krewetki .. w koncu je zrobiłęm

1. Data: 2004-10-19 09:25:06

Temat: krewetki .. w koncu je zrobiłęm
Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

a wiec wczoraj przyszedł czas na ich kres, zamrozone wielkosci okolo 5-6 cm
(z pancerzem i oczkami - takie ładne czarne) stały juz za długo wiec je ....
no rozmroziłem i obrałem z pancerzyka i oczek i nożek i jakas zyłke wyjełem.
kupiłem ryz nie paraboliczne co by sie cos kleił oraz warzywka cos a'la
chińszczyzna.

krewetki na oliwie z dodatkiem czosnku i zielonej pietruszki usmarzyłem
(ładnie wygladały jak małe robale :) ryz na wode i warzywka ... potem do
złozyłem to w calosc i wyszło bardoz dobre :) przepis zadne filozofia ale
nie szukałem niczego wyszukanego... co miałem to dałem. dałem tez jakkas
przyprawe do chińszczyzny (nie wiem czy krewertki sie jada w chinoli .. u
mnie tak :) made in czech i wyszewdł super artomat i całosc z pałeckami.

mała meczarnia z patykami ale całosc bardzo smaczna i moja panna była
zachwycona tak jak reszta domowników ! jestem facet :)

Mirek

--
Balta
Mirek (GG 22777)

1. Data: 2004-10-19 09:39:23

Temat: Re: krewetki .. w koncu je zrobiłęm
Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "balta" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
> a wiec wczoraj przyszedł czas na ich kres, zamrozone wielkosci okolo 5-6
cm
! jestem facet :)

> Mirek
>
> --
po czym to poznajesz?
:-))))
Jerzy

1. Data: 2004-10-19 09:51:54

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ! jestem facet :)

mam trabę i talent kulinarny ;-)
i jestem szczesliwy

1. Data: 2004-10-19 10:42:33

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naucze cie jak rosjanie jedza krewetki:
bierzesz te male (nie krolewskie) krewetki w pancerzu, zamrozone. Wrzucasz
do wrzacej wody uprzednio posolonej i z dodatkiem liscia laurowego. Gotujesz
przez jakies 5 minut. Wyjmujesz, przesypujesz do naczynia, dajesz drugie
naczynie na pancerze, polewasz sokiem z cytryny i jesz!
Je sie w ten sposob: bierzesz graca krewetke, yrywasz glowe, pozniej
sciagasz pancerz z ogona, pozniej bierzesz za lapy i otwierasz pancerz.
Pozostaje miesko. Pycha!

1. Data: 2004-10-19 11:34:33

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Je sie w ten sposob: bierzesz graca krewetke, yrywasz glowe, pozniej
> sciagasz pancerz z ogona, pozniej bierzesz za lapy i otwierasz pancerz.

Dawno, dawno temu byłam w Odessie i tam na ulicy sprzedawali gorące krewetki
zawinięte w papierowe tutki. Tubylcze dzieci jadły one (znaczy owe krewetki)
biorąc w całości do buzi po czym odpluwały nóżki, oczka czy inne takie jako
my byśmy uczynili dajmy na to z pestką od wiśni
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-10-19 11:37:17

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jako
> my byśmy uczynili dajmy na to z pestką od wiśni

twardziele :)
moja rodzina wyszła jak obierąłem
a gotowanie i obieranie .. hmmm kupa zabawy jak ze słonecznikiem :)

--
Balta
Mirek (GG 22777)
300d + 18-55 +420EX + 512 MB Kingston