Co się dzieje z moją trawą :-(

11. Data: 2005-07-28 11:20:53

Temat: Re: Co się dzieje z moją trawą :-(
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieracinski" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
news:dcaapi$6mn$1@news.lublin.pl...

> Mi tez na poczatku przeszkadzalo wszystko: kwiatki, nierownomierna
> zielen, itp. Teraz juz nic mie przeszkadza. Zamierzam nawet celowo wsiac
> /wsadzic w trawniki troche stokrotek, fiolkow i jakies inne malenstwa
> kolorowe

Mam wrażenie, że do takiego podejścia trzeba ogrodniczo "dorosnąć":-)))))
Czasami czytając różne wątki miałabym ochotę zaproponować powstanie grupy
dyskusyjne pl.rec.trawniki;)

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2005-07-28 18:40:41

Od: "PeCe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś jedank jest nie tak! Piszesz, że "nie dawała rady". Więc albo ma słabą
> moc, możliwe uszkodzenie silnika, albo jest tępa jak cholera, (ale to byś
> zauważył), albo ma w ogóle nieodpowiedni nóż. Gdyby prędkość obrotów była
> wystarczająco wysoka, nie mogłoby dojść do takich "frędzli".

Kosiarka jest ok, nóż też. Koszę dość krótko stąd duży opór. Zmniejszenie
szerokości koszenia załatwia sprawę.

> Więc wygląda to na zbyt wolne obroty noża.

J.w.

> Ile koni ma ta kosiarka?

Elektryczna 1000W chyba.

Przyjmuję wariant TAKI GATUNEK TRAWY :-(

Pozdrawiam wszystkich
PC

13. Data: 2005-07-28 18:43:10

Od: "PeCe" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jeszcze walczę. Chemia i praca w przysiadzie ;-) Póki co trawniczek jak
marzenie :-) niestety tylko do chwili koszenia ;-(

PC

14. Data: 2005-07-28 19:22:44

Od: "Olqo" <o...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę o jakieś rady bo został mi już tylko RoundUp ;-)

Kupic porzadna kosiarke.
To ewidentnie wina kosiarki i nic nie zmienisz.
Sprzedaj elektryczna (wg mnie kazda elektryczna to szajs) i kup cos
spalinowego.
Powiedzmy, ze znam sie na tym troche ;)

15. Data: 2005-07-28 20:47:45

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

PeCe wrote:

> Kosiarka jest ok, nóż też. Koszę dość krótko stąd duży opór.
> Zmniejszenie szerokości koszenia załatwia sprawę.
:)
przepraszam
ze pod tym postem sie wklejam
ale czesto strzepienie koncowek spowodowane jest rowniez....
zbyt naostrzonym nozem kosiarki
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

16. Data: 2005-07-29 10:45:09

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeCe wrote:
> kosiarka nie dawała rady (koszę na 2,5cm)
Ma za mala moc (zakladajac, ze z nozem wszystko OK)? Ja mam to samo, gdy
kosze nisko gesty trawnik kosiarka 3,5 KM. Biore wtedy duza maszyne (5
KM) i wszystko idzie gladko. Mala to jest dobra mocna czarna kawa, a nie
kosiarka.
pik

17. Data: 2005-07-29 11:15:18

Temat: kosiarka listwowa a kosiarka... rotacyjna ?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kieracinski wrote:

> [...]
> gdy kosze nisko gesty trawnik kosiarka 3,5 KM. Biore wtedy duza
> maszyne (5 KM) i wszystko idzie gladko. Mala to jest dobra mocna
:)
watek kosiarkowy wiec podlacze sie
:)
na razie leszczynki uparawiam w czarnym ugorze
ale jesienia wysieje trawe w miedzyrzedziach
i bede mial do koszenia okolo polhektara
:)
poczatkowo zanim krzewy sie rozrosna
da sie kosic ciagnikiem ale pozniej bedzie z tym problem
:(
mysle o zakupie kosiarki listwowej
samojezdnej lub jesli starczy funduszy traktorka z taka przystawka
:)
kosiarki listwowe sa duzo mniej popularne od rotacyjnych
w czym tkwi wiec problem
?
sa bardziej niebezpieczne
?
mniej efektywne czy jeszcze cos innego
?
dla mnie jej glowna zaleta jest to
ze latwiej mi bedzie operowac nia pod drzewkami
bo jakby glebiej mozna ja wsunac
?

18. Data: 2005-07-29 11:42:09

Temat: Re: kosiarka listwowa a kosiarka... rotacyjna ?
Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> [...]
> ?
> dla mnie jej glowna zaleta jest to
> ze latwiej mi bedzie operowac nia pod drzewkami

Głębiej nie wsuwaj bo to niezbyt bezpieczne. Lepiej w rzędach ugór
herbicydowy a w międzyrzędziach kosiareczka czołowa.
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

19. Data: 2005-07-29 13:43:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dziadek wrote:
> Głębiej nie wsuwaj bo to niezbyt bezpieczne. Lepiej w rzędach ugór
> herbicydowy a w międzyrzędziach kosiareczka czołowa.
:)
no wlasnie taka listwowa czolowa mam na mysli
a ugor to nie herbicydami a dziabka
:)
po siasiedzku kumpel posadzil razem ze mna w ubr leszczynki
dokladnie te same odmiany
gleba taka sama
:)
ja w ubieglym roku chwasty usuwalem mechanicznie
on opryskami
:)
u niego wiekszosc leszczyn wypadlo
a u mnie tylko jeden rzad od strony innego sasiada
ktory zalatwil mi je przy opryskiwaniu burakow cukrowych
:(
moje sa tez 2-3 raze wieksze
:)
moze kiedys jak beda starsze zaryzykuje czarny ugor herbicydowy
ale przez pierwsze lata raczej bede lamal dziabki
:)
wlasnie skonczylo padac
jade na ponderoze
:)

20. Data: 2005-07-29 19:15:32

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
> moze kiedys jak beda starsze zaryzykuje czarny ugor herbicydowy
> ale przez pierwsze lata raczej bede lamal dziabki

Tadeuszu, chcesz powiedzieć, że lepiej ci wszystko rosło bo się
powstrzymałeś od opryskiwania "chemią"?
pozdr. Jerzy

[Wroc] kamienie na skalniak
Czy jest na grupie jakis posiadacz kosiarki-traktorka?
Bletilla
wierzba / baza / gwoździe
Re: Dzdżownice kalifornijskie