Co zespalaniem liści-gałęzi?

11. Data: 2001-10-17 10:33:48

Temat: Re: Co zespalaniem liści-gałęzi?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> napisał(a) w wiadomości:
<9qjeb5$42s$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>To na 99% jestem pewien, że nie wolno ci ich palić.
>Upewnij się w Urzędzie gminy bo to oni z pewno?ci? zabraniaj?, a wła?ciwie
>twoja Rada.

Po pierwsze na 100% nie wolno. Po drugie jest to wstrząsające i lekkomyślne
marnotrawstwo materiału organicznego, które należy piętnować!!!!! Jeszcze
mogłabym zrozumieć spalanie liści czy gałęzi porażonych przez choroby, ale
też w piecu, nie na wolnym powietrzu!

Oburzona, Basia.

12. Data: 2001-10-17 12:54:11

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

(...)
> [...]
> mogłabym zrozumieć spalanie liści czy gałęzi porażonych przez choroby, ale

Mój kominek w altance na działce służy najczęściej
do spalania zarażonych części roślin
i chociaż robię wtedy bałagan w altance,
to nie wyobrażam sobie już dzisiaj spalanie czegokolwiek na ziemi.
Pozdrawiam Krycha

13. Data: 2001-10-17 19:14:05

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz
(...)
[...]

U nas poszli dalej,jest harmonogram uzywania grili zatwierdzony przez Rade
osiedla.
Kazdy z dzialkowiczow ma prawo do jednego grilowania w tygodniu.
Wolno tylko uzywac brykietow.
Z grilowania wylaczone sa ryby i baranina.
Ze wzgledu na przepisy p.poz. nalezy obok grila miec koc azbestowy i 250 kg
piasku drobnoziarnistego i hydronetke napelniona woda.
Podczas grilowania na bramie lub furtce nalezy wywiesic wiadomosc
"grilowanie"
Komisja ma prawo wejsc i sprawdzic czy jest to robione zgodnie z regulaminem
Rady osiedla.

Obecnie jest opracowywany regulamin koszenia trawy.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

14. Data: 2001-10-17 20:25:53

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJEEJECLAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> [...]
regulaminem
> Rady osiedla.
>
> Obecnie jest opracowywany regulamin koszenia trawy.

Hmm.Myślę ,że dobrze by było wprowadzić na grupie grafik podlewania.
Na przykład na zmianę ,tak żeby zasoby wodne zbyt szybko się nie
wyczerpały - trzeba to tylko dobrze z mapą w ręku rozplanować. ;-)))

A co do palenia liści - imho świetnym pomysłem byłyby kompostownie ,ale u
nas niestety już to nawala. Trzeba samemu grabić(rozumiem) i wywozić (nie
rozumiem).
Poza tym jeśli liście gdzieś sa zarażone to nie wyobrażam sobie aby
podlegały segregacji w procesie grabienia.
A w kompostowni wszystko się miesza i świetnie może się rozpowszechnić na
wszystkie działki .

I dla tego jednak stary sposób z paleniem liści dla mnie był lepszy - bo
popiół i tak wysypywałem na kompost (świetny nawóz imho),a liście grabiłem
wiosną dopiero jak się przemacerują na ziemi .

Rozgoryczony Krzyś ;-)))
--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
j...@p...pl

15. Data: 2001-10-17 22:29:46

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Too old...
(...)
[...]

Sadze ze Lubelskie juz wyczerpaly zasoby o ktorych sugerujesz :-))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

16. Data: 2001-10-17 22:51:03

Temat: RE: konkurs w fazie rozstrzygniecia
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Zwracam sie do szacownej KOMISJI i JANUSZA(czlonek komisji majacy wplyw na
werdykt, 2 glosy) o kilkakrotne przeczytanie nizej umieszczonych tekstow:-))
Uwazam ze rekomendacja(commendatio) nie jest potrzebna.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

17. Data: 2001-10-18 01:40:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> Obecnie jest opracowywany regulamin koszenia trawy.

A to juz jest zalatwione przez Kult Swietego Trawnika
(religia panstwowa w USA).
"Co tydzien w Dzien Swiety trawnik swoj kosic bedziesz."
"Chwasty swe niszczyc bedziesz, albowiem chwast jest
brzydliwosc Panu"
I tak dalej ... :-)

Pozdrowienia,
Michal

PS. Wlasnie mielismy okolo 100 mm deszczu w 2 dni, a jacys maniacy
na to bagno wyjezdzaja kosiarka.

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

18. Data: 2001-10-18 05:48:08

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> U nas poszli dalej,jest harmonogram

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2001-10-18 06:25:08

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> Zwracam sie do szacownej KOMISJI i JANUSZA(czlonek komisji majacy wplyw na
> werdykt, 2 glosy)

Bez takich podejrzeń , proszę!
Żaden członek i żadnej komisji.
Przyznaję nominacje do nagrody. Samowolnie, a co! :-)
To lepsze.... :-)

> o kilkakrotne przeczytanie nizej umieszczonych tekstow:-))
> Uwazam ze rekomendacja(commendatio) nie jest potrzebna.

Przeczytałem. Znakomite. Szczególnie harmonogram grillowania. Dałem już temu
wyraz w uśmiechniętym komentarzu!
I dlatego podtrzymuję nominację do nagrody dla Ciebie!
"Magię Ogrodów" będziesz studiował jak nic :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

20. Data: 2001-10-18 08:19:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...

>U nas poszli dalej,jest harmonogram uzywania grili zatwierdzony przez Rade
>osiedla.
>Kazdy z dzialkowiczow ma prawo do jednego grilowania w tygodniu.
[...]

>Obecnie jest opracowywany regulamin koszenia trawy.

A jakie są sankcje za nieprzestrzeganie regulaminu?
Bo samo prawo jeszcze nie wystarcza, vide dymy unoszące się wokół:(

Pozdrawiam, Basia.

Zagraniczne szkółki w internecie?
Waryatka (dla JW)
Gruszka - czy choroba czy robale