuteczne bo
strzelają prawie cały czas.
Natomiast co do domu ? Siatki w oknach i to jest tak popularne w niektórych
krajach, że nie zobaczysz żadnego okna bez takowej bo jest to standard np. i
to niekoniecznie w rejonach których jest dużo komarów jest to po prostu
zwyczaj czy norma, ale to może być strach przed chorobami np. wirusem
Gorączki Zachodniego Nilu która potrafi dziesiątkować ptactwo a i dotyka
mniej odpornych ludzi nawet w rejonach o klimacie zbliżonym do naszego piszę
o USA.

Pozdrowienia A.

Zielony nalot na jezyku
Test HSV-2